Egészen hihetetlen, de az amerikai pop-art ikonnak mindössze harminc percre volt szüksége ahhoz, hogy egy M1-esből valódi műalkotást varázsoljon.
Habár már negyven év telt el azóta, hogy Andy Warhol színesre festette ezt a BMW M1-est, még mindig újszerűnek hat a látványa. A projekt mögött húzódó szándék az volt, hogy minél szélesebb tömegekhez juttassák el a művészetet, és hogyan is lehetne ezt gyorsabban megtenni, ha nem egy versenyautó műalkotássá varázslásával?
Persze nem ez volt az első eset, hogy festővászonként használtak egy autót.
A BMW-nek ez konkrétan a negyedik "művészi autójaként" született meg 1979-ben, ám a mai napig ez a legismertebb.
Pedig Warhol nem dolgozott vele túl sokáig, mindössze fél órára volt szüksége a harsány mű elkészítéséhez, ami persze semmit sem von le az értékéből.
Maga az autó egyébként nemcsak műalkotásként, hanem versenyautóként is bizonyított, hiszen a kipingálását követően rajthoz álltak vele a Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol második helyen végzett a kategóriájában, összesítettben pedig a hatodik helyet szerezte meg.
A friss képeket egy német fotós, Stephan Bauer készítette, aki tavaly megnyerte a BMW fotópályázatát, ezért választhatott egy autót és egy helyszínt a saját képsorozatához. Az elhagyatott gyártelep jó döntésnek bizonyult, hiszen remek kontrasztot teremt az M1-es vibráló, élénk színeivel.
Ez is érdekelhet:
(Képek: BMW)
art car | művészet | bmw m1 | fotósorozat | andy warhol | bmw
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!