Close
Alapvető tudnivalók a fehérjékről

Alapvető tudnivalók a fehérjékről

Elgondolkodtál azon, hogy jobban megismerkednél a fitnesz világával, esetleg a testépítésbe is belevágnál? Az alábbiakban a proteinek főbb tudnivalóiról írunk. Kezdőként nehéz elkülöníteni a valóban hasznos információt a félrevezetőtől. Ebben is igyekszünk segíteni.

Proteinporok, fehérjeturmixok

Bizonyára feltetted már magadnak a kérdést, hogy valóban működnek a fehérjeporok, és érdemes használni őket az edzéshez?

A fehérjeturmix fogyasztása nem feltétlenül szükséges ahhoz, hogy erős izomzatod legyen. Kizárólag táplálkozás útján viszont nehéz nagyobb mennyiségű proteinhez jutni. Ez egy kényelmes módja a fehérjebevitelnek, azonban nem szabad túlzásokba esni. Emellett ugyanúgy törekedni kell a változatos, kiegyensúlyozott étrendre. A szervezetnek szüksége van szénhidrátokra is. Ahhoz, hogy jó eredményeket érhess el, kell az energia az edzéshez.

Proteinporok beszerezhetők például a MamaVita fehérjeporok kategóriájából, melyek a segítségünkre lehetnek az izmok fenntartásában és regenerációjában. Ezek a proteinek láncszerűen összekapcsolódott aminosavakból állnak.

Az aminosavláncok számos, a testünkben zajló folyamatért felelnek, például biokémiai reakciók lezajlásáért. A hiányukban viszont megborulhat a folyadékegyensúly, gyengülhet a védekezőrendszerünk, így különösen fontos a fehérjefogyasztás legalább táplálék útján, akkor is, ha nem célunk az izomtömeg növelése.

Edzés után célszerű nagyobb mennyiségű fehérje fogyasztása a regenerációhoz és az izmok erősödéséhez.

Mennyi fehérjebevitel ajánlott? 

A fehérjemennyiség nagyrészt a kitűzött célodtól is függ. Tulajdonképpen minden étkezéskor gondoskodni kellene a fehérjemennyiségről is. A mennyiség meghatározásához az izomtömegedet vedd számításba, ebből azonban le kell vonnod a testzsír %-os mennyiségét. Ehhez a tömegértékhez kilónként másfél gramm fehérje mennyiség javasolt naponta. Például 10% testzsír, és 100 kg esetén körülbelül 135 g fehérje válik szükségessé.

Edzés előtt és után is fogyasztható fehérjeturmix diéta esetében, viszont napi két étkezésnél többet ne cserélj le folyékony táplálékra.

Többféle proteinpor is beszerezhető a különféle fehérjetípusok függvényében.

Ismert fehérjetípusok

A legközismertebb fehérjeváltozat a tejsavófehérje, melyet a testünk nagymértékben tud hasznosítani, emellett gyors felszívódás is jellemzi. Javasolt edzés előtt vagy után igény szerint.

Ennél lassabban szívódik fel a kazeinfehérje, mely nem ajánlott edzés előtt, sem utána. Étkezések helyettesítése céljából a nap többi szakaszában azonban bevethető.

A szójafehérje körül számos vita kering. Ennek ellenére aki allergiás az előbbi két változat adott komponensére, náluk ideális alternatív megoldás gyanánt. Mindenképpen légy körültekintő az összetevőket illetően, nyugodtan kérd szakember segítségét is!

Lehetőséged van több fehérjeváltozat kombinálására is, ehhez keverékeket is beszerezhetsz.

A keverékeket leginkább étkezések helyett érdemes fogyasztani, az edzések előtt és után viszont nem.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Utazótáska vagy bőrönd? Mit vigyél magaddal utazáshoz?

A kávéfőző karbantartásáról és tisztításáról röviden

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom