Négy szokatlan európai síközpont, amit csak imádni lehet

A téli sportok szerelmeseit egyre több európai síközpont várja, vannak azonban egészen szokatlan terepek is, ahol valamilyen szempontból az átlagosnál különlegesebb élményt jelent felcsatolni a sílécet.

Arachova, Görögország

Lássuk be, Görögország elsősorban a tengerparti nyaralás kapcsán jut eszünkbe, nem pedig síterepként, holott például Arachova városa már több mint harminc éve várja a hobbistákat és profi sportolókat, akik a közeli Parnasszosz-hegységben csúszhatnak.

A síközpontok jól kiépített infrastruktúrával rendelkeznek, a hágón tizenkilenc pálya várja síelőket.

A környéknek gazdag a kulturális öröksége, nem messze található egy időszámításunk előtti 4. században épült Apollo-templom, valamint a Delphi Régészeti Múzeum, amely tele van az ókori görög történelem műtárgyaival és kincseivel.

Aviemore, Skócia

A januártól áprilisig tartó garantált havazás miatt a Skót Felföldön található Aviemore ideális kikapcsolódást kínál. A Cairngorm-hegyről harmincegy pályán csúszhatunk, amelyek egyaránt ideális terepet kínálnak a kezdőknek, a középhaladóknak és haladóknak is.

Ha kellőképpen elfáradtunk a sportolásban, érdemes ellátogatni a Cairngorn sörfőzdébe, ahol kézműves söröket kóstolhatunk. A várostól kicsit távolabb fekszik a Dalwhinnie Distillery, mely három különböző whisky- és csokoládétúrával várja a látogatókat.

Ischgl, Ausztria

Az ausztriai Ischgl az elmúlt hónapokban jelentős átalakuláson ment keresztül. A régi liftek helyett új, korszerű, fűtött, nagy sebességű felvonókat telepítettek.

A sícentrumnak 238 kilométernyi pályája van. A városközponttól távolabb fekvő Hotel Trofana Royalban ráadásul gyógyfürdőben és szaunában pihentethetjük izmainkat.

Riksgränsen, Svédország

Riksgransen Lappföld egyik legvarázslatosabb úti célja. Összesen negyvenkét pályát fedezhetünk fel Björkliden és Riksgränsen között, de lehetőség nyílik arra is, hogy egy hivatásos síoktató helikopterrel felvigyen bennünket a hegyre, hogy aztán lecsússzunk onnan.

Ráadásul a síszezon tökéletesen alkalmas a sarki fény megcsodálására is, így ha elcsípjük a különleges fényjátékot, egy újabb életre szóló élménnyel gazdagodhatunk.

(Forrás: Euronews, fotók: Unsplash)