A Pokol Torkát egy varázslatos nemzeti parkban keresd

Spanyolországban nemcsak a nagyvárosok, a tengerpart és a szigetek miatt érdemes kalandozni, hanem változatos természeti adottságai miatt is. Nyugaton, Cáceres tartományban járunk, azonbelül is az Exremadurához tartozó több mint hétezer hektáros nemzeti parkban, ahol a gránit- és gneiszsziklák közt átfolyó olvadt jég alakítja a fantasztikus Pokol Torka névre keresztelt gleccservölgyet.

Nem kisebb csúcsok tartoznak a parkhoz, mint a Cuerda de los Infiernillos (2281 m) és a Cerro del Estecillo (2290 m), és akkor még nem is említettük a különféle változatos vízeséseket. Az időjárás sosem szélsőséges, a gleccservölgyben enyhe telekre és hűvösebb nyarakra kell számítani, így gyakorlatilag egész évben nagy élmény a Hell's Gorge Nature Reserve látogatása.

A legkülönlegesebb hely, ahová kirándulhatunk, nem más, mint a Los Pilones névre keresztelt passzus, ahol az olvadt jég által kivájt természetes teknőket, medencéket találunk, szám szerint tizenhárom darabot. Bár edzettség, vakmerőség jócskán kell hozzá, ezekben a teknőkben akár meg is mártózhatunk, hiszen van közöttük csendesebb, amolyan vadonbéli jacuzzi is, ahol a túra után fürdőzhetünk.

A jó helyismerettel rendelkező közelben élők mintegy csúszdaként használják az erózió által koptatott lekerekített sziklákat, de persze okosabb, ha ezt nem próbáljuk ki, és ráhagyjuk a profikra.

A nemzeti park florája és faunája is változatos, a vadvízi hűsölést követően érdemes kicsit elmélyülni a növényvilágban: számos orchideafélét felfedezhetünk a buja növényzetben. Húsos leveleken pihenő szarvasbogarak, színes pillangók, megbúvó szalamandrák élőhelye, de azért kígyók is bőven akadnak, ahogy a vizekben pisztrángok. A cibetmacska sem ritka vendég, de ne a luxuskávét termelő fajtára gondoljunk, hanem egy rokonára.

A túraútvonalakról bővebb információt és térképeket itt találunk.

Egy olyan hídon lehet megközelíteni Artúr király várát, ami középen nem ér össze

Könnyedén át lehet lépni, de azért egy kicsit biztosan megemeli a tériszonyosok pulzusát.

(Fotók: Unsplash, Getty Images)