Close
Repülj vissza velünk a hatvanas évek Rómájába!

Repülj vissza velünk a hatvanas évek Rómájába!

A Roadster és a Tipton közös napszemüveg-kollekciója egy halloweenpartín debütál. Ünnepelj velünk te is!

„Nincs kezdet és nincs vég. Csak az élet szenvedélye létezik” – mondta Federico Fellini. Miért pont tőle idézünk? Azért, mert ez a történet Fellinivel kezdődik, egészen pontosan Az édes élet című kultikus filmjével. 2020 kettős évforduló Fellinivel kapcsolatban: a maestro éppen száz esztendeje született, másrészt az Édes élet éppen hatvanadik születésnapját ünnepli majd. A Roadster magazin és a Tipton Eyeworks limitált szériás napszemüveg-kollekcióval tiszteleg a film és alkotója előtt.

„Tavaly kezdtünk el beszélgetni a lehetőségről – mondja Izing Róbert, a magazin főszerkesztője. – Nagy rajongója vagyok a filmnek, és amikor tavaly újranéztem, megdöbbentett a frissessége és az aktualitása. Megkerestem az ötlettel Zack Milanskey-t, a Tipton Eyeworks alapítóját, aki legnagyobb örömömre gyorsan rá is bólintott, így nagyon hamar már a szemüvegek stílusáról, a kollekció hangulatáról kezdtünk beszélgetni.”

A terv az volt, hogy 2020 tavaszán a milánói dizájnvásáron debütál a kollekció, ami az alapötlethez nagyszerűen illett volna – hol is lehetett volna stílusosabban bemutatni a La Dolce Vita-kollekciót, mint Olaszországban? Csakhogy közbeszólt a járvány, amely az európai színtéren éppen Milánót és környékét választotta debütálása helyszínéül. Napokon belül minden komoly európai dizájnvásárt lemondtak, a világ leállt, és úgy festett, a kollaboráció nem jöhet létre. Nyár végére az ötletgazdák azonban úgy döntöttek, kedvező a környezet ahhoz, hogy mégis megszülessen a Roadster és a Tipton közös kapszulakollekciója.

„Tavasszal minden bezárt – mondja Zack –, és noha készen álltunk volna a bemutatásra, csak most tudtunk előrukkolni vele. Nagyszerű lett volna Milánóban bemutatni, de annak is örülünk, hogy most ősszel Budapesten sikerül megmutatnunk ezt a szerintem remek kapszulakollekciót. Azt gondoltuk, mivel a film hatvanéves, mi stílszerűen hatvan pár szemüveget fogunk legyártani.”

A Dolce Vita szemüvegek lelke a film zenéjét tartalmazó bakelit hanglemez. Ezt ragasztották össze az alpakka fémszárral és a cellulóz-acetát részekkel. Utóbbi egy olyan prémium műanyag, amely vattából és kukoricából áll, és nincs benne semmiféle kőolajszármazék. „A kereteket CNC gépekkel vágták ki Pécsett, az Olaszországból származó alkatrészeket – szár, lencse, keret – pedig a Tipton budapesti műhelyében szereljük össze kézzel – folytatja Zack Tipton. – A szemüveg csomagolása, díszdoboza és a törlőkendő is az 1960-ban készült, Arany pálmával jutalmazott film világát idézi.”

„A hatvanas évek egy zseniális korszak Olaszország történetében, hihetetlen dolgokat tettek le az asztalra, és ebben az időszakban váltak igazi soft power világhatalommá – mondja Izing Róbert. – A filmművészettől kezdve a formatervezésén át a gasztronómiáig ikonikus alkotásokkal és teljesítményekkel árasztották el a világot, szóval valahol ezzel a kollekcióval nemcsak egy film és a rendezője, hanem egy emblematikus éra, és egy fantasztikus ország kultúrája előtt is tisztelgünk.”

Október 31-én debütál a kapszulakollekció a nagyközönség előtt, méghozzá egy halloweenparti keretén belül, ahol mindenkit szívesen látunk. Szóval ünnepeld te is velünk Federico Fellini egyik legikonikusabb filméjének, a La Dolce Vita első vetítésének hatvanadik évfordulóját!


Programok:

  • 19:30-tól filmvetítés a privát mozitermünkben
  • 21:00 jelmezverseny, a nyertesek Vinylize keretet vihetnek haza
  • Dj Bodoo

Dresscode:

1960-as évek, Olaszország, OKOSTELEFON TILOS

Welcome prosecco vagy bor, bruschetta, fingerfood, popcorn a mozizáshoz.

A legjobb női és férfijelmez a közösen tervezett új Sylvia, illetve Marcello keretet viheti haza.

Belépés: 2000 Ft, Tipton szemüveg-tulajdonosoknak ingyenes.

Maszk kötelező!

Regisztráció: [email protected] További részletek itt.

la dolce vita | zack tipton | szemüveg | federico fellini | tipton eyewear

FOLYTASD EZZEL

Már nem a Gucci a világ legmenőbb divatmárkája

Letisztultság, kifinomultság, elegancia és időtlenség jelenik meg a Jean Paul Gaultier új kollekciójában

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram