Close
Ez történik, ha egy japán virágművész és egy tizennyolc éves skót whisky találkozik

Ez történik, ha egy japán virágművész és egy tizennyolc éves skót whisky találkozik

A Glenmorangie új, limitált kiadású csomagolását Makoto Azuma virágművész tervezte, gyökeresen szembemegy mindazzal a sötét, komor hangulattal, ami egy single malt skót whiskyről eszünkbe jutna.

Dr. Bill Lumsden, a Glenmorangie kreatívigazgatója a Travel + Leisure-nek úgy fogalmazott: mindig is meg akarta változtatni a tizennyolc éves single maltot, mert az szerinte túlságosan nehéz és sherryközpontú. Sokkal inkább arra vágyott, hogy a tízéves whiskyjük nagytestvére legyen, amely komplexitást és finomságot mutat, de egy kicsit testesebb is a fiatalabbnál.

Az italt tizenöt évig érlelték ex-bourbon hordókban, majd egy adagot Oloroso sherryhordóba töltöttek, ahol további három évet töltött.

Végül az italokat tizennyolc év után egyesítették, hogy létrejöhessen ez a lenyűgöző single malt.

Az eredmény egy mélyarany színű whisky lett, amelynek illatában virágos jegyek, valamint szárított gyümölcsök, dió, karamell, vanília és méz jelenik meg. Hatalmas kihívás volt azonban számukra, hogy megtalálják azt a partnert, aki leginkább el tudja mesélni ennek a különleges whiskynek a történetét.

Egészen Japánig utaztak, ahol Makoto Azumát bízták meg a feladattal. Makoto lenyűgöző viráginstallációiról ismert, különleges megoldásokat választ ahhoz, hogy a virágok szépségeit minél tovább megőrizze. A virágművész a whiskykóstoló során felismerte az italban megbújó virágjegyeket, mely inspirációt adott számára, úgy érezte, a whisky a szájában szabályosan táncra kel. Így született meg Dancing Flowers of Glenmorangie című remekműve.

A virágszobor közel száz különböző típusú élő virágból készült, a lebegő szirmok pedig élettel és mozgással töltötték meg a kompozíciót. Erről a csodálatos alkotásról készült fényképek díszítik a whisky ajándékdobozát és üvegét, mely 140 dollárért, azaz nagyjából 43 ezer forintért vásárolható meg a Glenmorangie webáruházában.

(Forrás: Travel + Leisure, fotók: Glenmorangie)

azuma makoto | whisky | japán | installáció | csomagolás

FOLYTASD EZZEL

Ezekért a tejes kólákért őrül meg most éppen a világ

Hét ország, hét fantasztikus karácsonyi étel

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram