Egy héten át az ukrán háborútól a kulturális identitáson át a jövő év meghatározó trendjeiig léptek kifutóra a hazai és régiós divatipar legfontosabb képviselői.
Több mint harminc magyar és régiós divatipari márka tavaszi-nyári kollekciója mutatkozott be a 10. Budapest Central European Fashion Weeken (BCEFW), amely augusztus 29. és szeptember 4. között harminc kiegészítő programmal várta az érdeklődőket.
A jubileumi, immár tizedik BCEFW megrendezésével a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szeretné erősíteni Budapest régiós divatipari főváros szerepét – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az MDDÜ vezérigazgatója.
Jakab Zsófia hangsúlyozta, hogy a kreatívipar, ezen belül a divat- és designipar jelentősége folymatosan erősödik a magyar gazdaságban, miközben a divatipari márkák hozzájárulnak az országimázs formálásához, erősítik a kulturális identitást.
A BCEFW a jelenlegi háborús helyzetben kiemelt figyelmet fordít az ukrán divattervezőkre, a Ukrainian Fashion Weekkel együttműködésben.
Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy a BCEFW eddigi kilenc szezonjában összesen 179 catwalk show-t és 163 kísérőrendezvényt tartottak meg, ezeken 130 magyar és régiós tervező mutakozhatott be több mint 18 ezres közönség előtt.
A divahéten immár megszokott vendégek a legrangosabb divatmagazinok szerkesztői, nemzetközi forgalmazók, stylistok, designerek és influenszerek, de jelentős a BCEFW közösségimédia-jelenléte is:
az utóbbi két szezonban a Tik Tokon 1,5 millióan, az Instagramon pedig 13,5 millióan követték a rendezvényt.
Forintos-Szűcs Anita elmondása szerint a Budapest Central European Fashion Weeket tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt rendezték meg.
Idén a BCEFW hétvégi divatbemutatóinak a Szépművészeti Múzeum adott otthont, ahol tizenöt magyar, két lengyel és hét ukrán márka mutatkozott be catwalk show-kkal, valamint további hét magyar kiállító termékeit is megismerhettük.
(Fotók: MTI/Balogh Zoltán, forrás: MTI)
divathét | budapest | divat | bcefw | Budapest Central European Fashion Week
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!