Európa-szerte nőtt a turisták száma az idei évben, a rohamot pedig a templomok is megérzik.
Daniel Olsen, a Brigham Young Egyetem professzora szerint a templomok a turisztikai piac egyik legnagyobb szegmensét jelentik, évente mintegy 330 millió ember látogat el vallási helyszínekre szerte a világon. A turisták és a hívők koordinálása azonban egyre nagyobb kihívást jelent.
A Times Free Press szerint Barcelona egyike azon európai városoknak, amely rekordszámú látogatót regisztrált idén, a turistaroham meghaladta a járvány előtti szintet. Éppen ezért itt már most komoly problémát jelent a turisták és a hívők templomi látogatásának összehangolása. A hosszú távú megoldás az lehet, ha a templomok elkülönítik a két csoportot úgy, hogy például istentiszteletek idején csak az imádkozni vágyók mehetnek be.
A Vatikán idén tavasszal már új gyakorlatot vezetett be a probléma megoldására.
Külön utat nyitottak azoknak, akik imádkozni vagy szentmisére mennek, így nekik nem kell beállniuk a napi körülbelül ötvenötezer turista közé, akik meg akarják nézni a Szent Péter-bazilikát.
A Santiago de Compostela székesegyház rektora, José Fernández Lago elmondta, hogy náluk is nőtt a látogatók száma. Nyilatkozatában úgy fogalmazott:
egyesek elmennek a katedrálisba, és nem veszik észre, hogy egy templomban vannak.
Ugyan a székesegyház nem szed belépési díjat, de a napi négy szentmise alatt a látogatás nem megengedett.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
Bazilika | templom | turizmus | túlturizmusRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!