Close
Felpezsdítette Budapestet a 2022-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW

Felpezsdítette Budapestet a 2022-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW

Megmozdult a város, pezsgett a divatélet a Magyar Divat & Design Ügynökség által ismét élőben megvalósított Budapest Central European Fashion Week idején. Izgalmas side eventek, telt házas catwalk show-k, egy pop-up store és helyszíni kiállítók színesítették a fővárost egy teljes héten át. A divathét keretében megrendezett kétnapos bemutató több mint négyezer látogatót fogadott. A hazai és nemzetközi média, véleményvezérek, kreatívipari szakemberek, buyerek és divat iránt érdeklődők a világ legkülönbözőbb pontjairól érkeztek, hogy élőben tekinthessék meg több mint harminc magyar és regionális tervező legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióját a Bálna Budapest épületében.

Egy év után ismét élőben valósult meg hazánk legjobban várt divateseménye, a Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW).  A rendezvény október 11–17. között várta izgalmas divat tematikájú programokkal az érdeklődő nagyközönséget Budapest különböző pontjain. A programsorozat fénypontjaként október 16–17-én a Bálna épületében több mint harminc divatmárka alkotásait ismerhették meg az érdeklődők a bemutatók és kiállítások alkalmával. Az ügynökség Young Talents Programjának fiatal tehetségei pedig a diplomakollekcióikat mutatták be.

A száznegyven méteres kifutón huszonhat bemutatót követhetett élőben közel négyezer látogató, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői az olasz, ukrán és skandináv Vogue-tól, a cseh Cosmopolitan-en át, a Maria Claire Arabiá-ig, illetve olyan híres véleményvezérek ismerhették meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint Declan Chan, Bella Michlo vagy Chris Burt Allan. A két nap alatt több mint száz magyar és külföldi fotós és újságíró száznál is több tudósítást készítve tájékoztatott az eseményről. A divatbemutatókra számos országból, többek között Európából, Közel-Keletről és Oroszországból érkeztek szakemberek és forgalmazók, akikkel a tervezők személyesen is találkozhattak, így komoly értékesítési lehetőségekre tehettek szert.

Nemcsak a ruhákat, a modelleket is a változatosság jellemezte: a show-k keretében többek között a nemzetközi kifutók egyik legfoglalkoztatottabb modelljét, Nagy Evelint, vagy a komoly modellkarriert felépítő Epres Pannit is láthatta a közönség, valamint olyan magyar hírességek is feltűntek, mint Szentesi Éva író és Farkasházi Réka színésznő.

A szervezők kiemelt figyelmet fordítottak a diverzivitásra is, számos plus size modell mutatott be a két nap során.

A divatiparban az innovációnak, a technológiai megoldásoknak, valamint a digitalizációnak kiemelten nagy szerepe van, ezért az ügynökség alapvető fontosságúnak tartotta, hogy minél több szakmai szereplő számára, valamint a Z generáció tagjainak is megannyi platformon láthatóvá tegyék a tehetséges kortárs tervezők friss kollekcióit. A show-kat több közösségimédia-platformon is követhették az érdeklődők. A TikTok-videók élő nézettsége több mint ezer fő volt, a Facebookon pedig közel húszezren nézték meg eddig az élő adásokat, amelyek továbbra is visszanézhetőek. Az idei év különlegességeként a divathét időtartalma alatt a Bálna helyszíne a Metaverzum virtuális Decentraland világában is látogatható volt, online is érkezhettek a látogatók a BCEFW-re.

“A vírushelyzet miatt alapvetően egy kisebb volumenű rendezvény megszervezése volt az elsődleges célunk, amelyet folyamatos telt házas bemutatókkal tudunk kivitelezni. Ez nemcsak sikerült, hanem a vártnál is több pozitív visszajelzés érkezett hozzánk a divathét, illetve a bemutatkozó márkák kollekciói kapcsán. Azt éreztük, megmozdult a város, a divatipari szakemberek ismét élőben találkozhattak és ismerhették meg a magyar és régiós tervezők legújabb alkotásait. A kétnapos bemutató során több mint négyezer látogatót fogadtunk, a jegyértékesítésből befolyt kétmillió forintot pedig felajánlottuk az Ökumenikus Segélyszervezet számára” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparág érdekképviseleti szervezeteként a divathét rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására. A bemutatókra nemcsak a szakemberek voltak kíváncsiak, az ügynökség törekedett arra, hogy a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is betekinthessenek a kulisszák mögé. A Divatipari Szakképzés-fejlesztést Támogató Program keretében közel száz tanuló érkezett az ország szakképzési intézményeiből Győrből, Nyíregyházáról, Székesfehérvárról, Budapestről és Pécsről, hogy első kézből szerezzen szakmai élményeket, valamint közel félszáz, kreatívipari felsőoktatási intézmény hallgató is részt vett a show-kon.

Az ügynökség a divathét idején megnyitott egy időszakos üzletet is a Fashion Streeten, hogy a tervezők értékesítését segítse. A Budapest Central European Select pop-up store huszonhét magyar és régiós tehetség kollekcióit mutatta be, ahova több mint hatszázan látogattak el a hét során. Az egyedi termékeket bemutató üzlethelyiségben a vásárlók a kortárs divat- és dizájnmárkák őszi-téli, vagyis aktuális kollekciói és lakberendezési tárgyai közül válogathattak.

Idén ősszel az ügynökség egy tematikus rendezvénysorozattal készült, melynek keretében nemzetközi eseményeken is megjelentek a magyar divat- és formatervezők. Szeptemberben tartották a Maison & Objet párizsi dizájnvásárt, ahol a Budapest Select ernyőmárka alatt számos magyar formatervező mutatta be alkotásait, ezt követően pedig a Milano Fashion Week kifutóin lehetett találkozni a tehetséges magyar divattervezők kollekcióival.

Hazai színtéren olyan nívós eseményekről beszélhetünk, mint a 360 Design Budapest kiállítás, illetve a Budapest Central European Fashion Week, melyhez az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a DHL is csatlakozott, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet kapta. A Fashion & Design Autumn még ősz végére is tartogat programot: a december elején megvalósuló Budapest Fashion & Tech Summit digitális konferencia keretében a divatipar aktuális technológiai és fenntarthatósági kérdéseiről lesz szó két napon keresztül.

FOLYTASD EZZEL
Nagyon fiatalon elhunyt a híres divattervező, a Louis Vuitton művészeti igazgatója
Ilyen a luxuskonzol, ha a Gucci tervezi
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
Káprázatosan szép magyar projekt mutatja meg, milyenek a jövő élhető otthonai!
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom