Close
Budapest kész élvezet! – Milla Jovovich-interjú

Budapest kész élvezet! – Milla Jovovich-interjú

Minden idők legvonzóbb űrlényeként szerette meg a világ Az ötödik elemben nyújtott alakítása révén, Milla Jovovichot azonban nem lehet egyetlen szereppel azonosítani. Beszélgetés a hollywoodi filmsztárral inspirációról, utazásról, családról és arról, hogy miért is remek hely Budapest.

Leeloo Dallas, világjegy

Vannak ritka pillanatok, amikor minden az ideális helyére kerül, a csillagok a megfelelő konstellációban állnak, és az univerzumban megvalósul a tökéletes egyensúly. Ilyen pillanat volt, amikor 1997-ben Az ötödik elem című sci-fi előkészítése során a huszonkét éves Milla Jovovichra osztották Leeloo szerepét. Az ukrán származású amerikai színésznő is kulcsszerepet játszott abban, hogy Luc Besson könnyed vígjátékából olyan kultikus, időtálló alkotás váljon, amelyből a mai napig idéznek a popkulturális közegben (lásd fejezetcímünket). Ez volt Milla Jovovich tizenegyedik filmszerepe, mégis ez az alakítás emelte őt a szupersztár kategóriába: kétségtelenül a kilencvenes évek végének egyik szimbólumáról beszélünk, akinek bérelt helye van az akcióhősök Hall of Fame-jében (A VH1 2004-ben a „seggberúgások aktuális királynőjének nevezte el”.)

Milla Jovovich azonban nem egy egydimenziós filmsztár

Tévés és filmes pályája mellett modellkarrierje is példamutató, a kétezres évek elején a legjobban fizetett modellek közé tartozott, Miuccia Prada a múzsájának tartotta, Gianni Versace pedig a kedvenc modelljének nevezte.

Kevesen tudják róla, de zenészként is komoly életművet épített fel. Két önálló albumot adott ki (1994-ben és 1998-ban), tíz filmzene megalkotásában vett részt énekesként, és egy 1993-as rövidfilm, a Gentleman Who Fell zenéjét ő maga szerezte. Ami a szólókarriert illeti, nem akarta vállalni a megkötöttségeket, amik a zenei karrierrel jártak, így az éneklés és zeneszerzést megtartotta hobbinak. Aki ma felmegy a hivatalos honlapjára, ingyen töltheti le a dalait. 2003-ban egy barátjával megalapította saját divatbrandjét, a Jovovich-Hawkot, amelyet az amerikai Vogue azért dicsért, mert könnyedén kapta el azt a „nagyvárosi lány” stílust, amit sok brand nagy erőfeszítések árán sem képes megragadni.

Jovovich saját brandjének bemutatóján Tokióban

A 21. században is releváns tudott maradni, amit főként a Resident Evil című horror videójáték filmadaptációnak köszönhet. 2002 óta Jovovich hat alkalommal öltötte magára Alice, a zombivadász szerepét. A sorozat ugyan jó eredményeket ért el a kasszáknál, de a kritikusok kitartóan utálták. A negatív visszhang ellenére Jovovich relevánssá vált egy olyan szubkultúrában, amely magasról tesz a kritikusok véleményére: ezek pedig a nerd-ök, a képregények és videójátékok fantáziavilágának rajongói, akik magukévá fogadták és kulthérosszá emelték a színésznőt.

Jovovich ugyan magánénak vallja ezeket a filmeket és a körülöttük lévő kultúrát is, de kétségtelenül közelebb állnak hozzá a kis költségvetésű, artisztikus független filmek. Ilyen volt a Wim Wenders féle The Million Dollar Hotel, vagy a The Dummy, amelyben együtt játszott a Johnnie Walker másik márkanagykövetével, Adrien Brody-val.

Hogy melyik az igazi Milla Jovovich, felesleges is megpróbálni megfejteni, a válasz egy olyan komplex egyéniség estében, mint a negyvenöt éves színésznő, kétféle lehet: 1. egyik sem, 2 mindegyik.

