A híres és gyönyörű festmények vonzzák az embereket: naponta 15-20.000 ember özönlik be a párizsi Louvre- ba, hogy megcsodálják a Mona Lisát. De létezik számos más művész is, akik alkotásaikkal megformálták a festészet történetét.
Pablo Picasso, Edgar Degas, Auguste Renoir, Wassily Kandinsky, Rembrandt van Rijn, Jan Vermeer, Gustave Courbet, Georges Seurat, Gustav Klimt, Camille Pissarro, Piet Mondrian, Michelangelo Merisi da Caravaggio, Andy Warhol, Gustave Caillebotte körül, Francisco de Goya csak, hogy néhányat említsünk.
A lenyűgöző híres festmények mindegyike a régmúlt idők történeteit mesélik el, és mégis folyamatosan újat tanulunk róluk. Mai cikkünkben Pablo Picasso - Avignoni kisasszonyok festményének felépítését ismerhetjük meg.
Pablo Picasso volt az első művész, akinek a festményét kiállították a Louvre-ban
Ezt a sikert nemcsak tehetségének köszönheti, hanem új művészeti stílusok és alkotások kitaláló képességének is.
1907-ben Pablo Picasso bemutatta a Les Demoiselles d'Avignon- t (Avignoni kisasszonyok), amelynek bordélyházi ihletésű témája éppoly ellentmondásos volt, mint a stílusa.
Inspirációk és hatások
Picasso elmerül mindenben, amit megtapasztal, hogy beépítse művészetébe. A képeket Jean-Auguste-Dominique Ingres, Törökfürdő című olajfestményéből kölcsönözte, amelyen a nők meztelen teste és felemelt karja tükröződik saját festményén.
Picassót Paul Gauguin - Tahiti nők a tengerparton című festménye is ihlette, amelyen a nők domborúbb testalkatát utánozta.
Az afrikai maszkok és az ibériai szobrok szintén nagy hatással voltak az Avignoni kisasszonyok megalkotására.
A primitív művészet kimeríthetetlen ihletforrás volt Picasso számára. Picasso festményének idején Afrika francia gyarmatosítása javában zajlott, és az újságok tele voltak új régiókról szóló tudósításokkal.
Picasso röviddel festménye befejezése előtt ellátogatott a Musée de l'homme-ba, egy párizsi antropológiai múzeumba. Amikor meglátogatta az afrikai gyűjteményt, az afrikai maszkokat "mágikus tárgyakként" emlegette, és hatásuk alapján átdolgozta festményének végső változatát.
Testek és arcok
Bár ezen a festményen a testek nem valósághűek, láthatjuk, hogyan alakult Picasso stílusa a munka során.
A festmény bal oldalán lévő nőket festette először, és geometrikus testük ellenére arcuk könnyen felismerhető.
A festmény bal oldalán látható nők arcát az ibériai művészet, míg a jobb oldali nők arcát afrikai maszkok rejtik el. A guggoló nő, akinek arcát elölről és oldalról is látjuk, sejteti a művész leendő stílusát.
Stílus
Amint Picasso bemutatta a Les Demoiselles d'Avignon című művet, a kritikusok szűk köre – köztük Braque és Matisse is – ellenségesen fogadta. Inkább a radikális stílus, mint a téma sokkolta a nézőket, hiszen ahogy Picasso elutasította a klasszikus testábrázolásokat, úgy a klasszikus festészeti módszereket is elutasította.
Ezen a festményen nincs árnyék vagy perspektíva, mintha az öt figurát a vászonra ragasztották volna.
Az Avignoni kisasszonyok forradalmi műalkotás volt mindenki számára, aki látta, beleértve a művészeket is. Ez a mű témájában és létrehozásának módszerében avantgárd volt, és döntő fordulópontot és a kubizmus kezdetét jelentette.
Ez a mű egy szokatlan és radikális alkotás, és az első kubista festménynek tekinthető. Egy évvel később a kubizmus legendás mozgalommá vált Picasso és Georges Braque vezetésével.
Bár ez a mozgalom ma is hihetetlenül nagy befolyású, több mint 30 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy az Avignoni kisasszonyok festményt elfogadja a művészet.
A festmény stílusa a század szinte minden jelentősebb mozgalmára hatással volt, de a nyilvánosság elől rejtve maradt, miután Jacques Drouot magángyűjtő megvásárolta.
Picasso első kubista alkotását a világ csak akkor tudta értékelni és megtekinteni, amikor a New York-i Modern Művészeti Múzeum megvásárolta és bemutatta.
(Szponzorált tartalom)
(Kiemelt kép forrása: https://artincontext.org/les-demoiselles-davignon-picasso/)
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!