Close
Matthew McConaughey bourbont kíván, Ryan Reynolds inkább gint

Matthew McConaughey bourbont kíván, Ryan Reynolds inkább gint

Bőven van olyan híresség, aki szakmája és a különböző reklámfelkeresések mellett csak úgy hobbiból önálló márkát alapít, legyen az divatmárka (Jay-Z és a Rocawear, vagy Rihanna és a Fenty), szépségipari (Jessica Alba és a The Honest, Christiano Ronaldo és a CR Fragrances), vagy akár gasztro-franchise, mint Robert de Niro NOBU-ja. Elvégre így a brandek nem a nulláról indulnak, mögöttük áll maga a világsztár, aki szép kis reklámértékkel bír. Persze mindez nem garancia a sikerre, hisz tudunk akcióhős becsődölt étterméről és a britek egyik kedvenc séfje sem éli a legfelhőtlenebb évét, de szerencsés lehet az ismerős arc és egy bármilyen termék együttállása.

A szeszesitalok világa egyre izgalmasabb, minden világvárosban van olyan különleges bár, ahol a legismertebb spiriteken felül jócskán találkozhatunk extrém ízekkel, saját tinktúrákkal, esszenciákkal, vagy limitált italokkal. Esetleg olyan rumokkal, ginekkel, akár tequilákkal, melyek nem 120 éves titkos családi recept alapján készülnek, hanem márka a kedvenc színészünké, zenészünké – a legjobb kortyokat maga George Clooney, vagy Ryan Reynolds szavatolja.

A komikus vodkája – Dan Aykroyd és a Crystal Head vodka

2008-ban debütált a hozzáadott felesleges adalékanyagoktól mentes 40%-os vodka, amit a Szellemirtók színésze és barátja, John Alexander álmodott meg. Kedvenc közös legendájuk a 13 kristálykoponya misztériuma, így stílszerű volt a névadás és a milánói üvegműhelyben készülő impozáns “palack” is. Az italt egy úgynevezett Herkimer gyémánton keresztül is szűrik.

Véletlen egybeesés, hogy Steven Spielberg 2008-as Indiana Jones filmje is kristálykoponya témában készült, ám emiatt Aykroyd feleslegesen aggódott: a rendezőnek megtetszett az ötlet (valamint a vodka) és a film premierjén Crystal Head-et szolgáltak fel a meghívottaknak. Az alap verzió 15 000 forint alatt beszerezhető.

Kentucky tüzes víz – Matthew McConaughey bourbonje

Kellett pár szerep a jó öreg Matthew-nak, míg Hollywood, a szakma és a nézők is belátták, hogy igazi szívós, kemény cowboy, sokkal több egy romkomokban villogó bájgúnárnál. Néhány éve már ő a Wild Turkey kreatív igazgatója, a nagy debütre viszont már jóval hamarabb rákészült, ugyanis minimum 8 éves érlelést kap az úgynevezett small batch bourbon. Ez annyit tesz, hogy kisebb, pár ezer literes adagokban történik a lepárlás. A végeredmény egy füstös, vaníliás-borsos-körte jegyekkel bíró whisky, melynek üvegén ott díszeleg McConaughey szignója is. Itthon nem forgalmazzák, Amerikából rendelhető, nyolcezer forint körüli áron.

Tequila, Amerika kedvenceitől- Casamigos, George Clooney és Rande Gerber jóvoltából

Az egyik legsármosabb amerikai színész nem csak Martinit és kávét kínál, a felsorolt szeszek közül egyértelműen a nevéhez köthető Casamigos a legismertebb. Annyi csavar került a történetbe, hogy a Cindy Crawford férjével együtt alapított vállalkozást már két éve eladták – egy milliárd dollárért, amivel Ross doki a világ legsikeresebb színész befektetői közé került. Hiába a Diageo-é a tequilával és mezcallal foglalkozó Casamigos, reklámarcoknak még mindig megmaradtak az ismert urak, így nem csak prémium minősége miatt, de a kiterjedt kapcsolati háló miatt is

szinte minden exkluzív filmes bulin ott az agavéból készített italok helye, mi több, a 2018-as brit királyi esküvő “lagziján” is locsolták –

maga Clooney állt be a pultba néhány shot erejéig. Három tequilából és egy mezcalból áll a kollekció és 26 ezer forint körül jár a “sima” blanco ára.

Deadpool is ezt a gint inná – Ryan Reynolds és az Aviation

Ryan Reynolds igazán szerethető figura. A kellő önkritikával bíró, lassan háromgyerekes apuka Twitterje mindig megnevetteti a követőit, Deadpoolként brillírozik és tényleg úgy sejtjük, hogy privátban is hasonlóan viselkedhet, mint a balfék, eltorzult szuper(anti)hős. Nem titkolja, hogy megihlette Clooney üzlete a tequilával és azzal sem haknizik, hogy nagyon értene a ginekhez – a 2005-ben alapult Aviation-t vásárolta meg, mivel megkóstolta, megszerette és látta a potenciált az italban.

Az angolok a gin valódi mesterei, ám az oregoni Aviation büszke gyökereire és tulajára is, aki megkerülte a legjobb marketingeseket és csupán magát alakította a reklámfilmben, mely ügyesen figurázza ki a “kézműves” gasztroszcénát.

Reynolds italát előszeretettel kínálják a légitársaságok, sok reptéren elérhető, a színész pedig még felesége filmjeibe is becsempészi – pofátlan, de ezért szeretjük. Valamivel 11 ezer forint fölé rúg az ára.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

Mesebeli környezetben, a Francia Riviérán rejtőzik a világ idei legjobb étterme – Roadster

A tekintélyes angol Restaurant Magazine The World’s 50 Best Restaurants listáján az élen végezni a gasztronómia legrangosabb elismerését jelenti. A rangsor több mint ezer szakács, séf, ételkritikus, vendéglátóipari szakember és étteremtulajdonos szavazatai alapján állt össze, a végeredményt pedig egy szingapúri gálán hirdették ki.

(Fotók: Unsplash, Aviation Gin, Casamigos)

Close