Less Talking, Keep Walking

Nemrégiben Adrien Brody magyarul, egy markáns „Egészségedre!” felkiáltással köszöntötte a nézőket a Johnnie Walker reklámfilmjében. Azt gondolhattuk volna, hogy ennél nincs feljebb, de a “The Walkers” kampány következő fejezetének főszereplője, az ukrán származású Milla Jovovich még magasabbra emeli a lécet.

Az új reklámfilm arra ösztönzi a nézőket, hogy legyenek bátrak, magabiztosak és ne féljenek kilépni a komfortzónájukból. „A mai, soha nem tapasztalt módon változó világunkban fontos, hogy pozitívak tudjunk maradni és bátran haladjunk tovább a saját utunkon” – foglalta össze a sztár a kampány fő üzenetét. A kihívásokat sikeresen legyőzhetjük, ha bátran továbblépünk, haladunk előre, és ezzel a példamutatással másokat is arra ösztönzünk, hogy ne adják fel. Együtt erősebbek vagyunk” – fogalmazott a színésznő.

A forgatási szünetben férjével, P. T. Andersonnal

A pörgős és dinamikus reklámfilm több szálon is kapcsolódik Milla Jovovich-hoz: az ő személyes története ihlette az alkotást, a rendezői székben pedig férje, Paul W.S. Anderson ült. „A férjemmel nagyszerű csapatot alkotunk, és autentikusan ötvöztük a saját karakteremet a Johnnie Walker stílusos eleganciájával. Nagyon élveztem, hogy közösen merültünk el a Johnnie Walker világában, hogy együtt valami igazán emlékezeteset alkossunk. Teljes mértékben azonosulni tudok az üzenettel, mert a határok feszegetésének gondolata nem áll tőlem távol. A cselekvés – a séta, ha úgy tetszik – a változás mozgatórúgója, egy inspiráló és motiváló erő. A tettek mindig hangosabbak, mint a szavak” – idézte fel Milla Jovovich a forgatást.

Ennek apropóján a Roadster elbeszélgethetett a színésznővel arról, hogy miért érdemes folyamatosan mozgásban lenni, milyen szerepet tölt be az utazás az életében, és hogyan lehet megőrizni az inspirációt ezekben a bonyolult időkben.

– Az új Johnnie Walker-reklámban egy „Walkerként” tűnik fel, olyan személyként, aki folyamatosan mozgásban van és aki soha nem áll le. A munkája miatt mindig is sokat kellett utaznia, így érdekelne, hogy létezik-e egyáltalán olyan, hogy csak a szórakozás kedvéért kel útra.

– Hogy őszinte legyek, mostanában nem utazom szívesen, és ebben nyilván masszívan benne van az is, hogy a munkám miatt egész életemben rengeteget utaztam. Mostanában a legnagyobb szórakozás az, ha itthon lehetek. És ne felejtsük, hogy három gyermekem van és ez nagyon bonyolulttá tett mindenféle utazást, egyszerűen sokan vagyunk. Amikor még csak a férjem és én voltunk, akkor minden szuperkönnyű volt, csak fogtunk magunkat és elruccantunk valahová, mondjuk Mexikóba, vagy csak csináltunk valami laza dolgot a hétvégén. Ma ez már nem így működik. Három gyermekkel nincs spontaneitás, mindent előre meg kell szervezni. Egész egyszerűen sokkal könnyebb és pihentetőbb, ha itthon maradunk!

A házasságom előtt természetesen teljesen más volt a helyzet, filmeket forgatva az egész világot bejártam.

És gyakran kevertem a munkát a szórakozással, főleg ha olyan helyen jártam, ahol korábban nem. De az már akkoriban is nagyon ritka volt, hogy csak azért utazzak el valahová, hogy nyaraljak. Tizenhat évesen elmentem Görögországba, csak nyaralási célzattal, és ha jobban belegondolok, ez volt az egyetlen olyan utazás az életemben, ami csak arról szólt, hogy megnézzek egy új helyet és ott lazítsak.

– Karrierjének legfontosabb alkotása, Az ötödik elem 2022-ben lesz huszonöt éves. Ön ma már felnőtt nő, három gyermek édesanyja. Mit üzenne fiatalabb, huszonkét éves önmagának?

