Korlátoznák a fejenként megvásárolható hús és tejtermék mennyiségét a franciák

Az már korábban is bebizonyosodott, hogy a franciák radikálisan gondolkodnak a környezetvédelemről, most pedig ezt erősítette meg az Európai Beruházási Bank 2022/23-as, uniós klímaváltozási felmérése is.

Eszerint a francia válaszadók többsége (57 százaléka) támogatná a lakossági szén-dioxid-kvóta bevezetését, vagyis azt, hogy az emberek fejenként meghatározott számú kreditet kapjanak minden évben, és ebből gazdálkodják ki az olyan, nagy szén-dioxid-kibocsátású termékek árát, mint például a repülőjegyek vagy a hús.

Az élelmiszer különösen érzékeny pont a klímatudatos franciák szerint: tízből hatan hajlandóak lennének többet fizetni a helyben és fenntarthatóbb módon előállított élelmiszerekért, és

a válaszadók 57 százaléka még azt is támogatná, ha korlátoznák a megvásárolható hús- és tejtermékek mennyiségét.

Az olaszok azonban még őket is lekörözték, mert itt a válaszadók kétharmada támogatná ezt az ötletet, azzal pedig 85 százalékuk ért egyet, hogy az élelmiszercímkéken is feltüntessék az adott termék karbonlábnyomát. Az emberek 64 százaléka lenne hajlandó valamivel többet fizetni a helyi élelmiszerekért.

Ami más európai országok változtatási hajlandóságát illeti: egy másik kutatás szerint a németek 43 százaléka el tudja képzelni, hogy ritkábban repüljön, de kevesebb mint egyharmaduk változtatna az étrendjén, és

csak 13 százalékuk mondana le az autójáról.

A brit válaszadók 36 százaléka lenne hajlandó heti két-három étkezésre korlátozni a tej- és húsfogyasztását, és csak 12 százalékuk lenne hajlandó teljesen kihagyni a hús- és tejtermékeket az étrendjéből. Csaknem 60 százalékuk viszont gond nélkül el tudná engedni az egyszer használatos műanyagtermékeket, és 20 százalék mondana le az autójáról, 14 százalék pedig ezt már meg is tette ezt. Az embereknek ugyanakkor csak a negyede fizetne plusz díjat a repülőjegyekért.

Korábban az is kiderült, hogy mennyire klímatudatosak a magyarok az európai átlaghoz képest, és az eredmény egészen meglepő.

(Forrás: Euronews, képek: Unsplash, Getty Images)

tejtermék | klímatudatosság | Európa | hús | lemondás

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom