Egy héten át az ukrán háborútól a kulturális identitáson át a jövő év meghatározó trendjeiig léptek kifutóra a hazai és régiós divatipar legfontosabb képviselői.
Több mint harminc magyar és régiós divatipari márka tavaszi-nyári kollekciója mutatkozott be a 10. Budapest Central European Fashion Weeken (BCEFW), amely augusztus 29. és szeptember 4. között harminc kiegészítő programmal várta az érdeklődőket.
A jubileumi, immár tizedik BCEFW megrendezésével a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szeretné erősíteni Budapest régiós divatipari főváros szerepét – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az MDDÜ vezérigazgatója.
Jakab Zsófia hangsúlyozta, hogy a kreatívipar, ezen belül a divat- és designipar jelentősége folymatosan erősödik a magyar gazdaságban, miközben a divatipari márkák hozzájárulnak az országimázs formálásához, erősítik a kulturális identitást.
A BCEFW a jelenlegi háborús helyzetben kiemelt figyelmet fordít az ukrán divattervezőkre, a Ukrainian Fashion Weekkel együttműködésben.
Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy a BCEFW eddigi kilenc szezonjában összesen 179 catwalk show-t és 163 kísérőrendezvényt tartottak meg, ezeken 130 magyar és régiós tervező mutakozhatott be több mint 18 ezres közönség előtt.
A divahéten immár megszokott vendégek a legrangosabb divatmagazinok szerkesztői, nemzetközi forgalmazók, stylistok, designerek és influenszerek, de jelentős a BCEFW közösségimédia-jelenléte is:
az utóbbi két szezonban a Tik Tokon 1,5 millióan, az Instagramon pedig 13,5 millióan követték a rendezvényt.
Forintos-Szűcs Anita elmondása szerint a Budapest Central European Fashion Weeket tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt rendezték meg.
Idén a BCEFW hétvégi divatbemutatóinak a Szépművészeti Múzeum adott otthont, ahol tizenöt magyar, két lengyel és hét ukrán márka mutatkozott be catwalk show-kkal, valamint további hét magyar kiállító termékeit is megismerhettük.
(Fotók: MTI/Balogh Zoltán, forrás: MTI)
showroom | budapest | divat | bcefw | divathét | Budapest Central European Fashion Week
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!