Close
Először hagyták jóvá zenés darab előadását a Comédie Francaise-ban

Először hagyták jóvá zenés darab előadását a Comédie Francaise-ban

Először mutatott be zenés darabot a több mint háromszáz éves múltra visszatekintő párizsi Comédie Francaise. Az egyetlen állandó társulattal rendelkező francia állami színház tagjai a leghíresebb amerikai musicalek betétszámain keresztül mesélnek a saját és a színházuk életéről.

A Mais quelle Comédie! (De micsoda komédia!) című előadás ötlete Éric Ruf igazgatótól származik, aki a koronavírus-járvány miatti lezárások alatt arra kérte a társulat két tagját, Serge Bagdassarian és Marina Hands színészeket, hogy találjanak ki egy olyan zenés és jókedvű előadást, amely bármikor színre vihető, ha a járványügyi korlátozások miatt le kell mondani valamelyik előadást.

A két színész egy olyan humorral és érzelmekkel teli zenés darabot alkotott meg tizenöt társával, amely a társulati lét és a Moliere által alapított legrégebbi francia társulat előtt tiszteleg.

A Comédie Francaise

A színpadkép egy New York-i Broadway-musicalelőadásra emlékeztet: a zenekar a színpad háttérében egy magas emelvényen foglal helyett, a zenészek alatt egy hatalmas forgó lépcső, amely előtt a látványos nyitószámban, Christian Lacroix által tervezett jelmezekben ad elő egy közös számot Cole Porter Anything Goes című dalára a teljes társulat.

A legnevesebb francia prózai színészek – mint egy revü tánckarának tagjai – tőlük korábban soha nem látott módon énekelnek, táncolnak, majd amikor a közönség hatalmas tapssal jutalmazza őket, Serge Bagdassarian szól a nézőkhöz: „Ez a finálé volt, az előadás legjobb része. Azért ezzel kezdtük, mert mostanában minden kiszámíthatatlan, és nem biztos, hogy be tudjuk fejezni az előadást”.

A musical és a kabaré elemeit vegyítő csaknem kétórás produkciót végig humoros kiszólások és kabaréjelentek kísérik, a szólószámokban a színészek pedig kulisszatitkokat is megosztanak a nézőkkel a társulati lét öröméről és nehézségeiről, valamit a magánélet és a szakmai elfoglaltságaik összeegyeztetésének bonyodalmairól. A társulat vezető színésznője,

Elsa Lepoivre egy burleszkjelenetben mutatja be, hogy mit is jelent egy nap alatt három teljesen különböző prózai előadásban egymás után játszani,

mielőtt elénekli a Pomádé című musical egyik betétdalát az esténként egyedül hazatérő szerelmes nő magányáról. Yoann Gasiorowski arról a meghallgatásról mesél, majd táncol, amelyen az almát majszoló igazgató felvette a Comédie Francaise tagjai közé. Nicolas Lormeau pedig a Mary Poppins című musical egyik betétdalával érzékelteti a színészek szorongását amiatt, hogy bármikor elronthatják a szövegüket.

Párizsi látkép naplemente után

Híres amerikai zenés darabok (Kabaré, Funny Girl) mellett francia sanzonok, France Gall, Dalida, Barbara és Jacques Brel számai is felcsendülnek az előadásban, de a legnagyobb sikert a Chicago című musicalnak az a száma aratja, amelyben hat neves színésznő (Marina Hands, Florence Viala, Elsa Lepoivre, Julie Sicard, Jennifer Decker, Sylvia Bergé) a színháztörténet legismertebb női gyilkosait eleveníti fel.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

franciaország | francia | párizs | zene | De micsoda komédia!

FOLYTASD EZZEL

Funkos projektjével érkezik a Müpába a világ egyik legjobb jazzénekese

Így indították el a Disney+-t Közép-Európában

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom