Vannak állandó pontok az életben, amibe mindig kapaszkodhatunk, amivel nyugodt szívvel számolhatunk, vagy amiről biztosan tudjuk, hogy be fog következni. Anélkül, hogy (még) rálépnénk a spiritualitás ösvényére, eláruljuk: a Leo Rooftop új koktéllapjára gondolunk, mert az év ezen időszakában a Lánchíd fölött mindig előrukkolnak valami extra produktivitással és gondolatokat, hangulatokat, energiákat megmozgató koktélkreációkkal. Így történt most is.
A spiritualitással rezonáló italköltemények ebben a szezonban is Dreghiciu Gábor útmutatásával kerültek a megújult koktéllapra – a hét új tétel kapcsolódási pontját ezúttal a Föld csakrapontjaihoz rendelték. Csakrapontokból hét található az emberi testben (mindegyik a két spirálvonal találkozási pontjainál), és ez a hét csakrapont jelenik meg a bolygó több helyszínén. Több helyet lehet értelmezni gyökércsakraként, melyek közül a legbiztosabb nem más, mint Jeruzsálem.
Az ötletelést az eddig megszokott metódust követve ismét jó féléves kutatómunka előzte meg.
A srácok alaposan utánajártak, hogy bizonyos csakrákhoz és területekhez milyen fűszerek, gyümölcsök, ízek és italok párosulhatnak, majd Gábor kiapadhatatlannak tűnő kreatív energiájának újbóli részleges lecsapolásával kitaláltak hétféle koktélt.
Olyan gyógynövényeket és kiegészítőket használtak, melyek elősegítik az adott csakrák pozitív működését.
A történetnek a mélyebb, spirituálisabb iránya mellett van egy materiális végeredménye is, mégpedig egy színpompás, részletgazdag és szuggesztív koktéllap, ami abszolút felér az ötlet nagyságához. A Csuthy Anna art directorral közösen megálmodott kihajthatós kreáción megjelennek az adott csakrapontokhoz köthető szimbólumok, legyen szó állatokról, növényekről, gyümölcsökről, fűszerekről, vagy istenségekről és a csakrahegyek színeit követve haladnak a pirostól egészen a liláig.
Az egész világot körbeölelő Lei-vonalak találkozási pontjainál érezhetők bizonyos energiaösszpontosulások, Gáborék ezeket az energiákat akkumulálták a poharakba. Mindegyik italban található egy-egy gyógynövény alapelem, ami valamilyen szinten köthető az adott helyhez vagy csakrához.
A hét populáris ital tehát hét helyhez kapcsolódik, ezek pedig: Jeruzsálem, a Titicaca-tó, Uluru, Dobogó-kő, a Gízai piramisok, Stonehenge és a Mount Kailash.
A koktélokat illetően a földes jegyeket megszólaltató Jeruzsálem tequilával, aloéval, pici mezcallal, majd citromos szódával felhúzva a bizalomért felel, a vakítóan kék Pyramids of Giza pedig máris közönségkedvencnek számít, ami nem meglepő, hiszen nyárias, könnyed, van benne Tanqueray gin, mangó, kakaó és nem utolsó sorban különleges az illata.
(Jeruzsálem és Titicaca-tó)
Nagyon menő a Lakatos Ábel kerámiaművész jóvoltából egy ősrégi maja szertartásos cseréppohár mintájára készült pohárban felszolgált, rumos, mirhás, kókuszos, mentás, aloe szódás Titicaca-tó fantázianevű kreáció.
(Uluru és Stonehenge)
Az egy újfajta vermuttal fellocsolt Uluru egy különlegességet is tartalmaz, amit most nem spoilerezünk el, legyen elég annyi teaser, hogy az adja az ital pezsgését.
A Stonehenge a minden menüre felkerülő és rendre megújuló – most gyümölcsösebb – milkpunch, a Kailash pedig egy Moscow Mule-variáció.
Több okból is külön említendő az egyetlen hazai képviselő. A Dobogó-kő a rejtélyes Pilis szívcsakrájára reflektál (a legenda szerint, ha csend van és lefekszünk a földre, majd rátapasztjuk a fülünket a talajra, hallhatjuk a föld szívének dobogását), egy külön a Leónak fújt üvegpohárban kínálgatja magát és nem utolsó sorban fő összetevője az Unicum Riserva.
Utóbbi azért nagy szó, mert eddig nem nagyon sikerült signature menübe passzoló italkölteményt készíteni belőle.
Van még benne barackbitter, kókuszvíz, és galagonyatinktúra, az egész barackos jázmin szódában fürdik, de amúgy egyáltalán nem Unicum-domináns, inkább virágosabb, édesebb ital lett.
A spiriteken kívül az összes új koktél hozzávalói házilag készülnek. Valamennyi italt úgy találtak ki, hogy bármikor ihatóak legyenek, nincsenek tehát alkalomhoz, napszakhoz vagy mondjuk ételhez kötve. Közös bennük az energia-felszabadító képesség és ugye mindegyik csakrapontra jellemző, hogy azokon a helyeken egy picit megváltozik a tudatállapot, ami valljuk be, bizonyos idő és fogyasztás után itt, a nyolcadik emeleten is megtörténhet.
leo rooftop | új | lánchíd | koktéllap | csakra | koktél
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!