Ez volt a Cadillac csúcsmodellje, amely olyan szintet képviselt, hogy ma is joggal csodáljuk.
A két világháború közötti klasszikus, külső sárvédős autók mindig kiváltanak belőlünk egy tiszteletteljes rajongást – miközben persze annak a kornak is megvannak a maga tucatjárművei és különlegességei.
A Cadillac V–16 egyértelműen a különlegességek közé tartozik: nemcsak a Cadillac márkának, hanem az autótörténelemnek is ikonja. Tervezésénél az volt a fő szempont, hogy motorja egyenletesebb járású és erősebb legyen a konkurenseinél, a 7,4 literes, 185 lóerős, tizenhat hengeres V-blokk tökéletesen ki is elégítette a kor legmagasabb igényeit is.
Képeinken egy, a gyártás első évéből, 1930-ból származó példány szerepel, amely eredetileg Madame X nevű, hétszemélyes szedán karosszériával hagyta el a gyárat, és került első tulajdonosához, Dél-Afrika olasz nagykövetéhez. Több tulajdonosváltás után 1977-ben került az Egyesült Államokba, ottani, új gazdája cseréltette ki a kék Madame X kocsiszekrényt egy V–8 Fleetwood kétajtós roadsterére, akkor kapta meg a kétszínű fényezését is.
Az autó számos díjat és egy sor új tulajdonost kapott, értelemszerű a legutolsó bocsátja most árverésre: az RM aukciósháznál október közepén kerül – szerencsére nem szó szerint – kalapács alá, 400-450 ezer dollárt, tehát nagyjából 110-125 millió forintot remélnek a tökéletes állapotú, használatra is alkalmas, de nem eredeti kocsiért.
A tizenhat henger még egyszer megjelent a Cadillac történelmében, tanulmányautóként:
(Fotók: RM Sotheby’s)
árverés | cadillac v-16 | cadillac | oldtimer | veterán autó
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!