A koronavírus-járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza az idén, jövőre pedig a Covid előttinél is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága – derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ közös, reprezentatív kutatásából.
A keddi közleményük szerint a megkérdezettek kilencvenkét százaléka az idén és tavaly is legalább egy alkalommal utazott, és kilencvenkilenc százalékuk tervezi ezt a járvány utáni időszakban. Míg idén a válaszadók alig ötöde utazott külföldre és belföldre egyaránt, addig jövőre ezt már több mint felük tervezi. A kutatás szerint a magyarok többsége inkább a környező országokba – Horvátország, Románia, Csehország, Lengyelország – utazna szívesen.
Ez a regionális utazási igény nemcsak Magyarországon, de a teljes kelet-közép-európai piacon egyre erősebb. A csoport stratégiájában ezért központi helyet foglal el a régiós szálláskínálat bővítése, a térségi országok turisztikai attrakcióinak összekapcsolása – mondta Papp István, a Szallas.hu magyarországi igazgatója a közleményben.
Az utazási motivációk között a nyaralás marad az elsődleges, hatvannyolc százalék válaszolta ezt, de figyelemreméltó a növekedés az egészségturisztikai célú és a kulturális körutazások szegmensében. Előbbi céllal belföldön korábban a válaszadók negyede utazott, ezt a járvány után már harmaduk tervezi.
A külföldi körutazások esetében még markánsabb az emelkedés: tizenöt százalékról huszonhét százalékra nőtt az arányuk a járvány előtti időszakhoz képest.
A belföldi úti célokat tízből kilenc válaszadó saját autóval keresi fel a pandémiától függetlenül is, a járvány hatására azonban ötvenkilenc százalékról hatvannyolc százalékra nőtt azok aránya, akik külföldre – elsősorban a környező országokba – autóval utaznak.
A kutatást a magyar Szallas.hu Zrt.-ből és a kelet-közép-európai régió további legnagyobb szállásportáljainak összeolvadásából létrejött Szallas Group négy országában – Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, és Romániában – végezték, online adatfelvétellel. A több mint hatezer ember bevonásával végzett felméréshez a kérdőívet és az elemzést a Nielsen IQ globális piackutató vállalat készítette.
Néhány helyen ugyan szokatlanul meleg van az év ezen időszakához képest Európában, de a könyörtelen tempóban érkező tél már kitette az irányjelzőt. A következő napoktól vélhetően a mínuszok állnak majd nyerésre, de akik decemberben magukba szívnának még némi napfényt a nagy ünnepi leállás előtt, azoknak adunk pár tippet, hová érdemes elutazniuk, akár némi csobbanással egybekötve.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
szallas.hu | pandémia | úti cél | tervek | statisztika
Ilyen egyedi és domináns ízekkel tud kényeztetni a világ egyik legjobb rumja
Álomszülte szálloda Dánszentmiklóson, pazar fine dining étteremmel

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!