Close
Száguldás, Porsche, jégmező, avagy 911-essel a téli játszótéren

Száguldás, Porsche, jégmező, avagy 911-essel a téli játszótéren

Minden autós vágyik rá, hogy életében legalább egyszer extrém körülmények között tegye próbára vezetési tudását. A világhírű Below Zero Ice Driving Centerben egy 300 lóerős klasszikus Porsche 911-essel és ismert raliversenyzők iránymutatásával bárkiről kiderülhet, hogy képes-e kontrollálni a rá bízott járgányt egy befagyott tó jegén a sarkvidéki zimankóban.

Svédországban, közelebbről Årében járunk, a népszerű üdülővárosban, a világ egyik legnagyobb téli játszóterén. Itt decembertől márciusig méternyi vastag, hóval borított (biztonságos) jégpáncél vár, melyen szakemberek különböző nehézségű pályákat faragnak ki. Marcus Grönhölm szerint ennél jobb módja nem létezik a vezetési képességeink tesztelésére, és mivel személyében egy kétszeres rali-világbajnokot tisztelhetünk, alighanem hitelt adhatunk a szavainak.

A versenyre felkészített vintázs Porschékat úgy erősítették meg, hogy ellenálljanak a legnagyobb kihívást igénylő körülményeknek is. Az egyedülálló élményt ígérő programra pedig olyan ismert pilóták készítenek fel, mint Martin Rowe, Andreas Mikkelsen vagy Patrik Sandell. Nem számít, hogy tapasztalt sofőrként vagy friss jogosítvánnyal a farzsebében érkezik az ügyfél, a lehetőséget ugyanúgy megkapja; első körben keskenyebb abroncsokat szerelnek az autójára, hogy ráérezzen a jégvezetés ízére, majd következnek a versenykompatibilis, szélesebb gumik, hogy akár 100 km/h sebességgel száguldhasson a jégmezőn.

Többféle csomag vásárolható a január elejétől márciusig tartó szezonra: egy, vagy akár két napot is eltölthetünk a fagyos katlanban, az ajánlat reggelivel, ebéddel és forró italokkal egészül ki. A reggel kilenctől délután fél négyig tartó foglalkozás ára 1600 fonttól kezdődik. Ha igazán stílusosan szeretnénk megérkezni, a Below Zero igény esetén gondoskodik a helikopterrel vagy jettel való eljutásról is, az éjszakát pedig privát villában tölthetjük.

A tó szélén egyébként kialakítottak egy hét kilométer hosszú elkerített szakaszt is, az Ice Rally Stage-et, ahol nem csak tövig nyomhatjuk a pedált, hanem látványos farolásokkal és hófelhőt generáló megfordulásokkal is bátran próbálkozhatunk, átélve a raliversenyek világát. Tökéletesen biztonságos és ellenőrzött körülmények között száguldhatunk havas, jeges talajon, melyet ha a közúton próbálnánk meg, alighanem a rendőrségi fogdában éjszakáznánk. Ehelyett célba vehetjük a kisvárost, merthogy Årében sötétedés után is érhetnek még ingerek. A pörgős helyi éjszakai élet sokkal vonzóbb opció, mint hogy az impulzusokkal teli nap zárásaként a hálószobában nyomkodjuk a távirányító gombjait.

Az egész jégautós kalandban az a legjobb, hogy egy Porsche kormánykerekét tekergetve, élményként megélve tanulhatunk meg biztonságosan közlekedni a jégen, az itt szerzett tapasztalatok pedig később bármikor jól jöhetnek egy esetleges veszélyes közlekedési szituáció kikerülésekor.

FOLYTASD EZZEL
Így alakulnak a nyáron a repülőjegyárak a Ryanair szerint
Jövő hétfőtől nem lesz kötelező a maszkviselés az izraeli repülőjáratokon
Rendeld meg a Roadster magazin 7. számát!
Friss lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 220 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom