Amikor egy vállalatnak új munkaerőre van szüksége, megkezdődik a toborzás folyamata. Ilyenkor már előre érdemes tisztázni a pozícióval kapcsolatos elvárásokat, célokat és anyagi lehetőségeket a betöltésre. A legjobb, ha munkaerő-közvetítőre bízzuk a feladatot a sikeres projekt érdekében.
Amikor felmerül a munkaerőigény
Az új munkakör kapcsán az egyik első és legfontosabb kérdés, hogy külső vagy belső forrásból szeretnénk-e betölteni az állást. Amennyiben a külső forrást választjuk, a WHC munkaerő-közvetítés szolgáltatása által óriási teher kerül le a szervezet válláról, hiszen a feladatot így kiszervezzük.
Ha belső forrásból töltenénk be a pozíciót, akkor annak az az előnye, hogy egy jól ismert alkalmazottat képzünk át, és ezt sikerként élheti meg az eddigi eredményei alapján. Ez a fajta előléptetés egyáltalán nem ritka a magyar cégek esetében.
Az átlagos munkaköröknél érdemesebb a külső munkaerőpiacra támaszkodni, hiszen egy-egy új munkavállalóval frissíthetjük az állomány kompetenciakészleteit, és sok esetben extra képzésekre sem kell költeni. Ezek figyelembevételével kell meghatározni a toborzás forrásait, hiszen a képzés, a bérszint és a bérstruktúra már jó előre meghatározható.
Kit válasszunk?
A jelöltek szűrése történhet a betöltendő munkakör, az ahhoz szükséges szaktudás és kompetenciák alapján vagy valamilyen szervezeti igénynek megfelelően, mint például a vállalati kultúra és a rugalmasság. Éppen ezért lényeges a toborzási stratégia meghatározása.
A hierarchikus rendszerekben mindenképpen a munkakörhöz szükséges kompetenciák a fontosak, máshol pedig a jövőbeli igényekre fókuszálnak. Ilyenkor a személyiségjegyek és a szakértelem között dől el a dolog. A személyiség meghatározza a későbbi alakíthatóságot és lehetőségeket, illetve befolyásolhatóságot, míg a megfelelő szakértelem az azonnali teljesítmény záloga.
A stratégia meghatározásánál kell eldöntenünk, hogy a jelölt egy fiatal pályakezdő legyen, számtalan kiaknázatlan lehetőséggel és formálhatósággal vagy egy tapasztalt szakember, aki már a megszokott módszerei szerint dolgozik.
A munkaerő-közvetítő lehet a kulcs az eredményes működéshez
A munkaerő-közvetítő szolgáltatás igénybevételének egyik legnagyobb előnye, hogy a toborzásra fordított idő nem az alkalmazottak értékes munkaidejéből megy el. Időt kell számolnunk a hirdetés megjelenésére, illetve az azt megelőző megbeszélésekre, előkészítő folyamatokra, majd a befejezésre egyaránt. Sokáig tart a szükséges kompetenciák meghatározása, majd a hirdetésre jelentkezők szűrése és interjúztatása is, illetve arról is gondoskodnia kell az adott cégnek, hogy erre a feladatra mindig rendelkezésre álljon egy interjúztató személy.
Egy ilyen folyamat a legtöbb esetben kettő, akár három hónapig is elhúzódhat, így a vállalat csak lassan képes fejlődni akkor, amikor humán erőforrásra van szüksége. Profi kezek között ez az idő jócskán lerövidíthető, és semmi nem áll az eredményes működés útjába!
(Szponzorált tartalom)
prFélcipő a stílusos férfinak – trendek 2023-ra
Szemészeti vizsgálat kisokos egy népszerű szemészettől

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!