Írók és grófok kedvenc menedéke volt, ma akár te is megszállhatsz az Ipoly Hotelben

Ha egy zsúfolt, nyári napon Balatonfüreden sétálunk, talán meg sem akad a tekintetünk azon a titokzatos, sárga épületen, amelynek zöld spalettái és tágas teraszai közvetlenül a Tagore sétányra néznek. Az Ipoly Hotel tökéletes, vendégcsalogató elhelyezkedése ellenére is igazi, rejtőzködő nyugalomsziget – nem csoda, hogy 130 éves története során híres magyaroknak, hercegnőknek, politikusoknak és íróknak nyújtott menedéket.

“A Balatonparton egy diszes kétemeletes lakház épül és környéke csinos parkká alakittatik át" –  írták 1895-ben az Esztergom és Vidéke lapban, az akkor Ipoly Udvarként ismert épületről. Az építtető, Fehér Ipoly Kálmán, pannonhalmi főapát után elnevezett szálló fennállása óta volt már szanatórium, nővérszálló és hadikórház is, végül a kétezres évek elején, új tulajdonosának köszönhetően lett belőle újra, nagypolgári stílusú boutique hotel.

A "lakházban" egyértelmű cél volt, hogy minél többet megtartsanak abból a hangulatból, amit a vendégek már egy évszázaddal ezelőtt is megtapasztalhattak. Így az Ipoly Hotelben a mai napig megcsodálhatjuk a korabeli erkélyeket, nyílászárókat, sőt, egyes szobákban a műemlék épület eredeti gerendáit is. Az épület belső terei könnyen megelevenítik a reformkori Füred fényűző mindennapjait, miközben képes megfelelni a 21. századi igényeknek is.

Az Ipoly története már csak azért is izgalmas, mert elég sok írásos emlék maradt fenn arról, hogy kiket láttak itt vendégül a 19. században. Innen tudjuk, hogy például Lotz Károly festőművész – akinek nevéhez többek között az Operaház, a Kúria és az Országház dekorációs munkálatai fűződnek –, Jókai Mór és felesége, és Stefánia belga főhercegnő is rendszeresen járt az Ipoly udvarba.

Az Ipoly napjainkban is a diszkrét eleganciáról szól, és minden részletében arra törekszik, hogy a szállodák kényelmét az apartmanok intimitásával és nyugalmával ötvözze. Éppen ezért nincsenek szállodai allűrök – ha úgy szeretnénk, akár online is becsekkolhatunk, és reggelizni sem muszáj a közös étkezőben.

A legendás, alapvetően svédasztalos reggeli alapját Balaton-környéki, kistermelői, jellemzően bio termékek adják, és sajtokból, mangalicatermékekből, tapasvariációkból, friss zöldség- és gyümölcslevekből áll össze, továbbá frissen készített tojásételek, palacsinta és friss pékáru is készül az Ipoly konyháján. Mindezeket akár külön, a saját szobánk vagy lakosztályunk teraszára is kérhetjük.

De nemcsak a nyugodt reggelik miatt különösen jó az őszi időszakban érkeznünk az Ipolyba, hanem azért is, mert a part ilyenkor már csendes, a levegő pedig olyan, akár egy erdei házikóban szálltunk volna meg, a lehulló levelekkel együtt pedig a lakosztályok teraszáról fokozatosan visszakapjuk a Balaton látványát.

Mindeközben lehetőségünk nyílik felfedezni a reformkori városrészt is úgy, hogy minden apró részletében elidőzhetünk, a hangulatos kávézóktól, a legendás épületeken át egészen a szobrokig, parkokig.

Különösen jó, hogy a wellness-szállodák komfortjáról sem kell lemondanunk, hiszen az Ipoly saját szaunái mellett a hotel nagytestvére, a híres Anna Grand Hotel összes szolgáltatását igénybe vehetik az Ipoly vendégei is. Így körülbelül kétszáz métert kell csak megtennünk, hogy a szálloda mélygarázsában ingyenesen parkolhassunk, vagy hogy feltöltődjünk annak gőzkabinjában vagy medencéiben, esetleg kikapcsolódjunk az edzőteremben vagy a bowlingpályán.

Ha a manapság fontos higiéniai szempontokat nézzük, az Ipolyban ózongenerátorokkal fertőtlenítik a szobák és közös terek levegőjét, ráadásul gyorsteszteket és maszkokat is biztosítanak a vendégeknek. Emellett az online bejelentkezésnek és a szobanyitó applikációnak köszönhetően minimálisra csökkenthető a kontaktusok száma, így minden alkalommal biztonságosan pihenhetünk.

Persze, előfordul, hogy legszívesebben ki sem dugnánk az orrunkat a szállodából. Az Ipolyban pont az ilyen esetekre készülve, saját kávéfőzőt, prémium termékekkel feltöltött minibárt, és gondosan kiválogatott borsort is találunk, amiről szemezgetve, akár telefonon is megrendelhetjük a kedvencünket.

Az Ipoly Hotel tágas szobái és lakosztályai tökéletes alternatívát jelentenek aktív pihenőknek, romantikus hétvégét tervezőknek, üzleti utazóknak vagy akár családoknak is. Minket mégis leginkább ennek a páratlan épületnek a története és hangulata nyűgözött le, amivel szinte hívogat, hogy felfedezzük, magunknak és az élő történelemnek is adva egy kis minőségi időt.

(Fotók: Ipoly Hotel Boutique Rooms & Suites)