Ezért hatalmas kaland már a Mount Everest alaptáboráig is feljutni

Mark Leaver fotós huszonhét napos út során jutott el Kathmanduból a Csomolungma tövéig. Mivel kiváló fotós, fantasztikus képekkel tért vissza a Himalájából.

A fotók ugyan önmagukért beszélnek, de olvassuk el azt is, mit mondott az amerikai fotós erről a lélegzetelállító utazásról.

„Feltúrázni az Everest Base Campig, életem egyik legizgalmasabb és legelképesztőbb kalandja volt. Bármikor habozás nélkül újra nekivágnék, színtiszta kaland.

Többféleképpen meg lehet kezdeni az utazást: elrepülhetünk Lukla városáig, Namche Bazaarban bérelhetünk helikoptert, vagy bepattanhatunk egy dzsipbe Salleriben. Mivel wannabe kalandor vagyok, úgy döntőttem, Jiriben fogok buszra szállni. Ez a Mount Everesthez legközelebbi város, ami tömegközlekedéssel elérhető.

Egyébként ez az az út, amit Edmund Hillary is igénybe vett, amikor 1953-ban, a jegyzett történelemben elsőként megmászta a csúcsot. Ezért aztán Jiri egyfajta zarándokhely a fanatikus hegymászók körében – bár én magam nem számítnám közéjük.

Ahelyett, hogy egy lineáris útvonalat használtam volna, a körkörösen vezető Three High Passes nevű útvonalat választottam, ami Kathmanduból indulva 27 napig tart.

Sejtem, mit gondolsz. Huszonhét nap? Fiatal voltam, munkanélküli, és nem voltak kötelezettségeim. Ez olyanoknak való kaland, akiknek van szabadidejük, és kevés a pénzük. Vettem egy térképet, egy iránytűt, és egy hónapra elég csokoládét (ami aztán persze nem tartott ki addig), aztán nekivágtam. Akik tehetősek, bérelhetnek vezetőt, hordárokat, és ehetnek éttermekben – sok van útközben. A Himalájában élő családok belőlük élnek – turistákból, és arra járó nepáliakból is.

Azt hiszem, felesleges a kilátásról mesélnem, majd a képek beszélnek helyettem. Ha buzog benned a kalandvágy, az Everest alaptáborig tartó túra egyszerre lesz lelkileg és fizikailag is megterhelő – és persze ez lesz életed legnagyobb kalandja.”

(Fotók: Mark Leaver, honlap itt, Instagram itt.)