Olyat tett a Wizz Air a budapesti reptéren, amit eddig még egyik légitársaság sem

Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársasága, a világ repülőtereinek és légitársaságainak vezető szolgáltató partnere, a Menzies Aviation, valamint a Budapest Airport közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy bizonyos járatok földi kiszolgálását ezentúl teljesen elektromos eszközökkel végzik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A Budapest Airport „zöld” fordulatát a repülőtéren biztosított, elektromos berendezésekhez használt töltőinfrastruktúra alapozta meg. A kötelezettségvállalást a Menzies elektromos berendezéseket előnyben részesítő szemlélete is támogatja: a vállalat céljai közt szerepel, hogy 2025-ig eszközeinek 25 százaléka már megújuló energiával működjön. A Menzies által alkalmazott elektromos csomagszállító vontatók és szalagrakodók, napelemekkel ellátott utaslépcsők, földi áramellátó egység, push-back járművek, ivóvíz és mosdóegységek támogatják a Wizz Air minél biztonságosabb felszállását a Budapest Airportról, miközben javítják az energiafelhasználást és a működési hatékonyságot.

A teljesen elektromos földi kiszolgálás lehetővé teszi, hogy a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár nyolcvan százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás.

A Menzies Aviation párhuzamosan két Wizz Air repülőgépet képes teljesen elektromos berendezésekkel kiszolgálni.

– Mi vagyunk az első légitársaság a budapesti repülőtéren, amely teljesen elektromossá alakítja földi kiszolgálását – köszönhetően a Menzies Aviation közreműködésének. Ezzel is szeretnénk kifejezni elkötelezettségünket amellett, hogy 2030-ig további huszonöt százalékkal csökkentjük a karbonkibocsátásunkat. A budapesti bázisú repülőgépeink kizárólag Airbus A321neo típusúak, amelyek jelentős környezetvédelmi teljesítménye lehetővé teszik számunkra, hogy a legalacsonyabb szén-dioxid-intenzitással repüljünk Európában. Mi is megértjük a közvetett kibocsátáscsökkentés fontosságát, és üdvözöljük, hogy a Menzies Aviation a dízelüzeműről elektromos földi kiszolgáló berendezésekre áll át. A Budapest Airport legnagyobb üzemeltetőjeként örömmel folytatjuk a helyi partnereinkkel való együttműködést olyan új megoldások keresésében, amelyek segítségével iparági szinten összefogva elérhetjük céljainkat – mondta Yvonne Moynihan, a Wizz Air fenntarthatóségért felelős igazgatója.

– A fenntarthatóság kiemelt prioritás a Menzies számára. Az üzletágunk folyamatos fejlődése mellett pedig fontos, hogy új módokon javítsuk működésünk hatékonyságát. Tudományosan megalapozott célokat tűzünk ki, hogy 2045-re elérjük a nettó zéró kibocsátást az 1., 2. és 3. hatókörben. Ahol lehetséges, elektromos földi kiszolgáló berendezéseket és alternatív üzemanyagot használunk. Célkitűzéseink eléréséhez kulcsfontosságú lesz az együttműködés a Wizz Airrel és a Budapest Airporttal. Büszkék vagyunk jelentős előrelépéseinkre, köztük arra, hogy az európai berendezéseink 41%-a már elektromos. Emellett várakozással tekintünk az iparági partnerekkel, köztük a beszállítókkal, a légitársaságokkal és a repülőterekkel való szoros együttműködés elé a zöldebb működés előmozdítása érdekében – mondta Katy Reid, a Menzies Aviation fenntarthatósági vezetője.

– A karbonsemlegesség kiemelt stratégiai célunk, és ennek elérésére ösztönözzük partnereinket is. A Budapest Airport felelőssége, hogy biztosítsa az elérhető környezetbarát infrastruktúrát, ideértve a különböző technológiákat, megoldásokat, és partnereinktől is elvárjuk, hogy támogassák a fenntarthatósági kezdeményezéseket. Repülőtér-üzemeltetőként nagyon sokat teszünk azért, hogy a légikikötő minél fenntarthatóbb módon működjön, közvetlen működésünkből adódó kibocsátásunkat tíz év alatt hatvanöt százalékkal csökkentettük. Már több mint száz darab elektromos földi kiszolgáló jármű látja el a feladatokat a repülőtéren nap mint nap, töltésükhöz negyvenhárom töltési parkoló pozíció áll rendelkezésre – tette hozzá Mike Carlson, a Budapest Airport pénzügyi vezérigazgató-helyettese.

A Wizz Air tizennégy repülőgépet üzemeltet Budapesten, amelyek mindegyike keskenytörzsű Airbus A321neo típus. A repülőgépek jelentős környezetvédelmi előnyöket kínálnak: a zajterhelés és nitrogén-oxid-kibocsátás közel ötven százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás húsz százalékkal kevesebb az előző típushoz képest. A 2023-as pénzügyi évben a Wizz Air elérte eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-intenzitását, ami egyben iparági rekord is az európai légi közlekedésben.

(Forrás: Wizz Air, fotók: Baranyi Róbert)

elektromos | magyar | reptér | budapest | földi

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom