Egy étterem, ahol az ízeké és a társaságé a főszerep

Hozzászoktunk, hogy a budapesti éttermek erős vizuális világgal, határozott karakterrel csábítanak el bennünket, ezért éreztük kivételnek a Steamet: elegánsan a háttérbe vonul, így teremti meg a feltételeket egy nyugodt beszélgetéshez és az ízek élvezetéhez.

A Szervita Square Buildinggel mindannyian találkoztunk már, a belvárosi üvegpalota minimum a sajtóból mindannyiunknak ismerős, ellenben eddig nem fedeztük fel az aljában található, mindenki számára nyitott Steam éttermet.

Tágas terasz, egy nyáron teljesen nyitható, de értelemszerűen télen is átlátszó üveghomlokzat csalogatja a kíváncsiakat, akiknek már kint feltűnhetnek a kávéházi kultúra klasszikusát, a Thonet formavilágát megidéző székek.

A választás cseppet sem véletlen, a szecesszió-art deco modern átirata a beltérben is folytatódik: márvány asztal betétek, dió, réz kiegészítők uralják a teret, íves formák és terrakotta tömegek jelennek meg, a kissé elkoptatott „letisztult” jelző itt újra értelmet nyer: a környezet kellemes, barátságos, az indusztriális mennyezet némi vagányságot is hoz. Azonnal otthonosan érezzük magunkat, de a kivitelező DVM Group belsőépítészei, Fekete-Tóth Tímea és Kutasi-Kovács Petra  tervezte enteriőr  hagy teret a beszélgetésekre.

Ha ennyi intimitás nem volna elég, elvonulhatunk a galériára, amit akár le is foglalhatunk privát rendezvényekhez. Bár mi nappal kerestük fel a helyet, a belógatott buboréklámpák – Edison izzói – így is feltűntek, de az esti hangulathoz még kellemesebb hátteret biztosítanak.

Ám ez valóban csak a háttér: a koncepció szerint minden a nyugodt, kellemes feltöltődést szolgálja, a diszkrét berendezés mellett a halk zene, a reggeli és ebéd menü, illetve a franciás és magyaros konyha. Az utóbbit úgy találta ki Agnecz Gergő séf, hogy tartalmas, laktató legyen, de ne sokkoljon. Ha egy belvárosi irodista ebédszünetet tart, majd visszatér a kellemesen fűtött irodába, dolgozhat tovább nyugodtan, nem viszi el minden energiáját az emésztés a következő két órában.

Ezzel együtt a Steam nemcsak irodistáknak való: egy kellemes baráti beszélgetésnek, családi találkozónak ugyanúgy kiváló terepe lehet, mert mind a dizájn, mind a menü az egymásra való odafigyelést, a beszélgetést szolgálja. Még témát is ad, amennyiben Agnecz Gergő kompozíciói éppen annyit csavarnak az ismerős ételeken, hogy egyedi ízt kapjanak, kézműves élményt az otthon megszokott alapokhoz képest.

Az étterem elsősorban bisztro fogásokat kínál, amivel követi is az elmúlt évek villámgyors gasztronómiai változásait, ugyanakkor őrzi az egyes fogások tradicionális jellegét is. Fontosak az italok is: a koktélok közt alkoholmenteseket is találunk, melyek bőven felérnek egy desszerttel, de mivel a hely éjfélig nyitva van, jó kiindulópont lehet a pesti éjszakába is.

Ha Steamről és a folyamatosan frissülő menüjéről a hely Facebook- és Insta-oldalán tudhatsz meg többet.