2024-ben várhatóan véget ér az a drámai növekedés, ami a járvány után jellemző volt az utazásokra. Az IATA szerint rekorszámú, 40 millió járat indult útjára ebben az évben (jócskán meghaladva a 2019-es 38,9 milliót), és eddig soha nem látott mennyiségű ember, 4,7 milliárd veszi nyakába a világot (a 2019-es 4,5 milliárd fővel szemben).
Az Amex GBT Consulting szerint a szabadidős utazások iránti kereslet enyhülésével és a „bosszúutazások” végével a kereslet és a kínálat egyensúlyba kerül a légiközlekedési ágazatban, így a repülőjegyárak is stabilizálódnak 2024-ben.
Az FCM Consulting 2023 harmadik negyedévére vonatkozó trendelőrejelzése szerint a globális repülőjegyárak várhatóan három-hét százalékkal emelkednek az idén a magas üzemanyagköltségek, a fenntarthatósági változások és a flottafrissítések miatt.
Más jelentések azonban arra számítanak, hogy a jegyárak csökkenni fognak. Így gondolja a BCD Travel utazásszervező cég is, igaz, ők is egy százaléknál kisebb árcsökkenéssel számolnak 2023-hoz képest.
Úgy vélik, az Ázsiát érintő járatokra ennél jutányosabban lehet majd jegyet venni, az üzleti osztályon három, a turistaosztályon pedig négy százalékkal. Mint jelentésükben írják,
a viteldíjak közelmúltbeli emelkedése után 2024-ben bizonyos piacokon mérsékelt árkorrekcióra kell számítani.
Az Amex GBT szintén arra számít, hogy 2024-ben csökkennek a nemzetközi repülőjegyek árai, különösen az Észak-Amerika és Ázsia közötti járatok esetében. A regionális viteldíjak ugyanakkor szerintük változatlanok maradnak vagy enyhén emelkednek.
Úgy tudni, akadt olyan légitársaság, amelyik akár harminc százalékkal is többért értékesítette idén nyáron a jegyeit. Most viszont érdemes lehet foglalnunk, mert ez a fapados egy kisebb botrány miatt olcsóbban számítja a jegyeket.
(Forrás: CNBC, képek: Getty Images)
repülőjegy | árak | foglalás | 2024 | jegyár
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!