Itt a magazin, amit a karácsonyfa alá is érdemes betenni

Utazás, inspiráció és élmények a legszebb helyekkel és legizgalmasabb történetekkel kétszázhúsz oldalon, mi az? Hát persze, hogy a legfrissebb Roadster magazin, amibe megint igyekeztünk mindent beletenni, amiért igazán érdemes élni.

Utazás Anatóliától Kappadókiáig

Első állomásunk egyszerre idő- és térbeli utazás a jelen fűszerillatú nyüzsgésébe és a civilizáció sokezer éves bölcsőjébe. Idén ősszel célba vettük a hatalmas és ezerarcú Törökországot az Eufrátesztől Mezopotámián át a tündérkéményekig, a felfedezés pedig olyan intenzív, megrendítő, ízeiben, arcaiban és tájaiban örökké velünk maradó kaland, amit sohasem felejtünk el. A selyemúti karavánszerájok, vallási élménnyel felérő baklavák, nyüzsgő bazárok és csendben áradó természeti csodák birodalmában jártunk.

Vanlife Pakisztánban

Két éve repülős-hátizsákos túrának indult, most egy mentőautóból átalakított lakóautóval járják a világot Iraktól Örményországon át a Karakoram csúcsaiig. Bepattantunk Tóth Péter és Fazekas Cecília mellé két hegycsúcs között és kifaggattuk őket arról, milyen a vanlife-lét testközelből.

Érintetlen tengerpartok, égig érő felhőkarcolók

Spanyolország 4964 kilométernyi tengerparttal rendelkezik, ennek apró töredékét foglalja el a Costa Blanca, Castellón tartomány és Valencia. Miért érdemes mégis őket választani? Ez a régió egyszerre kínálja a mediterrán vidékek minden léleksimogatását, urbánus izgalmakat, rusztikus tengerpartokat, és a spanyol kultúra mélységét és magasságát. Az idei utószezonban bejártuk ezt a partszakaszt Peñíscolától Benidormig, elmeséljük, miért akarod majd te is!

Happy Birthday, Budapest!

Herb Caen definíciója szerint egy város űrtartalmát nem a hosszúsága és a szélessége adja meg, hanem a víziói tágassága és az álmai magassága, és ez szerintünk Budapestre is tökéletesen áll. Pest és Buda 1873-as egyesítésével egy olyan hely született, amely több, mint az összetevői összessége; az urbánus matematika szerint egy meg egy ilyen esetekben hárommal egyenlő. Fővárosunk alapításának 150. évfordulóját megünneplendő együttműködtünk az ország egyik legkiválóbb illusztrátorával, Buzás Alizzal, a végeredmény pedig egy olyan csodás és megrendelhető grafika lett, melyben minden egyesül, amiért imádjuk a fővárost.

Kardvívó a páston túl

Egy háromszoros olimpiai bajnok aligha szorul külön bemutatásra, Szilágyi Áron azonban sokoldalúbb és komplexebb személyiség annál, mint hogy sporteredményekkel le lehetne írni: sportdiplomáciától a jótékonysági tevékenységeken át a podcastvezetésig és a sommelier-vizsgáig Áron mindennel is foglalkozik. Leültünk beszélgetni a harminckét éves vívófenoménnal, hogy megkérdezzük, miért állt a Magyar Élsportolók Érdekvédelmi Fórumának élére, mi a hasonlóság a vívás és a champagne-ok között, és hogy miért lesz nehéz abbahagyni az élsportot.

A nagy szépség nyomában

A Botaniq Turai Kastélyt kétségtelenül a nagy pillanatokhoz tervezték: hároméves története során is olyan eredményeket ért el, amiket más hazai szálloda még nem, és a helyzet az, hogy nem készülnek lassítani. A Botaniq ráadásul olyan hely, ahol az igazán nagyszerű pillanatok nemcsak ott történnek meg az emberrel, ahol várja őket, hanem máshol: a felvonások közötti szünetekben, váratlanul, meglepetésszerűen, amikor a legkevésbé számítana rá. Bejártuk a Turai Kastélyt a nagy szépséget keresve.

Egy sztázsolás kulisszatitkai

Egy fine dining étterem hétköznapjait úgy látni, hogy az ember egész nap a konyhán dolgozik, nem mindennapi élmény és egészen felejthetetlen tapasztalat. Szerzőnk négy napot sztázsolt az egyik legjobb hazai fine dining étterem, a Pajta konyháján, és elmeséli, hogyan tanult rengeteget a főzésen túl is önmagáról.

Természetesen ennél sokkal több minden fért legújabb, tizedik magazinunkba, ami szerintünk egész télen remek útitársad lehet, ha szeretnél lelassulni és kiszakadni a hétköznapokból.

A Roadster kétszázhúsz oldalas, tizedik lapszámát már megrendelheted tőlünk online vagy december elsejétől ötödikétől személyesen beszerezheted az újságárusoknál, valamint a Libri és a Bortársaság üzleteiben. Kalandra fel!