– Talán azt, hogy élvezze jobban az életet! Élvezze önmagát, azt, hogy ki ő valójában. Legyen lazább! Nézzen túl azon, ami saját bensőjén túl van, nézzen ki önmagából, mert hatalmas szabadság van abban, ha nem csak saját magával van elfoglalva az ember. Amikor fiatalok vagyunk, gyakran hajlamosak vagyunk egocentrikusak lenni. Az ember rendszerint már idősebb, amikor rájön arra, hogy nem körülötte forog a világ, nem róla beszél mindenki. Fiatalon a saját dolgaink önmagunk számára sokkal nagyobbnak tűnnek, holott valójában azok rajtunk kívül az égvilágon senkit sem érdekelnek.

Ha a mai fejemmel lennék abban a helyzeten, sokkal lazább lennék, sokkal jobban élvezném a dolgot.

És biztos, hogy sokkal több mindent tanultam volna, ugyanis figyelmesebb lettem volna a környezetemben lévő emberek iránt, ahelyett, hogy a saját drámáimmal foglalkoztam volna megszállottan.

1997-ben Az ötödik elem premierjén Cannes-ban

– Egy mentálisan nagyon megterhelő időszak áll mögöttünk – sőt, bizonyos szempontból még mindig tart ez az állapot. Kreatív személyként hogyan birkózott meg ezzel a helyzettel? Miből merít inspirációt ezekben a sötét időkben?

– Mindenkinek nagyon-nagyon bonyolult ez a helyzet. Nagyon szerencsésnek tartom magam, hogy ebben a helyzetben úgy dönthetek, hogy egy kicsit kiszállok a mindennapokból, hogy több időt tölthessek a családommal. Azért is szerencsés vagyok, mert az első karanténidőszak előtt nem sokkal született meg a harmadik gyermekünk. Az a tény, hogy egy új életet hoztunk abba a világba, amely éppen egy sötét periódusában van, mindent sokkal könnyebbé tett a számunkra. Az újszülöttel is több időt tölthettünk együtt, az idősebb gyerekeinkkel is… Azt hiszem, hogy minden sokkal nehezebb lett volna, ha nincsenek gyerekeink. Közben meg abban is biztos vagyok, hogy a gyerekeknek ez sokkal nagyobb kihívás volt, mint nekünk, felnőtteknek, pedig nekünk sem volt egyszerű. Ők nem mehettek suliba, nem találkozhattak a barátaikkal, és így tovább.

– 2017-ben részben Budapesten forgatta a The Rookies című filmjét. Volt ideje arra a forgatási szünetekben, hogy felfedezze kicsit a várost? Milyennek látta a fővárosunkat?

– Budapestet egyszerűen lenyűgözőnek találtam, és kiemelném, hogy én aztán rengeteg helyen dolgoztam a világban. Szeretetreméltó, civilizált, az ételek csodálatosak, az emberek bájosak, egy igazi kozmopolita nagyváros. A hangulata könnyednek tűnt, és határozottan egy boldog város benyomását keltette bennem. Több olyan kelet-európai nagyvárosban dolgoztam, amelyek nagyon sötétnek tűntek, a szó emocionális értelmében véve. Úgy tűnt nekem, hogy a város profitál a virágzó filmiparból, a bevételek egy részét pedig arra fordítják, hogy fejlesszenek és megfelelő körülményeket teremtsenek kozmopolita emberek számára.

Lenyűgözők a hotelek, fantasztikusak az éttermek! Olyan érzése van az embernek, hogy egy bámulatos városban jár.

Én boldog lennék, ha újra Budapesten kellene forgatnom, mert van olyan, hogy meghallom, hol fogunk dolgozni, és tudom, hogy abban a városban aztán tényleg semmi sincs. Budapest ugyanekkor kész élvezet!

film | milla jovovich | az ötödik elem | reklám | johnnie walker

FOLYTASD EZZEL

Bulizz kortárs művészettel hajnalig! – Ötéves a Lavor Collective

Itt a magazin, amit a karácsonyfa alá is érdemes betenni

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram