A Porsche minden sportautója jól tartja az értékét, de akadnak olyan különleges sorozatok, amelyekről már a bemutatásuk pillanatában sejteni lehet, hogy a jövő keresett ritkaságai lesznek. Befektetésnek sem utolsó 911-eseket mutatunk.
A Porsche nevéről azonnal a márka ikonikus sportautója, a 911-es juthat eszünkbe, amely évtizedek óta őrzi a gyártó hagyományait, a jellegzetes sziluettjétől a bokszermotorján át az öt kerek számlapos műszeregységig. A dizájnerek azonban időnként még többet merítenek a Porsche gazdag történelméből, hogy olyan retró stílusú modellel álljanak elő, amelyért valósággal megvesznek a rajongók. A legújabb limitált széria bemutatója kapcsán felelevenítünk pár olyan változatot, ami máris gyűjtői ritkaságnak számít.
911 Sport Classic (997)
A kétezres évekbeli 997-es sorozatból készült először a 911 Sport Classic névre keresztelt különkiadás, amely a klasszikus stílusú külsőt vegyítette a Porsche legmodernebb technikájával. A karosszériája nem véletlenül látványosabb, hiszen a Carrera 4-től kölcsönözte a szélesebb hátsó sárvédőket, míg a tető dupla buborékformája a legendás Zagato által megálmodott sportautókat elevenítette fel. A 19 colos kerekek az ikonikus Fuchs felnik stílusában készültek, a motor burkolata pedig a ’73-as Carrera RS-t idézi fel az integrált légterelőjével.
A 911 Sport Classic minden példányát az ehhez a modellhez kikevert színre fényezték, amelyet az eredeti 356-os szürkéje ihletett, a hosszában húzódó sötétebb tónusú sávok csak hozzátesznek a Porsche retró stílusához. 2009-ben, amikor a frankfurti autószalonon bemutatták,
a Porsche addigi legkifinomultabb alkotásaként jellemezték a 911 Sport Classic belső terét,
ahol bőr és szövet kombinációjával borították az üléseket, a műszerfalra pedig Espresso Nature színű természetes bőrbetétek kerültek.
A különkiadás műszaki téren is a Porsche legjobbját adta,
hiszen a 911 Carrera S-ből származó 3,8 literes, hathengeres bokszermotor ebben a modellben 408 lóerős teljesítményre volt képes. A motor erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekre, és a mechanikus differenciálzár sem maradhatott el. A 911 Sport Classic több kívánatos opciót is megkapott, mint az aktív futómű és a kerámia kompozit féktárcsák. Csupán 250 darab készült a limitált szériából, amit 48 óra alatt elkapkodtak, ma több mint félmillió dollárt ér egy példánya.
911 R
Szintén a 997-es szériából készült elsőként GT3 RS, egy olyan csúcsmodell, amelynek minden részlete a versenyautókat idézte, mégis közúton is használható volt. Az automatizált váltók egyre növekvő népszerűségével szemben a 911 GT3 RS-nek ezt a generációját kizárólag hatfokozatú kézi váltóval kínálta a Porsche, ami tovább fokozta a népszerűségét a rajongók között. A 991-es szériából 2015-ben bemutatott utódja folytatta a sikeres receptet, de a váltót a villámgyors duplakuplungosra cserélték, és még opcióként sem maradt meg a manuális váltó.
A márka rajongói nem örültek az újításnak, és a Porsche meghallgatta az ügyfelek kérését, rövidesen elkészült egy limitált szériás 911-es, ami a GT3 RS alapjára épült, annak négyliteres, 500 lóerős szívómotorjával, de a váltója ismét a hatfokozatú manuális lett. A 911 R névre keresztelt különkiadás stílusában is különbözött a GT3 RS-től, a hátsó szárny és a bukókeret elhagyásával
nem utcai versenyautónak, hanem stílusos túrakocsinak nézett ki,
ami tovább fokozta a népszerűségét. A futóművét és a kormányzását is ennek megfelelően hangolták.
A 911 R nem a legjobb köridőről, hanem a vezetés maximális élményéről szól,
és ezt a rajongók is nagyra értékelik. A 2016-ban a genfi autószalonon bemutatott modellből csak 991 példányt gyártottak, amely rövid időn belül elfogyott, és az értéke azonnal kilőtt, másodkézből már drágábban lehetett megkapni, mint újonnan. A 911 R sikere vezetett oda, hogy a 911 Carrera T néven szerényebb teljesítményű, de a vezetés élményére fókuszáló változatot mutatott be a Porsche, a legújabb 911 GT3-at pedig kézi váltóval, hátsó szárny nélkül is lehet kérni.
911 Sport Classic (992)
A 911-es legújabb különkiadása a hatvanas-hetvenes évek hangulatát idézi meg, már csak a nevével is a kétezres évekbeli 911 Sport Classic folytatása, de a ’72-es Carrera RS 2.7 is ihletet adott hozzá. A hátsó szárny formája például ezt a klasszikus modellt eleveníti fel, a dupla buboréktetőt, a jellegzetes szürke fényezést és a hosszanti versenycsíkokat az elődjétől kölcsönözte, míg a hátsó sárvédőknél erőteljesen kiszélesített karosszéria a 911 Turbótól származik, akárcsak a lemezek alatti csúcstechnika.
A 3,7 literes, dupla turbós, hathengeres bokszermotorja tehát a 911 Turbótól származik, és az 550 lóerős csúcsteljesítménye is figyelemreméltó, de ami még izgalmasabb, hogy a hátsó kerekeket hajtja, méghozzá a Porsche egyedi hétfokozatú kézi sebességváltóján keresztül. Az új 911 Sport Classic négy másodperc alatt gyorsul százra, amivel nem a leggyorsabb 911-es, de
jelenleg a legerősebb manuális váltós 911-es, ami csak kapható.
Az elődjeihez hasonlóan ezt a kiadást sem a stopperrel mért körökre, hanem a vezetés élvezetére tervezték.
Az ülések pepita kárpitozása is múltidéző, míg a fekete és konyakbarna bőr látványos kontrasztot alkot a karosszéria fényezésével.
A Porschénél újabban nincs limitált széria egy különleges karóra nélkül,
és az ebből az alkalomból tervezett kronográf részéletei is mind a 911 Sport Classic stíluselemeire rímelnek. A Porsche legújabb gyűjtői modelljének ára 272 ezer eurótól indul, de biztosak vagyunk benne, hogy az 1250 darabra limitált széria egyes példányai a jövőben ennél jelentősen nagyobb értéket képviselnek majd.
Évfordulós ritkaságok
A Porsche nevéről nemcsak a jellegzetes formájú 911-esek juthatnak eszünkbe, hanem az autómárka nevével fémjelzett termékek is – a Porsche Design ötvenedik évfordulóját stílusosan limitált szériás és felújított 911-esekkel, valamint különleges karórákkal ünnepelték meg, ezeket mutattuk meg cikkünkben.
limitált széria | porsche 911 sport classic | porsche | porsche 911 | nagy sztori
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!