Close
Munkaerő-közvetítéssel toboroznak az eredményes vállalatok

Munkaerő-közvetítéssel toboroznak az eredményes vállalatok

Amikor egy vállalatnak új munkaerőre van szüksége, megkezdődik a toborzás folyamata. Ilyenkor már előre érdemes tisztázni a pozícióval kapcsolatos elvárásokat, célokat és anyagi lehetőségeket a betöltésre. A legjobb, ha munkaerő-közvetítőre bízzuk a feladatot a sikeres projekt érdekében.

 

Amikor felmerül a munkaerőigény

 

Az új munkakör kapcsán az egyik első és legfontosabb kérdés, hogy külső vagy belső forrásból szeretnénk-e betölteni az állást. Amennyiben a külső forrást választjuk, a WHC munkaerő-közvetítés szolgáltatása által óriási teher kerül le a szervezet válláról, hiszen a feladatot így kiszervezzük.

 

Ha belső forrásból töltenénk be a pozíciót, akkor annak az az előnye, hogy egy jól ismert alkalmazottat képzünk át, és ezt sikerként élheti meg az eddigi eredményei alapján. Ez a fajta előléptetés egyáltalán nem ritka a magyar cégek esetében.

 

Az átlagos munkaköröknél érdemesebb a külső munkaerőpiacra támaszkodni, hiszen egy-egy új munkavállalóval frissíthetjük az állomány kompetenciakészleteit, és sok esetben extra képzésekre sem kell költeni. Ezek figyelembevételével kell meghatározni a toborzás forrásait, hiszen a képzés, a bérszint és a bérstruktúra már jó előre meghatározható.

 

Kit válasszunk?

 

A jelöltek szűrése történhet a betöltendő munkakör, az ahhoz szükséges szaktudás és kompetenciák alapján vagy valamilyen szervezeti igénynek megfelelően, mint például a vállalati kultúra és a rugalmasság. Éppen ezért lényeges a toborzási stratégia meghatározása.

 

A hierarchikus rendszerekben mindenképpen a munkakörhöz szükséges kompetenciák a fontosak, máshol pedig a jövőbeli igényekre fókuszálnak. Ilyenkor a személyiségjegyek és a szakértelem között dől el a dolog. A személyiség meghatározza a későbbi alakíthatóságot és lehetőségeket, illetve befolyásolhatóságot, míg a megfelelő szakértelem az azonnali teljesítmény záloga.

 

A stratégia meghatározásánál kell eldöntenünk, hogy a jelölt egy fiatal pályakezdő legyen, számtalan kiaknázatlan lehetőséggel és formálhatósággal vagy egy tapasztalt szakember, aki már a megszokott módszerei szerint dolgozik.

 

A munkaerő-közvetítő lehet a kulcs az eredményes működéshez

 

A munkaerő-közvetítő szolgáltatás igénybevételének egyik legnagyobb előnye, hogy a toborzásra fordított idő nem az alkalmazottak értékes munkaidejéből megy el. Időt kell számolnunk a hirdetés megjelenésére, illetve az azt megelőző megbeszélésekre, előkészítő folyamatokra, majd a befejezésre egyaránt. Sokáig tart a szükséges kompetenciák meghatározása, majd a hirdetésre jelentkezők szűrése és interjúztatása is, illetve arról is gondoskodnia kell az adott cégnek, hogy erre a feladatra mindig rendelkezésre álljon egy interjúztató személy.

Egy ilyen folyamat a legtöbb esetben kettő, akár három hónapig is elhúzódhat, így a vállalat csak lassan képes fejlődni akkor, amikor humán erőforrásra van szüksége. Profi kezek között ez az idő jócskán lerövidíthető, és semmi nem áll az eredményes működés útjába!

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Kanapék vásárlása innovatív módon

Melyik bőröndöt válasszam? Méret, szín és anyag

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom