Monte-Carlo ihlette ezt a cseh autóremeket

A Škoda nevéről manapság a jó minőségű, praktikus autók jutnak eszünkbe, de a márka történelmének hajnalán olyan gyönyörű sportkupék is készültek a cseh márkánál, mint a Popular Monte Carlo.

A huszadik század elején a Monte-Carlo-rali számított az egyik legelismertebb autóversenynek, a hercegség fölötti lélegzetelállító tájakon és kanyargós hegyi utakon zajló futam alaposan próbára tette az indulókat. A Škoda motorsport-történelme is a huszadik század elejére, 1901-re vezethető vissza, a márka elődjének tekinthető Laurin & Klement által épített versenyautóval már a második monacói futamon, 1912-ben rajthoz álltak.

Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman a kategória második helyén ért célba a Škoda Popular Sport roadsterrel a Monte-Carlo-ralin 1936-ban
Pohl és Hausman a nyitott tetős autóval Prágából Athénon keresztül (!) 3852 kilométeres maratoni túrán autózott Monacóba, majd indultak a ralin
1936-ban összesen 105 autót neveztek a Monte-Carlo-ralira, ebből 72-en értek a hercegség kaszinójánál felállított célba

A versenyeken szerzett tapasztalatokat a Škoda mérnökei a polgári modellek tervezésénél is kamatoztathatták,

és a Monte-Carlo-rali népszerűsége hívta életre a Popular Monte Carlo változatát. 1936 októberében, a párizsi autószalonon leplezték le a kupé és roadster karosszériával kínált modellt, de az első példányát már korábban, júliusban átadták a vásárlójának. 1939-ig összesen 72 darabot építettek az autóból.

A 4,2 méter hosszú sportkupé vásárlói nagyra értékelték az 1,4 literes, 31 lóerős négyhengeres motort, ami a Monte-Carlo-ralin is bizonyított, a háromfokozatú sebességváltót a hátsó tengelyhez szerelték, ahová a motor erejét továbbította. A független felfüggesztés, a precíz kormányzás és a modern hidraulikus fékek is hozzájárultak az autó kiváló tapadásához, a stabilitásához és a manőverezhetőségéhez.

A kétüléses kupéváltozat 960 kilogrammot nyomott, amivel a Popular Monte Carlo elérte a 110 km/órás sebességet. 1937-ben igazítottak a karosszéria arculatán, süllyesztett fényszóróival áramvonalasabb, megnövelt tengelytávjával tágasabb lehetett a Škoda sportmodellje. 1938-ban a gyáriak egy roadster változatot ajándékoztak a szövetséges Jugoszlávia államfőjének, II. Péter királynak, aki akkor még csak tizennégy éves volt.

A képeken látható, 1937-ben gyártott fekete Popular Monte Carlo már 1968 óta megtalálható a Škoda-múzeum kollekciójában,

az ezredfordulón újították fel, azóta hirdeti a több mint 125 éves autógyártó történelmét.

A valaha készült összes Monte Carlo közül egy tucatnyi maradt fenn napjainkra: egy másik kupé restaurálásán jelenleg is dolgoznak, és hamarosan egy roadster is újjászületik a gyári műhelyben.

A Škoda történelme

A cseh autógyártó a második világháború előtt olyan csodákat is készített, mint a nyolchengeres 860 Cabriolet. A sofőrös limuzin 1932-ben gyártott, egyetlen fennmaradt példányát is a Škoda szakemberei újították fel a gyári múzeum számára.

monte-carlo | monte-carlo-rali | sportkocsi | rallye | skoda

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom