A lakosság negyven százaléka ugyanis allergiás rá, így pedig elkerülhetők a kellemetlen tünetek.
"Országos betegségnek" nevezte Kisida Fumio japán miniszterelnök a pollenallergiát, és felszólított a pollenek elleni harcra - jelentette csütörtökön a The Guardian.
Japán lakosságának 40 százaléka pollenallergiás, és sokan a koronavírus-járvány miatt bevezetett, azóta eltörölt korlátozások után sem hagytak fel a maszkviseléssel, elkerülendő a kellemetlen tüneteket.
Japán legnagyobb, eldobható maszkokat gyártó cége, az Unicharm egyik szóvivője pedig azt mondta, a vállalat egyelőre nem számít a maszkok iránti keresletben csökkenésére. Kisida a héten tartott kabinetülésen azt mondta, az ügyben a kormánynak "azonnal cselekednie kell".
A szénanátha előretörését sokan a második világháború utáni erdőtelepítésekkel indokolják, melyeket az építőipar fellendítése érdekében rendeltek el. Miután azonban a hetvenes évektől csökkent a külföldről behozott építőanyagok ára, az erdőket sorsukra hagyták, azok pedig egyre sűrűbben nőttek.
A The Japan Times japán napilap azt közölte, február 27 óta máris megduplázódott az antihisztaminok eladása, a japán meteorológiai szolgálat szerint pedig a szokásosnál melegebb idő vélhetően tovább erősíti az allergia tüneteit.
Egy 2020-as tanulmányban az allergiások 80 százaléka arra panaszkodott, hogy a betegség a munkájára is hatással van. A Mainicsi Sinbun című japán napilap úgy tudja, a kormány fakivágásokkal, valamint kevesebb virágport ontó fák ültetésével kíván javítani a helyzeten, ám figyelmeztetett arra is, hogy e vállalkozások rövid távon nem jelentenek megoldást a lakosság problémáira.
(Fotók: Unsplash)
betegség | maszkviselés | allergia | japán | pollen
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!