A holland kormány a héten történelmi bejelentést tett, miszerint a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében korlátozzák a Schiphol repülőtérre érkező járatok számát.
A Schiphol a londoni Heathrow és a párizsi Charles de Gaulle után Európa harmadik legnagyobb repülőtere. A mostani döntés értelmében 2023-tól évi négyszáznegyvenezer járatra csökken a forgalma, ez tizenegy százalékos visszaesést jelent a 2019-es, pandémia előtti adatokhoz képest.
A holland kormány az intézkedéstől azt várja, hogy csökkentse mind a zajterhelést, mind pedig a nitrogén-oxid-szennyezést.
Az európai légi közlekedési szövetség (ACI Europe) felemelte a hangját a lépés ellen, úgy véli ugyanis, hogy az gazdasági károkat okoz. Hangsúlyozzák:
elkötelezettnek tartják magukat a fenntartható légi közlekedés mellett, azonban nem támogatják az ún. klímapopulizmust.
A IATA, vagyis a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségtől szintén szót emelet az intézkedés ellen, úgy vélik, hogy ezzel a holland kormány nem éri el a kitűzött környezetvédelmi célokat, viszont helyrehozhatatlan károkat okoznak a munkahelyeket és a jólétet tekintve.
Az IATA fontosnak tartja a szén-dioxid-kiegyenlítést és azt, hogy fenntartható légi üzemanyagot fejlesszen ki a légi közlekedési szektor számára, de a járatok számának csökkentését nem támogatja. Az iparági szereplőkkel szemben a Greenpeace üdvözölte a döntést, a szervezet évek óta hangsúlyozta a schipholi járatok csökkentésének szükségességét.
Mint ismert, 1990 és 2016 között az Európai Unió és az Egyesült Királyság légi közlekedésből származó károsanyag-kibocsátása megkétszereződött. Az üvegházhatású gázok kibocsátását negyvenöt százalékkal kell csökkenteni 2030-ig, ahhoz, hogy a globális felmelegedést 1,5 fokra korlátozzuk.
Nem ez volt a holland repülőteret érintő egyetlen meglepő döntés. A nyári szezonban a Schiphol maximálja a repülőtérről induló utasok számát, hogy megbirkózzanak a hosszú sorokkal és azzal a problémával, hogy emiatt az emberek az utóbbi időben tömegesen késték le a járataikat.
(Forrás: Euronews, fotók: Getty) Images
hollandia | repülőtér | globális felmelegedés
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!