Close
Kompresszoros V8, sorhatos turbó, rekorder boxer – A detroiti autókiállítás sportautói

Kompresszoros V8, sorhatos turbó, rekorder boxer – A detroiti autókiállítás sportautói

A 2019-es Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show újdonságai közül mutatunk be hármat.

Motorcity – a szó tökéletesen kifejezi, mit jelentett a michigani Detroit Amerikának. A Chrysler, a Ford és a General Motors központja és gyárai együtt emelték a várost az autóipar fellegvárává, hogy aztán közösen zuhanjanak a mélybe. Az ötvenes években majdnem kétmillióan lakták a metropoliszt, hogy a lassú hanyatlást és a 2008-as válságot követően egy nagyjából 700 ezer lakosú, elszegényedett, üres gyár- és lakóépületekkel, bűnözéssel és reménytelenséggel teli, lepusztult településsé váljon.

A város nemzetközi autószalonja, a Detroit Auto Show-nak, majd 1989-től Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show-nak (NAIAS) hívott kiállítás is megsínylette a válságot, és bár a szalonon belül nincs nyoma széthordott standoknak, és a gyújtogatás sem napi rutin, érezhetően egyre csökken a jelentősége. Már nagy gyártók is megengedik maguknak, hogy távol maradjanak, a rendezők ezért a jövő évtől későbbre tolják majd a show-t, hogy szabadtéri programokkal színesítsék az eseményt, valamint – és ez remekül jelzi a technológiai változásokat – hogy ne vonhassa el a figyelmet a szintén januári Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásár, a CES.

Ennyit az előzményekről – ettől még vannak olyan modellek, amelyek a napokban Detroitban debütáltak, és mindenképp érdemesek arra, hogy szóljunk róluk.

Toyota Supra

Majdnem húsz éve, hogy a Toyota sportkocsijának rajongói legfeljebb a használtpiacról csillapíthatják vágyaikat, ezért azóta várjuk az új Supra megjelenését, hogy felröppentek az első hírek a visszatéréséről. Úgy tűnik, megérte: a Toyota GR Supra egyedi külsejű, nagyon jó formájú kocsi lett, a BMW-től származó 340 lóerős, soros hathengeres, turbós benzinmotorral, és hátsókerék-meghajtással, és felismerhetően BMW-s hangulatú beltérrel.

Ennek oka, hogy a Supra közös alapokra épül az új Z4-es BMW-vel, egy gyárban készülnek majd – nem ritka az ellentét a német és a japán autók kedvelői között, a Supra éppúgy lehet a megbékélés, mint a további viták alapja. A dizájn és a koncepció mindenesetre nagyon bíztató.

Shelby GT 500

A Shelbyt egyszerűen egy erősebb Ford Mustangnak nevezni olyan, mint a Stelvio-hágót kacskaringóvá degradálni. A V8-as Mustang elég durva autó, az új Shelby GT500-hoz képest viszont csak egy szolid jármű a hétvégi bevásárlásokhoz. 700 lóerő az 5,2 literes, kompresszorral erősített V8-as teljesítménye, álló helyzetből három és fél másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.

Az eddigi legerősebb utcai Ford nem rejtegeti képességeit: szélesített karosszéria, óriási hűtőmaszk, jókora hátsó szárny, húszcolos kerekek, kobralogók elöl-hátul, no meg olyan csodás hang, hogy ha azt felküldenénk a világűrbe, néhány hónap alatt kiderülni, léteznek-e földönkívüliek, mert ha igen, biztos ide akarnak költözni.

Subaru WRX STI S209

A Suprával és a Shelbyvel szemben ez a Subaru nem új modell, S209 néven viszont új limitált szériát lepleztek le Detroitban. Négyhengeres, 2,5 literes, turbós boxermotor – ez nem újdonság, az viszont igen, hogy különböző módosításoknak köszönhetően már 345 lóerős, vagyis ez a valaha készült legerősebb Subaru. Az ültetett karosszériával, szélesebb nyomtávval, új légterelőkkel, új kipufogórendszerrel, összkerékhajtással és hatfokozatú kézi váltóval igazán izgalmas konfigurációnak hangzik.

Az S209-es sorozat ralikék fényezéssel és szürke kerekekkel, vagy kristályfehér karosszéria-aranyszínű felni kombinációban kapható – különlegességét azonban nem a színösszeállítás adja, hanem hogy mindössze kétszáz példányban gyártják majd, és európai piacra nem hozzák.

(Fotók: NAIAS, Toyota, Ford, Subaru)

FOLYTASD EZZEL
60 évvel ezelőtti fotót készített el újra a Porsche
Az üzleti autók közé érkezik a legújabb elektromos Mercedes
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom