A holland kormány a héten történelmi bejelentést tett, miszerint a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében korlátozzák a Schiphol repülőtérre érkező járatok számát.
A Schiphol a londoni Heathrow és a párizsi Charles de Gaulle után Európa harmadik legnagyobb repülőtere. A mostani döntés értelmében 2023-tól évi négyszáznegyvenezer járatra csökken a forgalma, ez tizenegy százalékos visszaesést jelent a 2019-es, pandémia előtti adatokhoz képest.
A holland kormány az intézkedéstől azt várja, hogy csökkentse mind a zajterhelést, mind pedig a nitrogén-oxid-szennyezést.
Az európai légi közlekedési szövetség (ACI Europe) felemelte a hangját a lépés ellen, úgy véli ugyanis, hogy az gazdasági károkat okoz. Hangsúlyozzák:
elkötelezettnek tartják magukat a fenntartható légi közlekedés mellett, azonban nem támogatják az ún. klímapopulizmust.
A IATA, vagyis a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségtől szintén szót emelet az intézkedés ellen, úgy vélik, hogy ezzel a holland kormány nem éri el a kitűzött környezetvédelmi célokat, viszont helyrehozhatatlan károkat okoznak a munkahelyeket és a jólétet tekintve.
Az IATA fontosnak tartja a szén-dioxid-kiegyenlítést és azt, hogy fenntartható légi üzemanyagot fejlesszen ki a légi közlekedési szektor számára, de a járatok számának csökkentését nem támogatja. Az iparági szereplőkkel szemben a Greenpeace üdvözölte a döntést, a szervezet évek óta hangsúlyozta a schipholi járatok csökkentésének szükségességét.
Mint ismert, 1990 és 2016 között az Európai Unió és az Egyesült Királyság légi közlekedésből származó károsanyag-kibocsátása megkétszereződött. Az üvegházhatású gázok kibocsátását negyvenöt százalékkal kell csökkenteni 2030-ig, ahhoz, hogy a globális felmelegedést 1,5 fokra korlátozzuk.
Nem ez volt a holland repülőteret érintő egyetlen meglepő döntés. A nyári szezonban a Schiphol maximálja a repülőtérről induló utasok számát, hogy megbirkózzanak a hosszú sorokkal és azzal a problémával, hogy emiatt az emberek az utóbbi időben tömegesen késték le a járataikat.
(Forrás: Euronews, fotók: Getty) Images
globális felmelegedés | hollandia | repülőtér
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!