Close
Mindenkinek olyan évet kívánunk, mint amilyen a hazai divat- és dizájnágazatnak volt

Mindenkinek olyan évet kívánunk, mint amilyen a hazai divat- és dizájnágazatnak volt

Minden szempontból sikerekben gazdag évet tudhat maga mögött a Magyar Divat & Design Ügynökség.

A hazai divat- és dizájnágazat fejlesztése érdekében tevékenykedő szakmai szervezet közreműködésével tavaly nyolc nemzetközi szakmai eseményen, illetve tizennyolc hazai rendezvényen mintegy százötvenhárom magyar márka vehetett részt, amivel több tízezer emberhez sikerült eljuttatni a magyar termékek hírnevét külföldön és itthon is.

Az ügynökség által szervezett oktatási programokon nyolcvan hazai és nemzetközi szakember vett részt, ezeken a mentorprogramokon pedig 2019-ben több mint harminc márka volt jelen, továbbá a szakmai kapcsolatépítés érdekében két nemzetközi szervezettel kötött együttműködési megállapodást az ügynökség.

A tavalyi év számos szempontból kiemelkedőnek számít a 2018 augusztusában alapított Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) életében: alig egyéves története során – az eredeti célkitűzésekkel összhangban – több tízezer hazai és nemzetközi érdeklődőnek mutathatták be a magyar forma- és divattervezők termékeit és kollekcióit. 2019-ben összesen huszonhat hazai és nemzetközi rendezvényt szervezett, illetve koordinált az MDDÜ, a divat területén nyolcvanhárom, míg a dizájn területén hetven márka vett részt valamilyen, az ügynökséghez köthető eseményen. Az ügynökség tizennyolc hazai rendezvényén idén közel tizenkétezer ember vett részt, a nyolc nemzetközi eseményre érkező látogatók száma több ezres nagyságrendűre becsülhető.

A divatipari stratégiai munkaanyag sikeres összeállítása után 2019 februárjában a Camera Nazionale della Moda Italianával kötött hároméves stratégiai megállapodásnak köszönhetően a nemzetközi divatmentoringban részt vevő hat mentorált márka vehetett részt a Milano Fashion Weeken, a magyar márkák állandó kiállítására mindkét alkalommal több ezren voltak kíváncsiak, a divatbemutatók pedig teltházasak voltak.

A sikeres külföldi jelenléthez elengedhetetlen a legalább háromszori megjelenés egy eseményen, ezért az ügynökség létrehozta a Budapest Select ernyőmárkát a magyar termékek könnyebb beazonosíthatósága érdekében.

Ennek oka, hogy a koordinált, egységes megjelenés és kommunikáció sokkal erősebb benyomást kelt, mintha a márkák önállóan jelennének meg, így mind a divat-, mind pedig a formatervezők márkái ezen név alatt szerepelnek Magyarországon kívül, megtartva ugyanakkor egyediségüket.

Eddig bármilyen külföldi eseményen szerepelt a Budapest Select ernyőmárka – akár divat, akár dizájn területén – a visszajelzések minden esetben nagyon pozitívok voltak. A nemzetközi divatmentoringban részt vevő divattervezők munkájával kapcsolatban a külföldi divatszakemberek elmondták, hogy a magyar kollekciók már most azon a szinten vannak minőségben és kreativitásban, hogy bármelyik nemzetközi showroomban helyet kaphatnának, míg a magyar formatervezési tárgyak sikere elsősorban abban rejlik, hogy egyszerre ötvöződnek a hagyományos és a kortárs elemek, ezzel egy egyedi, jól megkülönböztethető képet közvetítve Magyarország kreatív oldaláról.

A divat divízió eseményei fontos részét képezték az ügynökség naptárának, hiszen 2019 márciusában és novemberében is megrendezték a Budapest Central European Fashion Weeket. A novemberi divathét minden elvárást túlszárnyalt: sikerült megduplázni a meghívott nemzetközi influencerek, újságírók és a külföldi – például olasz, mexikói, orosz – buyerek számát (összesen hetven fő), illetve több mint százötven hazai újságíró, fotós, videós jött el a három nap alatt, hogy hírt adjon a magyar tervezők legújabb kollekciójáról. Közel hatezer embert látott vendégül az MDDÜ, azaz idén több mint ezer fővel látták többen a divatbemutatókat, mint az előző években. A külföldi sajtóban több mint harminc cikk született, többek között az amerikai Forbes-ban, Vanity Fair-ben és az újhullámos Kunst Magazin-ban, illetve a Harper’s Bazaar Arabiá-ban.

A Budapest Central European Fashion Week kísérőeseményeként először rendezte meg hagyományteremtő céllal az ügynökség a Budapest Fashion & Tech Summit elnevezésű egynapos konferenciáját a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ahol nemzetközi szinten elismert szakemberek tartottak előadásokat a divatipart érintő olyan aktuális témákban, mint a fenntarthatóság, illetve a digitalizáció és az innovatív üzleti megoldások.

Fontos megemlíteni az egyéb programokat, amik szintén a tavalyi év mérföldkövei voltak, mint a Budapest Fashion and Design Nights, melynek fő célja a budapesti divatélet felpezsdítése, a kortárs divatra nyitott vásárlók figyelmének felkeltése a minőségi, hazai és egyedi termékek iránt, illetve a Fashion Flash, ami szakmán belüli párbeszéd elindítására, az intenzív vélemény- és tapasztalatcserére fókuszál a szakterület iránt érdeklődők számára. A dizájndivízió számára is jelentős állomásokat foglalt magába az elmúlt év, számos sikert könyvelhet el a magyar formatervezési ipar az ügynökség munkájának köszönhetően.

Nemzetközi eseményeket tekintve kiemelkedőnek számított 2019, hiszen tizenegy, szakmai zsűri által kiválasztott hazai dizájner sikerrel képviselte hazánkat a London Design Fairen, illetve magyar formatervezők vettek részt a Brera Design Districten és a Paris Design Weeken is az ügynökség koordinálásában.

Az ügynökség a hazai dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelésének érdekében csatlakozott az idén már négy helyszínen lezajlott Budapest Design Week programjaihoz, illetve sikerrel rendezte meg a dizájn Dialog eseményeit, amelyeknek célja a hazai szakemberek bevonásával az általános edukáció a dizájn iránt érdeklődőknek.

A stratégiai munkaanyagban szereplő célokkal összhangban 2019 márciusában stratégiai megállapodást kötött egymással a Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség. Az együttműködés célja a magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése, valamint egy értékteremtő hazai divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítása. A felek a megállapodás értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.

Mind a divat, mind a dizájn területén elindult egy hazai és egy nemzetközi mentorprogram, a hazai program célja a stabil magyar márkák létrejöttének segítése, a nemzetközi program pedig többek között a tervezők üzleti tudásának fejlesztésére, a hosszútávú sikerre fókuszál a nemzetközi piacra lépés érdekében. A programok kialakítását több hónapos felmérés és előkészítés előzte meg és az ügynökség több iparági szereplővel közösen együtt határozta meg a legfontosabb irányelveket, így a képzés többek közt a termékfejlesztés, brand management és kommunikáció, üzleti tervezés és márkaépítés témaköreire fókuszál, egyéni igények alapján. A megfelelő szakmai támogatás érdekében közel nyolcvan hazai és nemzetközi szakember vett részt a mentoring oktatási programjában, amiken 2019-ben több mint harminc márka vehetett részt.

Integratív szervezetként az ügynökség kiemelt célja a divat- és dizájniparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása. Ennek érdekében az MDDÜ folyamatosan bővíti a külföldi partnerkapcsolatait, és ezen a területen is számos eredményt sikerült elérni 2019-ben. Szakmai együttműködést kötöttek az olasz Istituto Europeo di Design nevű oktatási szervezettel egy közös mentorprogram, a Design Speed kialakítására, és az MDDÜ csatlakozott még a World Design Organization (WDO), The Bureau of European Design Associations (BEDA) nemzetközi szervezetekhez is, illetve együttműködési megállapodást kötött a Magyar Bútor és Faipari Szövetség szervezetével a modern magyar bútoripar, illetve a divat- és dizájnipari hazai szereplőinek szakmai támogatásának céljából.

2020-ban folytatódik a minőségi szakmai munka, az idei évben a gyártói kapacitás felmérése történik, és nagy erőkkel dolgozik az ügynökség egy olyan fejlesztési terv kidolgozásán, ami megfelelő válaszokat ad a szakma kihívásaira, illetve a tavalyi év során előkészített tradicionális gyártói üzletstratégia-fejlesztés, és a hiányszakmáknak számító iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása is fontos fókusz lesz. További cél az erőforrások hiányának leküzdése, a tavalyi évben a Hiventures-szel kötött stratégiai megállapodás ebből a szempontból is kiemelkedő jelentőségű, hiszen a tehetséges tervezőket a jövőben továbbra is sikerrel tudja finanszírozni majd a tőkealapkezelő.

Ez is érdekelhet:

FOLYTASD EZZEL
A párizsi Maison et Objet lakberendezési és dizájn szakvásáron tíz magyar márka is részt vesz
Jó megoldásnak tűnt a ruhabérlés a fenntarthatósági válságra, de valójában nem az
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom