Néhány hónappal ezelőtt mi is beszámoltunk róla, hogy a Korean Air repülés előtt megméri az utasokat, és most úgy tűnik, egy európai társaság is követi a példáját.
A Finnairről, Finnország nemzeti légitársaságáról van szó, amely adatgyűjtés céljából leméri az utasok súlyát (és kézipoggyászukét is). Ezen a héten már több mint ötszázan vettek részt a programban, ami február végéig tart, majd aztán áprilisban és májusban folytatódik.
Nem kell aggódni az esetleges nyilvánosságra kerülés miatt, mert a számokat csupán a statisztikákat rögzítő ügyfélszolgálatos látja, és senkinek sem kapcsolják a nevét a beküldött adatokhoz. Ha nem tetszik a dolog, vissza is lehet utasítani.
Na, de miért csinálja ezt a Finnair?
Az ötlet lényege, és a számítások is arra vonatkoznak, hogy hogyan lehet a legjobban elosztani a súlyokat a gépen, legyen szó az üzemanyagról, a feladott poggyászról, a rakományról, a fedélzeti ételekről, a víztartályokról, valamint ugye az utasokról.
A repülőgépek súlyelosztásának javítása nemcsak biztonságosabbá teszi a járatokat, hanem csökkenti a környezetre gyakorolt hatást is,
mivel a gépek így kevésbé égetnek el feleslegesen üzemanyagot.
Az európai légitársaságok jellemzően az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség által kiszámított becsült adatokat használják, melynek legutóbbi felülvizsgálatát 2022-ben végezték el. A Finnair azonban úgy döntött, saját kutatást indít, már csak azért is, mert az valamivel pontosabb.
Az Airline Ratings minden évben több mint négyszáz légitársaságot hasonlít össze különböző biztonsági tényezők alapján, hogy azután győztest hirdessen. Most is ezt tette.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
súly | utas | finnair | mérés | légitársaság | repülés
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!