Close
Ezek lesznek a jövő tavasz és nyár trendjei a grandiózus Budapest Central European Fashion Week szerint

Ezek lesznek a jövő tavasz és nyár trendjei a grandiózus Budapest Central European Fashion Week szerint

Egy héten át az ukrán háborútól a kulturális identitáson át a jövő év meghatározó trendjeiig léptek kifutóra a hazai és régiós divatipar legfontosabb képviselői. 

Több mint harminc magyar és régiós divatipari márka tavaszi-nyári kollekciója mutatkozott be a 10. Budapest Central European Fashion Weeken (BCEFW), amely augusztus 29. és szeptember 4. között harminc kiegészítő programmal várta az érdeklődőket.

A jubileumi, immár tizedik BCEFW megrendezésével a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szeretné erősíteni Budapest régiós divatipari főváros szerepét – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az MDDÜ vezérigazgatója.

Jakab Zsófia hangsúlyozta, hogy a kreatívipar, ezen belül a divat- és designipar jelentősége folymatosan erősödik a magyar gazdaságban, miközben a divatipari márkák hozzájárulnak az országimázs formálásához, erősítik a kulturális identitást.

A BCEFW a jelenlegi háborús helyzetben kiemelt figyelmet fordít az ukrán divattervezőkre, a Ukrainian Fashion Weekkel együttműködésben.

Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy a BCEFW eddigi kilenc szezonjában összesen 179 catwalk show-t és 163 kísérőrendezvényt tartottak meg, ezeken 130 magyar és régiós tervező mutakozhatott be több mint 18 ezres közönség előtt.

A divahéten immár megszokott vendégek a legrangosabb divatmagazinok szerkesztői, nemzetközi forgalmazók, stylistok, designerek és influenszerek, de jelentős a BCEFW közösségimédia-jelenléte is:

az utóbbi két szezonban a Tik Tokon 1,5 millióan, az Instagramon pedig 13,5 millióan követték a rendezvényt.

Forintos-Szűcs Anita elmondása szerint a Budapest Central European Fashion Weeket tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt rendezték meg.

Idén a BCEFW hétvégi divatbemutatóinak a Szépművészeti Múzeum adott otthont, ahol tizenöt magyar, két lengyel és hét ukrán márka mutatkozott be catwalk show-kkal, valamint további hét magyar kiállító termékeit is megismerhettük.

(Fotók: MTI/Balogh Zoltán, forrás: MTI)

budapest | divathét | bcefw | divat | showroom

FOLYTASD EZZEL

Már nem a Gucci a világ legmenőbb divatmárkája

Letisztultság, kifinomultság, elegancia és időtlenség jelenik meg a Jean Paul Gaultier új kollekciójában

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram