Close
Kanapék vásárlása innovatív módon

Kanapék vásárlása innovatív módon

A bútorok online vásárlása már régóta lehetséges, azonban legnagyobb kihívást a képzelőerő jelenti. Sokan nem tudják elképzelni, hogyan mutat, vagy egyáltalán befér-e a választott ülőgarnitúra a nappaliba, harmonizálnak-e egymással a színek. Egy egyenes kanapé, vagy egy sarokgarnitúra lenne az optimális a térkihasználás szempotjából? Ezek a kérdések természetesen nemcsak virtuális, hanem fizikai bútorboltban történő vásárlás során is felmerülnek. A probléma megoldása érdekében a bútoripar egyre inkább a kiterjesztett valóság – vagy röviden AR – felé fordul.

Kanapévásárlás a kiterjesztett valóság segítségével

Sok vásárló számára az internetes boltok böngészésével eltöltött órák, a bútorüzletek többszöri látogatása és a saját otthonuk időigényes bemérése egyaránt hozzátartozik a bútorvásárláshoz – ez időbe és sokszor idegbajba kerül. Hogyan törhetjük le a kanapévásárlás előtti a frusztrációt a potenciális vásárlóktól, és hogyan tehetjük a vásárlási élményt pozítívvá?

Annak érdekében, hogy vásárlóinak még jobb vásárlási élményt kínálhassanak, az úttörő bútorkereskedők technikai innovációkra támaszkodnak. A legújabb trend az Augumented Reality, vagy röviden AR, ami magyarul annyit jelent, hogy kiterjesztett valóság. Ez a technológia lehetővé teszi egy valós létező környezet kombinálását számítógéppel támogatott modellekkel. A kiterjesztett valóság fotorealisztikus 3 dimenziós modelleken alapul, és így amely lehetővé teszi akár az ülőbútorok megtapasztalását saját nappalinkban, mielőtt még megrendelnénk őket. Bár a trend még gyerekcipőben jár, de máris forradalmasította az iparágat.

Foto: Eston sarokkanapé. kanape-shop.hu

Ez a technológia futurisztikus vásárlási élményt ígér, és nem hagy megválaszolatlan kérdést a vásárlás során.

Mi az a kiterjesztett valóság?

A kiterjesztett valóságot termékképek elemzésével és 2 dimenziós műszaki rajzok beépítésével hozzák létre, mely lehetővé teszi egy cikk 3D-s ábrázolását, amely a lehető legélethűbb lesz. A 3 dimenzionális modellek CGI technológiával készülnek, ezért az elválaszthatatlanul kapcsolódik az AR-hez.

Mi az a CGI?

A CGI az angol “Computer Generated Imagery” rövidítése, ami magyarul “számítógép által generált képalkotás”-t jelent, és mely folyamat teljesen fotorealisztikus képeket hoz létre, és ezáltal a kiterjesztett valóság alapvető építőköveként szolgálnak.

Hogyan működik a kiterjesztett valóság a bútorvásárló ügyfelek számára?

A kitejesztett valóságot kétféleképpen használhatjuk: egyedül, vagy tanácsadó által, és használatához csak egy okostelefonra, vagy táblagépre van szükségünk amin keresztül a virtuális effektust egy alkalmazással vezérelhetjük.

Az alkalmazás segítségével egyszerűen kiválaszthatjuk az általuk megtekinteni óhajtott digitális terméket – ami lehet egy kanapé is – és egy AR-alkalmazás segítségével elhelyezhetjük akár nappalinkban is. A kanapétervezés során program a környezet minden arányát figyelembe veszi, így pillanatokon belül megtudhatja, hogy a bútor illeszkedik-e és harmonizál e a lakberendezési stílusával. A kanapé elhelyezésekor nem csak a pozíció változtatható, hanem maga a bútor is, ha más formájú vagy színű modellre kíváncsi, az pillanatok alatt megváltoztatható. Akár online vásárláskor, akár bútorbolti kereskedésben – ez az előzetes tervezési lehetőség által a vásárlás kevésbé lesz absztrakt, és nagy valószínűséggel a vásárlás sikeres lezárásához is vezet.

Mit jelent a kiterjesztett valóság a magyarországi bútoripar számára?

Gyakorlatilag otthon tesztelhetjük új bútorunkat a kiterjesztett valósággal. A nagy nemzetközi bútoripari szereplők már használják a bútorok számítógéppel generált vizualizációját az AR-vel kombinálva, de szerencsére a magyarországi innovatív kereskedők és gyártóknál is igénybe tudjuk venni a technológiát.

Ezek a cégek folyamatosan arra törekszenek, hogy teljes termékeiket digitális 3D-s modellként építsék fel, hogy a jövőben minden bútordarabot és berendezést a egy AR alkalmazáson keresztül választhassunk ki.

A számítógép által generált képalkotás, vagyis CGI a kiterjesztett valósággal kombinálva tehát valódi lehetőséget jelent vásárlók megnyerésére a helyhez kötött kereskedelemben és online is.

A vásárlóként könnyebb vásárlási döntést hoznunk, mely hatékonyabb vásárlást, és igazi szórakozást jelent ezzel az új, izgalmas technológiával, ugyanakkor csökkentett kockázatot viselünk a bútorvásárlás során.

A bútorgyártó és kereskedő cégek számára az Augumented Reality technológia lehetőséget jelent arra, hogy fokozott interakciót alakítsanak ki az ügyfelekkel, és érzelmekkel gazdagítsák saját márkájukat.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Melyik bőröndöt válasszam? Méret, szín és anyag

Milyen elven működik egy forrólevegős sütő?

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom