Olyan online tévécsatorna indul, amilyet még nem láttunk itthon

Képzeljünk el egy könnyed és szórakoztató, ugyanakkor informatív és változatos csatornát, ahol Magyarország legismertebb online tartalomgyártói mutatják meg magukat! Pontosan ezt tudja majd a kereskedelmi tévékhez hasonló tematizált műsorokkal és a Netflix-et idéző működéssel startoló Creator TV, amely elsősorban a fiatal korosztály elé tálal fogyasztható tartalmat kedvenceik egy platformra terelésével.

Az elképzelés még valamikor 2019 közepén született meg a legnagyobb hazai influenszermarketing-ügynökség, a Post For Rent (PFR) irodájának falai között. Egy olyan önálló, saját talent csapatukra épülő produkciós házban gondolkodtak, amely felületet ad a saját gyártású tartalmak terjesztésére úgy, hogy közben szabad kreatív teret biztosít az ügynökséghez tartozó véleményvezéreknek.

A kezdetek

"Az ötlet egyik alapját az jelentette, hogy rengeteg influenszer keresett meg minket különböző projektek megvalósításában, továbbá segítséget kértek a gyártáshoz vagy a szponzorszerzéshez" – avat be az indulás háttérsztorijába Csiszár Gergő, a Post For Rent ötletgazdája.

Amit adnak

Itt lép be rögtön a történetbe a világszinten top 50-be sorolt PFR, amelynek eddig nem volt saját, erre a célra szentelt csatornája, amellyel támogatni tudná az influenszerei kreatív önmegvalósítását.

A felület célja nemcsak az, hogy szórakoztatást biztosítson az Y és Z generációnak, hanem az is, hogy teljes körű támogatást nyújtson a véleményvezérek produkciós ötleteinek, legyen szó anyagi forrásról, a technikai tudásról vagy a teljes produkció megszervezéséről.

"Ezért gondoltunk egy olyan felületre, ahol egyrészt mi is meg tudjuk mutatni magunkat, illetve megvalósíthatjuk ötleteinket, másrészt segíthetünk a tartalomgyártóknak megvalósítani saját műsorkoncepcióikat" – mondja Varga-Szilágyi Zsolt, hozzátéve, hogy mivel rengeteg produkcióban érdekeltek a fotózásoktól kezdve a különböző videóprodukciókon keresztül, a vizuális anyagok megtervezésén és legyártásán át, tehát a know how-ért nemhogy nem kell messzire menniük, hanem házon belül van minden tudás. Mindezekkel egyébként nemcsak óriási terhet vesznek le az influenszerek válláról, hanem a közönségüket is szélesítik.

A formátum működésére akadnak már nemzetközi példák, ám a hazai piacon ez a kezdeményezés mindeddig egyedülállónak és előremutatónak számít. "Sokat utaztunk a PFR nemzetközi terjeszkedése okán, melynek köszönhetően rengeteg követendő példát láttunk külföldön, itthon pedig gyakorlatilag mindenünk megvolt az elindításhoz a legnagyobb talentportfóliótól kezdve, a kreatív és produkciós szakembereken át a sales house-tevékenységig. Ismerjük a piacot, a közösségi médiát, tudjuk, mi működik és mi nem, akkor pedig miért ne használnánk fel ezt a tudást gyártásra egy valós médiafelületet építve?" – veszi át a szót és egyben teszi fel a költői kérdést Csiszár Gergő, a Post For Rent alapítója.

Kiknek szól ez?

Bár a televízió a hazai piacon még mindig bivalyerős szereplőként van jelen,  a fiatalabb, harmincöt év alatti közönség tartalomfogyasztási szokásai azonban nagyban különböznek az előző generációkétól.

Nem meglepő módon éppen ezért a legnépszerűbb videómegosztót, a YouTube-ot készül bevetni Creator TV.

Az elsősorban a fiatalok kiszolgálásával induló, fogyasztói igényekre épülő csatorna célja, hogy egy olyan felület legyen, ahol a nézők folyamatosan új, sokszínű tartalmakkal találkoznak, amelyeket ráadásul a kedvenc youtubereik dobnak össze. A modell kicsit hasonlít a Netflix stratégiájához, ugyanis a Creator TV-nek mindig lesznek saját gyártású műsorai, de a legnagyobb hangsúlyt az influenszerek saját formáció- és produkciós ötleteinek a megvalósítása kapja.

Jöjjenek a nevek!

"Már most több mint hatvan, kizárólagos szerződésben lévő talentnek biztosítunk teljes körű szolgáltatást az iparban, hogy elsősegítsük a fejlődésüket. Szeretnénk, ha kicsit szűkíthetnénk a távolságot a nézők és a véleményvezérek között, épp ezért állandó jelleggel készülnek majd saját gyártású produkciók is, mint például főzőműsor, talkshow vagy éppen vetélkedő, melyek pont erre lesznek hivatottak. Azért is jött ez az ötlet, mert kicsit szkeptikusok vagyunk a kereskedelmi televíziók online digitális platformjaival kapcsolatban, mert őszintén szólva, mi nem látjuk, hogy a harmincöt év alatti korosztály rákapcsolódna ezekre a felületekre" – fejti ki Csiszár Gergő.

Varga-Szilágyi Zsolt szerint márkaoldalról is a megnőtt az igény, mivel a márkák örömmel indítanak például saját branded műsorokat a YouTube-on. A tendenciák azt mutatják, egyre nagyobb igény van a megrendelők részéről a márkázott online produkciókra, egy youtuberrel történő együttműködés pedig mindkét félnek kölcsönösen előnyös.

"Általában olyanokkal dolgozunk együtt, akik nemcsak egy közösségi média felületen vannak jelen, így a tartalom egy sima brandkampánynál jóval sokrétűbb tud lenni. Hogy példát is mondjak: egyféle tartalom megy a YouTube-ra, másfajta az Instagramra, esetleg egy harmadik pedig a TikTokra.  Ami pedig a neveket illeti, az ország legnépszerűbb, esetenként több százezer feliratkozóval rendelkező youtubereire lehet majd számítani, azaz többek között Abosi Barnira, Henryk Kettnerre, Nagy Benedekre, Dezső Bencére, Markó Rebekára, Farkas Timire, Kempf Zozóra" – árulja el a leginkább várt részleteket Csiszár Gergő.

Tavasz, kezdés

A legnagyobb hazai neveket begyűjtő Creator TV áprilisban indul, és lassabb építkezéssel halad majd előre. Az első pár hónapban négy-öt saját gyártású műsorral indulnak, év végére pedig a tervek szerint szeretnék napi egy friss tartalommal bővíteni a csatornát. A cél az, hogy a nézők ne kizárólag egy konkrét kedvencük miatt látogassák a csatornát, hanem hosszabb ideig szórakoztató, izgalmas és értékes tartalmak között böngészhessenek.

A Creator TV első műsorai között szerepelnek a TR!Ó Podcast adásai, egy főzőshow, valamint oda érkezik majd a BRODAPEST legújabb évada is.

A cikk létrejöttét támogatta a Creator TV.

egyedi | hazai | csatorna | online | influencerek

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom