Close
Nemzetközi színtéren is bizonyíthatnak az MDDÜ mentorprogramjának nyertesei

Nemzetközi színtéren is bizonyíthatnak az MDDÜ mentorprogramjának nyertesei

Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első magyar mentorprogramja, amely a hazai stabilitáshoz szükséges ismeretekkel segítette a résztvevő divatmárkákat. A mentoráltak közül hatan már az áprilisban induló nemzetközi mentorprogram tervezői között vannak, és online konzultációkon keresztül sajátítják el a nemzetközi sikerekhez nélkülözhetetlen tudást. Mindeközben már lehet jelentkezni az MDDÜ következő magyar mentorprogramjára.

Lezárult az első magyar divat-mentorprogram, amely során tíz tehetséges hazai tervező kapott lehetőséget arra, hogy elismert hazai szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketingismereteket. A szakértők workshopok és személyes találkozók keretében mentorálták a résztvevőket, akik immáron megfelelő tudás birtokában építhetik tovább vállalkozásukat.

A program elvégzése hozzájárult ahhoz, hogy gazdaságilag stabil és sikeres márkák jöhessenek létre. A programot teljesítők közül hatan a nemzetközi mentorprogramban fejleszthetik tovább vállalkozásukat a Camera Nazionale della Moda Italiana szakmai döntésének értelmében, felkészítve őket az országhatáron túli piacok kihívásaira is. Míg a magyar mentoring a stabil hazai működéshez szükséges tudásra helyezi a hangsúlyt, a nemzetközi program a külföldi piacokon való érvényesülést előmozdító ismeretekkel segíti a résztvevőket, hozzájárulva az exporttevékenységük növeléséhez, és ezáltal az országimázs erősítéséhez is.

A Camera Nazionale della Moda Italiana által kiválasztott mentoráltak – ZIA, Mero, Alma Vetlenyi, Nini Molnar, Kata Szegedi és a The Four – 2021 végén teljesítik a programot, amelyet követően már a nemzetközi piacokon is bemutathatják a termékeikben rejlő potenciált. A vírushelyzetből adódóan a workshopok, valamint one-to-one találkozók online formában indultak el. A program további lépéseit – a gyárlátogatásokat, valamint további szakmai konzultációkat – az aktuális vírushelyzetet mérlegelve folytathatják a mentorált márkák.

A program során szakmai szempontokat figyelembe véve a mentorok döntést hoznak arról, hogy melyek márkák állnak már készen az első nagy külföldi szereplésre: az általuk kiválasztott tervezők fogják hazánkat képviselni a legközelebbi Milano Fashion Week eseményen, amelyen egy állandó kiállítás, valamint egy divatbemutató keretében prezentálhatják kollekciójukat a szakma, a buyerek és az újságírók számára, utat nyitva a nemzetközi értékesítési lehetőségek előtt.

„Nagyon örülünk, hogy a Camera Nazionale della Moda Italiana a magyar mentoring résztvevői közül hat márkát is alkalmasnak talált arra, hogy bekerüljenek a nemzetközi mentorprogramba. Mindez rámutatott arra, hogy a magyar szakértők által menedzselt képzési program kiváló alapot nyújt a nemzetközi mentoringhoz, és a résztvevők megkapnak minden szükséges ismeretet ahhoz, hogy vállalkozásuk itthoni stabilizálása után akár külföldi terjeszkedésben is gondolkodjanak – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom