Szabadtéri szórakozóhely és pékség nyitásával győzné le a járványt egy hazai sörfőzde

Hogyan tudja átvészelni a lassan egy éve tartó járványhelyzet miatti korlátozásokat egy kézműves sörgyártó? Milyen innovációkat kellett alkalmazniuk, hogyan tudják elérni a vásárlókat? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a Monyo brand managerével, Prischetzky Botonddal.

Normális helyzetben Botonddal egy színes-szagos üzemlátogatáson vagy az egyik nyüzsgő sörözőjükben beszélgettünk volna a kézműves sörök egyedülálló ízvilágáról, a várva várt fesztiválszezonról, és arról, mi is tulajdonképpen a Monyo esszenciája. Ehelyett maradt az, ami sokak mindennapját már hosszú hónapok óta meghatározza: a home office-ból történő online beszélgetés. Ez már lassan senkinek sem konfortzónán kívüli, lassan megszokjuk a megszokhatatlant, a személyes találkozások hiányát.

Kihívások, átalakuló értékesítések, online megoldások

"A tavaly kitört világjárvány a Monyót is rendkívül hátrányosan érintette" – tudjuk meg Botondtól, aki emlékeztet arra, hogy két vendéglátóhelyüket is be kellett zárniunk ideiglenesen, ráadásul az exportpiacok is becsuktak, hiszen külföldön is korlátozások vannak érvényben. Hatalmas csapás volt, hogy számtalan hazai és külföldi esemény és rendezvény, sörfesztivál is elmaradt tavaly a Covid miatt, a kieső bevételeket így saját webshopos akciókkal és a hipermarketekben történő eladásokkal próbálnak kompenzálni.

"A webshopos megrendelések megugrottak, főleg az első hullám alatt, illetve karácsony tájékán, de teljes mértékben nem tudják pótolni a kiesést" – mondja. A hordós sörre teljesen megszűnt az igény, a vásárlóik viszont különösen érdeklődnek az újdonságok és az egyedi sörcsomagok iránt. IPA-válogatás, vegyes vagy gyümölcsös sörválogatás – bármelyik szóba jöhet.

Minden rosszban van valami jó – mondhatjuk, és valahogy így van vele a Monyo is. A holtidőszakból is igyekeznek kihozni a maximumot, és abszolút nyitottak az újdonságok felé. Felismerve, hogy lassan tényleg minden a digitális térbe kerül át, online sörkóstolókat, sörbemutatókat, csapatépítőket kezdtek el szervezni. Itt azonban nem állnak meg, és amit elterveztek, azt meg is valósítják.

Ambiciózus tervek az újranyitásra

"A Covid-helyzettől függetlenül is egy óriási fejlesztési fázisban lettünk volna, ami egy teljesen új üzem építését jelenti, ahol sokkal nagyobb kapacitással és sokkal modernebb berendezésekkel tudjuk majd a söreinket gyártani" – magyarázza, hozzátéve, hogy jelenleg az új csarnokban az előkészületek zajlanak, illetve néhány új eszköz, így például a főzőház már meg is érkezett. Az új főzde nyitását áprilisra tervezik, és azt várják, hogy legkésőbb nyáron ismét újraindul az élet.

"Nem gondoljuk, hogy rögtön visszaáll minden a régi kerékvágásba, hiszen nagy mennyiségben turisták nem érkeznek még Budapestre egy jó darabig, illetve több partnerünk, sörözők, bottle shopok is valószínűleg bezárni kényszerülnek, ha ez a helyzet nem oldódik meg minél előbb" – mondja Botond. A Monyo most azzal számol, hogy igazából a vendéglátás és a turizmus helyzete csak 2022-ben fog a járvány előtti szintre feljavulni.

Ennek ellenére most nyáron ismét felpezsdítenék a fővárost.

"Nyárra egy új szabadtéri szórakozóhely nyitását tervezzük az új főzde kertjébe – persze amennyiben a járványhelyzet megengedi majd. Hétvégente pazar koncertekkel csalogatnánk ki a magyar alternatív zene és a kraft sörök kedvelőit" – meséli lelkesen. A csapat adott, sőt, minden eddiginél erősebbek, és már azt is tudják, hogy a home office sem egy ördögtől való dolog, de hogy nem pótolja a főzde semmihez sem hasonlítható világát, az is biztos.

A Monyo Land programja

A Monyo Land zenei kínálata még a grafikai arculatánál is színesebb képet mutat: a közös pont a fellépők között az élő (zenekaros) megszólalás, műfajilag azonban szinte bármi belefér a műsorba: a mainstreamet alulról súroló és egyáltalán nem súroló pop-, alternatív és rockzenekarok, hiphop és elektronikus zenei előadók, a hazai könnyűzenei körforgást évek óta meghatározó produkciók, és a legfrissebb, újonnan felkapott arcok egyaránt.

Első bejelentett fellépők a 2021-es szezonra: Carson Coma, Bëlga, The Biebers, Péterfy Bori & Love Band, Ricsárdgír.

Beharangozó kampány

A hely nyitását beharangozó kampány január végén indul. Mivel a helyszínt a maga valójában az április végi nyitási előtti napokig maximum látványtervekkel lehet szemléltetni és nem lehet a maga valójában megmutatni, az előkészületeket a Monyo Land három "nagykövetének" kalandjain keresztül láthatja a közönség. Sena (Irie Maffia), Szirmai Gergő (videoblogger) és Papp Szabi (Supernem) fáradhatatlanul dolgoznak az előkészületeken a heti rendszerességgel jelentkező vidám, abszurd, rendhagyó promóvideó-sorozatban.

Vendéglátás

A Monyo Land e téren is szeretne a meglévő helyektől eltérőt és újat mutani: az itallapot a Monyótól megszokott alapossággal és igényességgel válogatják össze. A hangsúly természetesen a frissen csapolt kézműves Monyo sörökön lesz, melyből tízféle az állandó kínálat részeként folyamatosan elérhető, ezt egészítik ki a szezonális főzetekkel és különleges sörökkel (pl. hordó érlelt). Üdítőkből és rövid italokból is csak minőségi tételek kerülnek a poharakba, törekedve a kézműves jelleg minél nagyobb hangsúlyára. Ezzel együtt senki ne számítson turista- vagy nagyfesztivál árakra, a szervezők feltett szándéka a mindenki számára elérhető árú minőségi vendéglátás kialakítása.

újranyitás | covid | korlátozások | sörterasz | szórakozóhely

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom