A jövő klasszikusai lesznek ezek a limitált szériás Porschék

A Porsche minden sportautója jól tartja az értékét, de akadnak olyan különleges sorozatok, amelyekről már a bemutatásuk pillanatában sejteni lehet, hogy a jövő keresett ritkaságai lesznek. Befektetésnek sem utolsó 911-eseket mutatunk.

A Porsche nevéről azonnal a márka ikonikus sportautója, a 911-es juthat eszünkbe, amely évtizedek óta őrzi a gyártó hagyományait, a jellegzetes sziluettjétől a bokszermotorján át az öt kerek számlapos műszeregységig. A dizájnerek azonban időnként még többet merítenek a Porsche gazdag történelméből, hogy olyan retró stílusú modellel álljanak elő, amelyért valósággal megvesznek a rajongók. A legújabb limitált széria bemutatója kapcsán felelevenítünk pár olyan változatot, ami máris gyűjtői ritkaságnak számít.

911 Sport Classic (997)

A kétezres évekbeli 997-es sorozatból készült először a 911 Sport Classic névre keresztelt különkiadás, amely a klasszikus stílusú külsőt vegyítette a Porsche legmodernebb technikájával. A karosszériája nem véletlenül látványosabb, hiszen a Carrera 4-től kölcsönözte a szélesebb hátsó sárvédőket, míg a tető dupla buborékformája a legendás Zagato által megálmodott sportautókat elevenítette fel. A 19 colos kerekek az ikonikus Fuchs felnik stílusában készültek, a motor burkolata pedig a ’73-as Carrera RS-t idézi fel az integrált légterelőjével.

A 911 Sport Classic minden példányát az ehhez a modellhez kikevert színre fényezték, amelyet az eredeti 356-os szürkéje ihletett, a hosszában húzódó sötétebb tónusú sávok csak hozzátesznek a Porsche retró stílusához. 2009-ben, amikor a frankfurti autószalonon bemutatták,

a Porsche addigi legkifinomultabb alkotásaként jellemezték a 911 Sport Classic belső terét,

ahol bőr és szövet kombinációjával borították az üléseket, a műszerfalra pedig Espresso Nature színű természetes bőrbetétek kerültek.

A különkiadás műszaki téren is a Porsche legjobbját adta,

hiszen a 911 Carrera S-ből származó 3,8 literes, hathengeres bokszermotor ebben a modellben 408 lóerős teljesítményre volt képes. A motor erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekre, és a mechanikus differenciálzár sem maradhatott el. A 911 Sport Classic több kívánatos opciót is megkapott, mint az aktív futómű és a kerámia kompozit féktárcsák. Csupán 250 darab készült a limitált szériából, amit 48 óra alatt elkapkodtak, ma több mint félmillió dollárt ér egy példánya.

911 R

Szintén a 997-es szériából készült elsőként GT3 RS, egy olyan csúcsmodell, amelynek minden részlete a versenyautókat idézte, mégis közúton is használható volt. Az automatizált váltók egyre növekvő népszerűségével szemben a 911 GT3 RS-nek ezt a generációját kizárólag hatfokozatú kézi váltóval kínálta a Porsche, ami tovább fokozta a népszerűségét a rajongók között. A 991-es szériából 2015-ben bemutatott utódja folytatta a sikeres receptet, de a váltót a villámgyors duplakuplungosra cserélték, és még opcióként sem maradt meg a manuális váltó.

A márka rajongói nem örültek az újításnak, és a Porsche meghallgatta az ügyfelek kérését, rövidesen elkészült egy limitált szériás 911-es, ami a GT3 RS alapjára épült, annak négyliteres, 500 lóerős szívómotorjával, de a váltója ismét a hatfokozatú manuális lett. A 911 R névre keresztelt különkiadás stílusában is különbözött a GT3 RS-től, a hátsó szárny és a bukókeret elhagyásával

nem utcai versenyautónak, hanem stílusos túrakocsinak nézett ki,

ami tovább fokozta a népszerűségét. A futóművét és a kormányzását is ennek megfelelően hangolták.

A 911 R nem a legjobb köridőről, hanem a vezetés maximális élményéről szól,

és ezt a rajongók is nagyra értékelik. A 2016-ban a genfi autószalonon bemutatott modellből csak 991 példányt gyártottak, amely rövid időn belül elfogyott, és az értéke azonnal kilőtt, másodkézből már drágábban lehetett megkapni, mint újonnan. A 911 R sikere vezetett oda, hogy a 911 Carrera T néven szerényebb teljesítményű, de a vezetés élményére fókuszáló változatot mutatott be a Porsche, a legújabb 911 GT3-at pedig kézi váltóval, hátsó szárny nélkül is lehet kérni.

911 Sport Classic (992)

A 911-es legújabb különkiadása a hatvanas-hetvenes évek hangulatát idézi meg, már csak a nevével is a kétezres évekbeli 911 Sport Classic folytatása, de a ’72-es Carrera RS 2.7 is ihletet adott hozzá. A hátsó szárny formája például ezt a klasszikus modellt eleveníti fel, a dupla buboréktetőt, a jellegzetes szürke fényezést és a hosszanti versenycsíkokat az elődjétől kölcsönözte, míg a hátsó sárvédőknél erőteljesen kiszélesített karosszéria a 911 Turbótól származik, akárcsak a lemezek alatti csúcstechnika.

A 3,7 literes, dupla turbós, hathengeres bokszermotorja tehát a 911 Turbótól származik, és az 550 lóerős csúcsteljesítménye is figyelemreméltó, de ami még izgalmasabb, hogy a hátsó kerekeket hajtja, méghozzá a Porsche egyedi hétfokozatú kézi sebességváltóján keresztül. Az új 911 Sport Classic négy másodperc alatt gyorsul százra, amivel nem a leggyorsabb 911-es, de

jelenleg a legerősebb manuális váltós 911-es, ami csak kapható.

Az elődjeihez hasonlóan ezt a kiadást sem a stopperrel mért körökre, hanem a vezetés élvezetére tervezték.

Az ülések pepita kárpitozása is múltidéző, míg a fekete és konyakbarna bőr látványos kontrasztot alkot a karosszéria fényezésével.

A Porschénél újabban nincs limitált széria egy különleges karóra nélkül,

és az ebből az alkalomból tervezett kronográf részéletei is mind a 911 Sport Classic stíluselemeire rímelnek. A Porsche legújabb gyűjtői modelljének ára 272 ezer eurótól indul, de biztosak vagyunk benne, hogy az 1250 darabra limitált széria egyes példányai a jövőben ennél jelentősen nagyobb értéket képviselnek majd.

Évfordulós ritkaságok

A Porsche nevéről nemcsak a jellegzetes formájú 911-esek juthatnak eszünkbe, hanem az autómárka nevével fémjelzett termékek is – a Porsche Design ötvenedik évfordulóját stílusosan limitált szériás és felújított 911-esekkel, valamint különleges karórákkal ünnepelték meg, ezeket mutattuk meg cikkünkben.

limitált széria | nagy sztori | porsche 911 | porsche | porsche 911 sport classic

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom