Close
Ebben az újraértelmezett párizsi cipőboltban akár lakni is lehetne

Ebben az újraértelmezett párizsi cipőboltban akár lakni is lehetne

A németek legmenőbb cipőmárkája Párizs belvárosában nyitott bemutatótermet, ezzel pedig elérte a kúlságfaktor csúcsát.

A Birkenstock 1774 óta gyárt cipőket és papucsokat. Kezdetben inkább orvosok és egészségügyi szakemberek vagy a lábukat terhelő dolgozók legjobb barátja volt a korlátozott fazonban készülő bőrklumpa vagy -papucs, később azonban a márka egyre inkább bekúszott a hétköznapokba, és minden erejével azon volt, hogy bekerüljön a trendeket diktáló brandek közé.

A cég több hullámvölgyet megélt már: amíg például a hatvanas-hetvenes években az amerikai hippik és a tőlünk nyugatabbra található országok ikonikus divatkiegészítői voltak ezek a bőrből készült, vastag pántos gyógypapucsok, addig a 2000-es években már cikinek számított “Birkit” hordani.

Néhány évvel ezelőtt azonban ismét betörtek a piacra, és elkezdtek merészebb mintákhoz, színekhez és anyagokhoz – például habszivacshoz – nyúlni, amivel újra felkeltették a divatvilág érdeklődését.

Nyáron már szinte képtelenség úgy végigmenni az utcán a világ bármely pontján, hogy ne fussunk bele egy-egy, vagy inkább több pár Birkenstock papucsba.

Az idei évben kicsúcsosodó népszerűségen fellelkesülve és új, 1774-es retrokollekció piacra dobásának okán, a cég dobbantott egy nagyot, és a londoni székhelyű Vinson&Co tervezőirodával karöltve megálmodott egy párizsi bemutatótermet, amelyet nyugodtan nevezhetünk akár bemutatólakásnak is, mivel egy régi – de patinás – bérház lakásában rendezték be. A felkapott Rue Saint Honoré-n található showroom és üzlet stílusosan a Birkenstock1774 nevet kapta.

A 170 négyzetméteres, 19.századi apartman adottságai a tökéletes kifinomultságot testesítik meg. A francia nagypolgári lakásokra jellemző díszes, fehér falak, a kőből készült kandallók és a fapadlók jó alapot szolgáltattak a minimalista enteriőrhöz, ami leginkább a földszínekre épít, és a legmodernebb dizájnkiegészítőket vonultatja fel az 1940-es évektől egészen napjainkig.

“A Birkenstock elképzelése az volt, hogy egy tágas, fényes és nagyon neutrális térrel dolgozzunk. Egy rugalmas, jól alakítható teret akartak – nyilatkozta a kezdetekről Nick Vinson a Vinson&Co alapítója. Szándékosan szerettem volna meghagyni a lakás patináját, mert szerintem ez jól passzol a több évszázada működő cég történetéhez. Ráadásul a cégnek legalább olyan jól áll az idő előrehaladása, mint ennek az épületnek” – tette hozzá.

A lakást tölgyfából készült polcokkal és különböző székekkel rendezték be, de az egyik szobában például egy 1940-ben készült bárkocsit is találunk, és érkeztek darabok például Indiából is. A koncepció szerint a kiállított lábbelik küldetése, hogy egyszerűen beleolvadjanak a környezetükbe, és úgy egészítsék ki a teret, mintha kézenfekvő lenne, hogy a lakás különböző részeiben – a polcokon vagy a székeken – egy-egy papucs hever. Látszólag ugyanúgy funkcionálnak, ahogyan egy lámpa vagy egy festmény, olyannyira, hogy már-már félve nyúlnánk oda egy kiállított darabért.

A tervezők minden apróságra odafigyeltek: a teret hatalmas, padlótól plafonig érő tükörrel nagyították még tovább, a minimalista kifinomultság érzetét pedig apró kerámiákkal, absztrakt festményekkel és natúr színű szövetekkel, illetve háncsból készült szőnyegekkel érték el.

Afelől semmi kétségünk nincs, hogy a Birkenstock1774 bemutatórem már most minden Birkenstock-rajongó divatguru és belsőépítész térképén ott szerepel.

Ez is érdekelhet:

showroom | cipő | dizájn | párizs | bolt

FOLYTASD EZZEL

Neogótikus toronyból lett elképesztő lakóépület az ikonikus Tribune Tower

Így néz ki Frank Sinatra egykori otthona

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram