Close
Sokszorosára nőtt a magyarok utazási kedve, jövőre nekivágunk a világnak

Sokszorosára nőtt a magyarok utazási kedve, jövőre nekivágunk a világnak

A koronavírus-járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza az idén, jövőre pedig a Covid előttinél is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága – derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ közös, reprezentatív kutatásából.

A keddi közleményük szerint a megkérdezettek kilencvenkét százaléka az idén és tavaly is legalább egy alkalommal utazott, és kilencvenkilenc százalékuk tervezi ezt a járvány utáni időszakban. Míg idén a válaszadók alig ötöde utazott külföldre és belföldre egyaránt, addig jövőre ezt már több mint felük tervezi. A kutatás szerint a magyarok többsége inkább a környező országokba – Horvátország, Románia, Csehország, Lengyelország – utazna szívesen.

Ez a regionális utazási igény nemcsak Magyarországon, de a teljes kelet-közép-európai piacon egyre erősebb. A csoport stratégiájában ezért központi helyet foglal el a régiós szálláskínálat bővítése, a térségi országok turisztikai attrakcióinak összekapcsolása – mondta Papp István, a Szallas.hu magyarországi igazgatója a közleményben.

Az utazási motivációk között a nyaralás marad az elsődleges, hatvannyolc százalék válaszolta ezt, de figyelemreméltó a növekedés az egészségturisztikai célú és a kulturális körutazások szegmensében. Előbbi céllal belföldön korábban a válaszadók negyede utazott, ezt a járvány után már harmaduk tervezi.

A külföldi körutazások esetében még markánsabb az emelkedés: tizenöt százalékról huszonhét százalékra nőtt az arányuk a járvány előtti időszakhoz képest.

A belföldi úti célokat tízből kilenc válaszadó saját autóval keresi fel a pandémiától függetlenül is, a járvány hatására azonban ötvenkilenc százalékról hatvannyolc százalékra nőtt azok aránya, akik külföldre – elsősorban a környező országokba – autóval utaznak.

A kutatást a magyar Szallas.hu Zrt.-ből és a kelet-közép-európai régió további legnagyobb szállásportáljainak összeolvadásából létrejött Szallas Group négy országában – Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, és Romániában – végezték, online adatfelvétellel. A több mint hatezer ember bevonásával végzett felméréshez a kérdőívet és az elemzést a Nielsen IQ globális piackutató vállalat készítette.

Néhány helyen ugyan szokatlanul meleg van az év ezen időszakához képest Európában, de a könyörtelen tempóban érkező tél már kitette az irányjelzőt. A következő napoktól vélhetően a mínuszok állnak majd nyerésre, de akik decemberben magukba szívnának még némi napfényt a nagy ünnepi leállás előtt, azoknak adunk pár tippet, hová érdemes elutazniuk, akár némi csobbanással egybekötve.

(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)

 

pandémia | szallas.hu | úti cél | statisztika | magyarok

FOLYTASD EZZEL

Bezár az ország egyik legszebb fürdője is

Ezt az öt dolgot mindenképp meg kell tenned a következő spanyolországi utadon

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram