Sírva búcsúztak az olasz légiutaskísérők.
Olaszország nemzeti légitársasága hetvennégy év után elbúcsúzik: az Alitalia utolsó gépe csütörtök délután szállt fel Szardíniából Rómába. A légitársaság utolsó járatán a stewardess könnyeivel küszködve így köszöntötte az utasokat:
„Signore e signori, köszönjük, hogy 74 évig velünk repültek. Ma száll fel utoljára az Alitalia.”
A régen uralkodó és magasztos Alitalia történelme során olyan utasokat szállított, mint a Dolce Vita film színészgárdája, számos pápát szent útjukon, politikusokat, hollywoodi hírességeket, elesett katonákat vissza a hazájukba, győztes focicsapatokat – most viszont vége a nagy repülésnek.
Nem mindenki siratja azonban az idén teljesen tönkrement légitársaságot, ugyanis sokan több évtizede bírálják, hogy az Alitalia túlságosan magasan tartotta az árait – és még emelt is húsz százalékot a legnépszerűbb célállomásainak árain, azaz a New Yorkba, Milánóba és Párizsba tartó járatain.
Mindezek, valamint a fapados légitársaságok és az egyre gyorsabb – és olcsóbb – olasz sebesvonatok miatt a légitársaság az elmúlt tíz évben nyolcmillió utast vesztett el.
Az Alitalia pénteki, hivatalos megszűnésével a légitársaság egyes útjait a nem túl elegánsan hangzó Italia Transporto Aereo (ITA) veszi át, valamint az Alitalia tízezer dolgozója közül 2800-at, száztíz gépükből pedig ötvenkettőt. A becslések szerint 2025-re válhat profitábilissá az ITA – addig kiderül az is, hogy ők is olyan tökéletes tésztákat és kávékat szolgálnak-e majd fel járataikon, mint az elődjük.
Arrivederci, Alitalia!
(Forrás: Thedailybeast, fotó: Getty Images)
vége | ITA | new york | olasz | hollywoodIlyen egyedi és domináns ízekkel tud kényeztetni a világ egyik legjobb rumja
Álomszülte szálloda Dánszentmiklóson, pazar fine dining étteremmel

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!