Close
Lüktető, izgalmas és fenntartható kollekciókat álmodtak meg a magyar tervezők 2022-re

Lüktető, izgalmas és fenntartható kollekciókat álmodtak meg a magyar tervezők 2022-re

A Budapest Central European Fashion Week-en a hazai tervezők legújabb alkotásait, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióit mutatták be látványos catwalk show-k keretében. A tavalyi évi teljesen online lebonyolított eseményt követően idén ismét élettel, divatrajongók százaival, fantasztikus hangulattal telt meg a Bálna. A BCEFW-n részt vevő divat- és kiegészítő márkák tervezőit kérdeztük újdonságaikról, élményeikről.

Cakó Kinga a Budapest Central European Fashion Weeken a jövő évi tavaszi-nyári kollekcióját vonultatta fel, mely az idei “Balaton” tematikájú darabjainak tovább gondolt változata.

A “Balaton” kollekció annyira sikeres volt, hogy a vásárlók nem szerették volna elengedi, kérték, hogy legyen folytatása. Nagyon kötődöm a Balatonhoz, ott töltöttem a nyarat és az őszt is, ezért végül a naplementei Balaton lett a témája az új kollekciónak. A barackos, rózsaszínes, mély vörös, lilás, nyári sárgás, kékes színvilágát a naplementének remekül vissza tudtuk adni a kollekció pasztell tónusával, emellett pedig megjelentek az élénk színek is, amik rám annyira nem jellemzők. A narancs és lila élénk árnyalatait eddig nem használtam, de úgy éreztem, hogy ennek most itt a helye, hiszen a vízen visszatükröződő naplementében is megjelennek – magyarázza Cakó Kinga, hozzátéve, az anyagválasztásban arra törekedtek, hogy a vásárlók számára könnyen használható és tisztítható, lágy esésű anyagokat használjanak, amelyek séta közben életre kelnek.

A lágy megkötőkkel együtt pedig egy nagyon nőies kollekció születhetett meg.

Ferencz Borbála ruhakölteményeiben a fenntarthatóság és az újrahasznosítás gondolata kapott központi szerepet.

A bemutatott kollekció teljes egészében second-hand illetve maradék anyagokból készült. Régóta gyűjtögetem a különböző anyagokat így ezeknek a kaotikus összhangja az egyik legfontosabb inspiráció volt a tervezés során – meséli Ferencz Borbála.

A tervező a klímaváltozás miatti természeti csapásokat is megjelentette kiegészítőin és anyaghasználatán, ezért több vízálló anyag és gumicsizma is megjelent a kifutón. Hangsúlyozza ugyanakkor, hogy

nem szeretett volna “apokaliptikus” hangulatot teremteni, így mindezt könnyed, nőies formákkal és színekkel vegyítette.

Csizmazia Anett, az első magyar “highstreetstyle” márka, a ZIA megálmodója, így kollekciójának a fókuszába a városi stílust helyezte úgy, hogy közben kiemelten figyelt arra is, hogy minőségi, időtlen darabjaival elhatárolódjon a fast fashion piactól.

Designer darabokat kínálunk elérhető áron – ez az alap minden kollekciónál. A 2022-es SS koncepciójához egy kortárs japán művész – Mari Ito – alkotásaiból merítettünk ihletett. Az egyik fő darabunk a kimono és Japánban a virágos minta a kimonókon a hagyományt is jelképezi. A hagyományos kimonó stílusát vegyítettük tehát a ZIA budapest hangulatával – mondja, kiemelve, a darabokhoz egyedi printet terveztek egy hazai textiltervezővel, Györök Borival.

A kollekció a „RUE ET FLEUR”, azaz “Utca és virág” nevet kapta.

Molnár Nini táskakollekciójának megszületéséhez pedig egy kedves emlék és a felszabadult, önfeledt boldogság érzése is hozzájárult.

Az egész kollekció ötlete egy régi emlékből indult ki, tulajdonképpen egy gyerekkori kép inspirálta. Akkoriban került a kezembe ugyanis egy fotó, amin édesanyámmal táncolok, a kedvenc paradicsommintás ruhácskámban. Emlékszem, milyen szabadnak és felhőtlenül boldognak éreztem magam, amikor ez a kép készült, és ezt az érzést szerettem volna átadni a szín, az anyag és formavilág használatával a ruháimmal is – magyarázza Nini.

Hozzáfűzi, a kézzel készített táskák Firenzében, Olaszországban készülnek, a kollekció a Picnic in Paradise elnevezést kapta. Ezért is mutatták be az új fonott Midollino táskával együtt, hiszen

ezek a darabok tökéletes kiegészítői egy elegáns nyári összejövetelnek.

A melegebb évszakok beköszöntével a lepkék, a szúnyogok, hangyák és tűzvirágok is életre kelnek a növény- és állatvilág többi részével együtt. Életünk legkalandosabb időszakaiban mindig körülöttünk nyüzsögnek, kísérői a hétvégi túráknak is. Ebből merítette az ihletet Tomcsányi Dóra is 2022-es tavaszi-nyári kollekciójához, melyeket mozgalmas nyomatok, kortárs sziluettek jellemeznek.

A könnyű ruhadarabok lehetővé teszik viselőjének, hogy teljesen eggyé érezze magát a természettel, hogy a mindennapi életben is szimbiózisba kerülhessen a környezetével.

A catwalk-showk azonban nem csak azt tették lehetővé, hogy az új kollekciókat a közönség is megismerhesse, hanem a hosszú idő után a személyes találkozásokra is jó alkalmat adtak, erre pedig minden tervező egytől egyig vágyott már.

Nagyon élveztem, vártam már a vásárlókkal való találkozást. Hatalmas öröm, hogy a törzsvásárlói körből szinte mindenki ott volt, nagyon jó érzés volt, hogy a bemutató után megvártak, személyesen gratuláltak. Fantasztikus energiákat kaptam, a backstage hangulata pedig egy igazi adrenalinbomba volt, ami lendületet adott a bemutatónak – meséli mosolyogva Cakó Kinga, akinek véleményét Ferencz Borbála is osztja.

Úgy véli, bár az online show-knak is megvan a maga varázsa, az élő események és a közönséggel való találkozás több adrenalint ad.

Más amikor élőben lehet látni az anyagokat, a modelleket, amikor személyesen lehet találkozni buyerekkel, influencerekkel. De emellett igyekeztem minél jobban online is közvetíteni a bemutatót, hogy az is láthassa, akinek nem sikerült eljönnie – teszi hozzá.

Csizmazia Anett szerint egyenesen csodálatos volt ismét közönség előtt felvonultatni az újdonságokat, úgy véli ugyanis, hogy

semmi nem pótolhatja a vásárlóik, vendégek, nézők élő reakcióit, visszajelzéseit és a backstage izgalmait.

Nini számára pedig egy igazi mérföldkő volt a BCEFW.

Egyrészt ez volt az volt az első offline bemutatóm, másrészt bemutattunk a táskák mellett egy ready to wear kollekciót is. Teljesen más érzés volt, mint tavaly az online Fashion Weeken szerepelni, és a nyomás is sokkal nagyobb volt, ami ránk nehezedett. De megérte – mondja hozzáfűzve, azonnali visszajelzéseket kaptak a kollekcióra, és a bemutató végén felhangzó taps is nagyon jól esett neki, hiszen ez volt az igazi elismerése a sok hónapos munkának, amit a megalkotásával töltöttek.

Tomcsányi Dóra is szerette az online fashion weeket. Úgy véli, hogy kicsit kevesebb stresszel járt, de természetesen az offline formája sokkal nagyobb élmény volt tervezőként és nézőként egyaránt számára.

Jó volt újra a vásárlóinkat, barátainkat vendégül látni és együtt élvezni az új kollekció bemutatóját – tette hozzá.

FOLYTASD EZZEL
Először mutatják meg a nyilvánosság előtt a földkerekség legnagyobb csiszolt gyémántját
Egyedülálló divatkiállítás foglalja el a párizsi múzeumokat január végén
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom