Ebben az újraértelmezett párizsi cipőboltban akár lakni is lehetne

A németek legmenőbb cipőmárkája Párizs belvárosában nyitott bemutatótermet, ezzel pedig elérte a kúlságfaktor csúcsát.

A Birkenstock 1774 óta gyárt cipőket és papucsokat. Kezdetben inkább orvosok és egészségügyi szakemberek vagy a lábukat terhelő dolgozók legjobb barátja volt a korlátozott fazonban készülő bőrklumpa vagy -papucs, később azonban a márka egyre inkább bekúszott a hétköznapokba, és minden erejével azon volt, hogy bekerüljön a trendeket diktáló brandek közé.

A cég több hullámvölgyet megélt már: amíg például a hatvanas-hetvenes években az amerikai hippik és a tőlünk nyugatabbra található országok ikonikus divatkiegészítői voltak ezek a bőrből készült, vastag pántos gyógypapucsok, addig a 2000-es években már cikinek számított “Birkit” hordani.

Néhány évvel ezelőtt azonban ismét betörtek a piacra, és elkezdtek merészebb mintákhoz, színekhez és anyagokhoz – például habszivacshoz – nyúlni, amivel újra felkeltették a divatvilág érdeklődését.

Nyáron már szinte képtelenség úgy végigmenni az utcán a világ bármely pontján, hogy ne fussunk bele egy-egy, vagy inkább több pár Birkenstock papucsba.

Az idei évben kicsúcsosodó népszerűségen fellelkesülve és új, 1774-es retrokollekció piacra dobásának okán, a cég dobbantott egy nagyot, és a londoni székhelyű Vinson&Co tervezőirodával karöltve megálmodott egy párizsi bemutatótermet, amelyet nyugodtan nevezhetünk akár bemutatólakásnak is, mivel egy régi – de patinás – bérház lakásában rendezték be. A felkapott Rue Saint Honoré-n található showroom és üzlet stílusosan a Birkenstock1774 nevet kapta.

A 170 négyzetméteres, 19.századi apartman adottságai a tökéletes kifinomultságot testesítik meg. A francia nagypolgári lakásokra jellemző díszes, fehér falak, a kőből készült kandallók és a fapadlók jó alapot szolgáltattak a minimalista enteriőrhöz, ami leginkább a földszínekre épít, és a legmodernebb dizájnkiegészítőket vonultatja fel az 1940-es évektől egészen napjainkig.

“A Birkenstock elképzelése az volt, hogy egy tágas, fényes és nagyon neutrális térrel dolgozzunk. Egy rugalmas, jól alakítható teret akartak – nyilatkozta a kezdetekről Nick Vinson a Vinson&Co alapítója. Szándékosan szerettem volna meghagyni a lakás patináját, mert szerintem ez jól passzol a több évszázada működő cég történetéhez. Ráadásul a cégnek legalább olyan jól áll az idő előrehaladása, mint ennek az épületnek” – tette hozzá.

A lakást tölgyfából készült polcokkal és különböző székekkel rendezték be, de az egyik szobában például egy 1940-ben készült bárkocsit is találunk, és érkeztek darabok például Indiából is. A koncepció szerint a kiállított lábbelik küldetése, hogy egyszerűen beleolvadjanak a környezetükbe, és úgy egészítsék ki a teret, mintha kézenfekvő lenne, hogy a lakás különböző részeiben – a polcokon vagy a székeken – egy-egy papucs hever. Látszólag ugyanúgy funkcionálnak, ahogyan egy lámpa vagy egy festmény, olyannyira, hogy már-már félve nyúlnánk oda egy kiállított darabért.

A tervezők minden apróságra odafigyeltek: a teret hatalmas, padlótól plafonig érő tükörrel nagyították még tovább, a minimalista kifinomultság érzetét pedig apró kerámiákkal, absztrakt festményekkel és natúr színű szövetekkel, illetve háncsból készült szőnyegekkel érték el.

Afelől semmi kétségünk nincs, hogy a Birkenstock1774 bemutatórem már most minden Birkenstock-rajongó divatguru és belsőépítész térképén ott szerepel.

Ez is érdekelhet:

Így vette be Detroitot egy napszemüveg, amit a Ferenciek terén készítettek

Zack Tiptonnal a Ferenciek terén található Tipton Showroomban és műhelyben találkoztunk, ott faggattuk ki arról, hogyan jött létre a kultikus Motown Records-szal közös kollekciójuk.

bolt | párizs | cipő | dizájn | showroom

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom