Close
Második világháború ihlette motorkerékpárral röffent be a Royal Enfield

Második világháború ihlette motorkerékpárral röffent be a Royal Enfield

Biztosan megrökönyödést kelt majd az utcákon, ha ezzel az eredetileg világháborúban szolgált, modernizált motorral indulunk bevásárolni.

A második világháborút filmekből vagy könyvekből ismerőknek bizonyára sokat mond a Flying Flea név. A múlt század közepén mintegy tízezer motorkerékpárt vetettek be a csatákban (ebből négyezer Flying Flea volt), melyek jelentős hányada az égből pottyanva kapott szerepet a harcok során. Repülőből dobták ki a gépeket a hátukra szerelt ejtőernyővel, hogy aztán a katonák üzeneteket vihessenek velük olyan helyekre, ahol a rádiózás nem igazán volt lehetséges.

A veterán háborús járgánynak most az ismert motorkerékpár-gyártó, a Royal Enfield állít emléket a Classic 500 Pegasus névre keresztelt motorbiciklivel (a Pegasus visszautalás az ejtőernyős egységekre).

Limitált kiadásban pontosan ezer kétkerekűt szerelnek össze, ebből kétszázötvenet Indiában, közel kétszázat pedig Nagy-Britanniában értékesítenek.

Ami a dizájnt illeti, a duxfordi Imperial War Museumban bemutatott motorok az eredeti háborús modellt idézően a tankon Pegazus-emblémát, a forgattyúsházon egy sárga csíkot kaptak, továbbá szintén logóval ellátott katonai vászontáska is jár hozzá katonai témájú egyéb kiegészítők társaságában.

Maga az igencsak strapabíró gépsas az ötszáz köbcentis, léghűtéses, egyhengeres, huszonhét lóerős motorral százhúsz kilométeres csúcssebességet képes elérni, és mindössze kétféle színben – Service Brown (barna) és Olive Drab Green (zöld) – vásárolható meg.

2018 végéig azonban várni kell még a közel kétszáz kilót nyomó monstrum beszerzésével, de azt már lehet tudni, hogy az Egyesült Királyságban mintegy ötezer fontba kerül majd egy Classic 500 Pegasus.

Ez is érdekelhet:

Mozdony­kerékpár, BMW és Szent-Györgyi Albert – Ilyen volt a hazai motorsport hőskora – Roadster

A hazai motorozás panteonjában egy szobrásznak és a C-vitamin azonosítójának ugyanúgy bérelt helye van, mint BMW-nek és a porlasztó feltalálóinak. “Az idei tél fordulópont a közlekedési eszközök terén, merthogy tavasszal hozták forgalomba mozdonykerékpárt, amely függetlenné teszi a kerékpározót erejétől”. A fenti sorokat Schwanda Gusztáv írta a Herkules újságban, bár a kérdés inkább az: mi a bánat az a mozdonykerékpár?

(Fotó: royalenfield.com)

Close