Close
Ebben az újraértelmezett párizsi cipőboltban akár lakni is lehetne

Ebben az újraértelmezett párizsi cipőboltban akár lakni is lehetne

A németek legmenőbb cipőmárkája Párizs belvárosában nyitott bemutatótermet, ezzel pedig elérte a kúlságfaktor csúcsát.

A Birkenstock 1774 óta gyárt cipőket és papucsokat. Kezdetben inkább orvosok és egészségügyi szakemberek vagy a lábukat terhelő dolgozók legjobb barátja volt a korlátozott fazonban készülő bőrklumpa vagy -papucs, később azonban a márka egyre inkább bekúszott a hétköznapokba, és minden erejével azon volt, hogy bekerüljön a trendeket diktáló brandek közé.

A cég több hullámvölgyet megélt már: amíg például a hatvanas-hetvenes években az amerikai hippik és a tőlünk nyugatabbra található országok ikonikus divatkiegészítői voltak ezek a bőrből készült, vastag pántos gyógypapucsok, addig a 2000-es években már cikinek számított “Birkit” hordani.

Néhány évvel ezelőtt azonban ismét betörtek a piacra, és elkezdtek merészebb mintákhoz, színekhez és anyagokhoz – például habszivacshoz – nyúlni, amivel újra felkeltették a divatvilág érdeklődését.

Nyáron már szinte képtelenség úgy végigmenni az utcán a világ bármely pontján, hogy ne fussunk bele egy-egy, vagy inkább több pár Birkenstock papucsba.

Az idei évben kicsúcsosodó népszerűségen fellelkesülve és új, 1774-es retrokollekció piacra dobásának okán, a cég dobbantott egy nagyot, és a londoni székhelyű Vinson&Co tervezőirodával karöltve megálmodott egy párizsi bemutatótermet, amelyet nyugodtan nevezhetünk akár bemutatólakásnak is, mivel egy régi – de patinás – bérház lakásában rendezték be. A felkapott Rue Saint Honoré-n található showroom és üzlet stílusosan a Birkenstock1774 nevet kapta.

A 170 négyzetméteres, 19.századi apartman adottságai a tökéletes kifinomultságot testesítik meg. A francia nagypolgári lakásokra jellemző díszes, fehér falak, a kőből készült kandallók és a fapadlók jó alapot szolgáltattak a minimalista enteriőrhöz, ami leginkább a földszínekre épít, és a legmodernebb dizájnkiegészítőket vonultatja fel az 1940-es évektől egészen napjainkig.

“A Birkenstock elképzelése az volt, hogy egy tágas, fényes és nagyon neutrális térrel dolgozzunk. Egy rugalmas, jól alakítható teret akartak – nyilatkozta a kezdetekről Nick Vinson a Vinson&Co alapítója. Szándékosan szerettem volna meghagyni a lakás patináját, mert szerintem ez jól passzol a több évszázada működő cég történetéhez. Ráadásul a cégnek legalább olyan jól áll az idő előrehaladása, mint ennek az épületnek” – tette hozzá.

A lakást tölgyfából készült polcokkal és különböző székekkel rendezték be, de az egyik szobában például egy 1940-ben készült bárkocsit is találunk, és érkeztek darabok például Indiából is. A koncepció szerint a kiállított lábbelik küldetése, hogy egyszerűen beleolvadjanak a környezetükbe, és úgy egészítsék ki a teret, mintha kézenfekvő lenne, hogy a lakás különböző részeiben – a polcokon vagy a székeken – egy-egy papucs hever. Látszólag ugyanúgy funkcionálnak, ahogyan egy lámpa vagy egy festmény, olyannyira, hogy már-már félve nyúlnánk oda egy kiállított darabért.

A tervezők minden apróságra odafigyeltek: a teret hatalmas, padlótól plafonig érő tükörrel nagyították még tovább, a minimalista kifinomultság érzetét pedig apró kerámiákkal, absztrakt festményekkel és natúr színű szövetekkel, illetve háncsból készült szőnyegekkel érték el.

Afelől semmi kétségünk nincs, hogy a Birkenstock1774 bemutatórem már most minden Birkenstock-rajongó divatguru és belsőépítész térképén ott szerepel.

A kaland folytatódik

Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.

Ez is érdekelhet:

Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom