Lehet, hogy ez a legjobb étterem, amit egy plázában találhatunk

Megnéztük a kívül-belül alaposan megújult Leroy Westendet.

Legyünk őszinték, kevesen indulunk meg plázák felé, ha étterembe készülünk. A bevásárlóközpontok és a gasztronómia metszetében rendszerint gyorséttermek állnak, a food courtok sarkaiban pizzériákkal, kínai és thai kifőzdékkel és burgerláncokkal. A plázákat nem a kulináris minőséggel azonosítjuk, nem ide szervezzük az éttermi randikat vagy a családi ünnepeket. A Leroy éttermek jó tizenöt éve azzal a nem mellékes céllal vágtak bele a plázákban működő éttermeikbe, hogy ne alsókategóriás gyorsétkezdékkel azonosítsák az olyan helyeket, mint a Mamut, a MOM Park vagy a Westend. Tizenöt évvel később sem lassítanak, utóbbi helyen ugyanis újra működik az alapos ráncfelvarráson átesett Leroy Westend.

Nem érzed, hogy egy plázában vagy

Az új étlap két részből áll: az egyik egy japán étlap, benne újhullámos szusikkal, tempurákkal, szasimikkel. Ilyen fúziós megoldás a Surf and Turf (angus bélszín, tempura tigrisrák, zöldspárga, krémsajt) vagy a Leroy Dragon (pankomorzsában sült tigrisrák, avokádó, csípős lazactatár). Az új séffel elmozdultak a klasszikus vonaltól: frissek, eredetiek, és noha nem ők az egyetlenek, akik ezt a vonalat követik, a kivitelezés előtt le a kalappal.

Surf and Turf
Balra Leroy maki, jobbra crab tempura roll

A másik vonal a klasszikus bisztrókonyhákat idézi mangalica steakkel, ropogós kacsacombbal, gyömbéres lazacfilével, és bécsi szelettel.

Vannak tacók is

Hétköznap ebédidőben jó félházzal ment a Leroy, ami a mai védettségi igazolványos időkben nem rossz teljesítmény (egy plázán belül vagyunk, terasz itt értelemszerűen nincs). Nem indult könnyen a kaland számukra sem: októberben nyitottak, de novemberben be is zárhattak.

A tulajdonosok célja, hogy a Leroy másodlagos célpont legyen a Westendbe látogatók számára, nappal azok nézzenek be egy finom ebédre, akik shoppingolnak, míg este a moziba látogatókat látnák szívesen.

A bárvonalon is nagy fejlesztések zajlanak

– Mi nem egy plázaétteremként szeretnénk meghatározni magunkat. Sem a bisztrókonyha rész, sem a szusi étlap nem azt a minőséget hozza, ami régen volt, ez most sokkal magasabb szinten van – mondja Pryma Zoltán, étteremvezető. – Az az első célunk, hogy visszajáró vendégeket szerezzünk, törzsvendég gárdát építsünk, és ha az megvan, folytathatjuk az építkezést.

California maki

– Ha valaki ad nekünk egy esélyt, és beül hozzánk, szerintem onnan már nyert ügyünk van – mondja az étterem pr-ével foglalkozó Tőke Ildikó, a Foxy kommunikációs ügynökség alapítója.

Tudják hol vannak, nem a hagyományos éttermekkel szeretnének versenyezni, de komoly célokat tűztek ki maguk elé. A plázákban található minőségi éttermek mezőnye nem túl gazdag, éppen ezért azt gondoljuk, a Leroy Westendnél most nincs jobb.

(Fotók: Boldog Attila, Westend Leroy)