Close
A Valentino kreatívigazgatója szerint most érzésekre van szükségünk, nem dolgokra

A Valentino kreatívigazgatója szerint most érzésekre van szükségünk, nem dolgokra

Emberségre, emberekre és érzésekre van most szükségünk, nem pedig “cuccokra” Pierpaolo Piccioli szerint.

Pierpaolo Piccioli 2008 óta kreatívigazgatója az olasz divatháznak: a tervező azóta bekerült a divatvilág legbefolyásosabb résztvevőit listázó BoF (The Business of Fashion) ötszázas toplistájába, 2017-ben pedig az év divattervezőjének választották. Piccioli a karanténidőszakot tengerparti házában töltötte, ahol végre volt ideje rajzolni és festeni is a számtalan konferenciahívás között. A tervező a napokban mesélt a Vogue-nak arról, hogyan látja a divatipar mostani helyzetét, és milyen változásokra számít a jövőben.

„A couture az álmok világa, a pozitivizmus és szépség birodalma – erre most nagyon nagy szükségünk van. A divatvilág rendszere biztosan meg fog változni. Szerintem olyan dolgokat fogunk vásárolni, amikre igazán vágyunk, nem pedig olyasmiket, amelyek csak a pillanatban elégítenek ki. Olyan darabokat, amelyek nagyon divatosak, de mégis hosszú ideig kitartanak.

Szerintem most nem dolgokra van szükségünk, hanem emberekre. Nem cuccok kellenek, hanem érzések: ölelés és megértés.

A divatban jelenleg azt keressük, ami mélyen meg tud minket érinteni. Érzelmesebb, álmodozósabb darabokkal lehet a mostani helyzetre reflektálni. Nem érzem, hogy konkrétan kéne leképeznünk ezt az időszakot, szerintem szépséggel kell reagálnunk a pillanatra: látványos, fantasztikus, költői darabokkal.

Nehéz feladat reményt, jó energiákat és pozitivizmust közvetíteni, de dizájnerekként meg kell próbálnunk, felelősségünk van ebben. Hangunk van, és tudnunk kell reményt adni, tudnunk kell könnyíteni, és hinnünk kell az álmokban.

Természetesen mindenki tudja, mennyire katasztrofális a gazdasági helyzet – de az, hogy tisztában vagyunk a realitásokkal, nem jelenti azt, hogy a munkánkban érzékeltetnünk kell, milyen nehéz ez a helyzet most. A középkor után jött a humanizmus, majd a reneszánsz. Ez egy sötét időszak, amelyben nagyon sok mindent újra mérlegre kell tennünk – emberséget, értékrendet és sok egyebet. A munkám origójában úgy gondolom, hogy mindig is az emberség állt – és most minden korábbinál fontosabb ezekhez az emberi értékekhez visszatalálnunk, ezeket tenni a tervezői folyamat középpontjába.

Ebből születhet egy reneszánsz: ez a szépség pedig a lehetőségek és az öröm gyermeke lesz.

A tervezői szemlélet mellett természetesen a show-k, divatbemutatók, divathetek is megváltoznak. A következő kampányunkban valami nagyon mást fogunk csinálni: oldszkúlabb és közösségibb, izgalmas és kreatív kampány lesz, nem pedig egy nyögvenyelős kompromisszum a mostani helyzetre. Emellett szintén szeretném látni, hogy kevesebb nagy divateseményt szerveznek a jövőben, ugyanis ezek a rendezvények nem a kollekciókat mutatják, hanem egy márka hatalmát és pénzét.

Ez a munka hatalmas luxus. Mindig szerencsésnek érzem magam, hogy ez a feladatom: még álmomban sem hittem volna, hogy a Valentino kreatívigazgatója lehetek.

És erre minden nap igyekszem emlékeztetni magam, valamint ezt a pozitív érzést a darabjaimba is beleszőni. Persze, hogy katasztrofális odakint a helyzet. De próbálok pozitív érzelmeket közvetíteni az emberek felé. Hálás vagyok, hogy ez a munkám. Néha a divattal kapcsolatban él az a sztereotípia, hogy egy tervezőnek mindig nyomás alatt kell dolgoznia, muszáj idegesnek lennie egy-egy kollekció előtt.

Itt az idő eltörölni ezeket a sztereotípiákat, és kimondani, hogy mi vagyunk a legszerencsésebb emberek, mivel akkor is álmodhatunk, ha a helyzet nem is annyira álomszerű.”

Ez is érdekelhet:

A hatvanas évek Riviérájára repít a Chanel legújabb kollekciója

(Forrás: Vogue)

divatbemutató | humanizmus | vogue | valentino | divat

FOLYTASD EZZEL

Ezekre a márkákra egyszerűen nem hat a gazdasági válság

Így néznek ki a legnépszerűbb úti célok, ha Gucci táskaként öltenek testet

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom