Menjünk vissza egy kicsit a világjárvány előtti "korszakba", amikor számos előnnyel járt egy kisebb város repterére érkező járatra jegyet foglalni; kevésbé ismert úti célt lehetett felfedezni és alkalmanként (a továbbutazást is beleszámítva) olcsóbban is kijöhettünk. Idén úgy tűnik, nem ez a helyzet.
2022-ben a légi közlekedés még nem tért vissza teljesen a normális kerékvágásba. Mindez jelentősen érinti a kisvárosi repülőtereket, melyeket "csökkentett módban" szolgálnak ki. A járvány idején rengeteg útvonalat szüntettek meg, és a növekvő kereslet ellenére még mindig nem pótolták a kiesetteket. A Wall Street Journal szerint csak az Egyesült Államokban harminc repülőtér vesztette el járatai legalább felét a járvány előtti állapotokhoz képest.
A helyzetet tovább rontja, hogy a csökkentett járatok ellenére számos légitársaság még mindig többnyire normál menetrend szerint közlekedik a kisebb városokba (Európában ez leginkább az EasyJet-re jellemző).
Gyakran előforul, hogy az indulási időpont közeledtével a légitársaságok egyszercsak bejelentik, hogy nincs elég személyzet a járatok kiszolgálásához, ami végül törléshez vezet.
Ha egy kisvárosi reptérre közlekedő gépre foglalunk, és aztán a légitársaság törli a járatot, az azt jelenti, hogy jóval nehezebb alternatívát találni, plusz sokkal drágább is lehet a jegy, legrosszabb esetben pedig az utas a célállomáson ragadhat.
Megoldás? Megfelelő és alapos tájékozódás, vagy a kisvárosba tartó gépek teljes átmeneti (?) hanyagolása.
A világ legtöbb légitársaságánál az a szabály érvényes, hogy az utaskísérőknek nem látszódhat a tetoválásuk. Nem mindenki ért azonban ezzel egyet.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
utazás | covid | kisváros | rossz ötlet | járat
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!