Kutatások igazolták, hogy az utazni vágyók nyolcvan százaléka már elkészítette a következő hat hónapra vonatkozó tervét. A szakemberek szerint ennek oka, hogy bár a pandémia gyakorlatilag lenullázta az utazások számát, az oltások egyre szélesebb körű terjedése ismét okot ad az optimizmusra.
A Longwoods International ezer amerikai felnőtt bevonásával készített egy átfogó kutatást az utazási szokások változásáról. A válaszadók mintegy negyven százaléka úgy nyilatkozott, hogy a vírusveszély befolyásolja az utazással kapcsolatos döntéseit.
A válaszadók negyvenöt százaléka a pandémiát követő első utazása során barátait és a családtagjait látogatná meg, további harmincöt százalék pedig vízpartot választana.
Az amerikaiak továbbra is elsősorban belföldi úti célokat részesítenek előnyben a nemzetközivel szemben, az utazás módját tekintve pedig a személygépkocsis közlekedést jóval többen választanák a légi, vagy a vasúti utazás helyett.
A kutatást vezetők beszámoltak arról is, hogy az amerikaiak utazási optimizmusa egyenes arányban nő az oltások terjedésével. A válaszadók egyharmada úgy nyilatkozott, hogy a Covid–vakcina nincs hatással a jövőbeli utazásaik megtervezésére, a kutatásban résztvevők harmincnyolc százaléka a következő utazása előtt megvárja, amíg beoltják, további húsz százalék pedig azt is kivárja, amíg barátaik, családtagjaik is megkapják a vakcinát.
A minta alanyainak tizenkilenc százaléka azonban ennél jóval óvatosabb:
akkor indulna útnak, amikor az amerikai lakosság többségét beoltották.
A kutatók ez alapján pedig azt remélik, hogy amennyiben az Egyesült Államokban a járványügyi trendek kedvezővé válnak, a turizmus ismét fellendülő szakaszba kerülhet.
A globális átolottság azonban még messze van. A fogadóországok eltérő gyakorlatokat vezettek be, a szakértők pedig azt hangsúlyozzák, legalább 2022-ig nem várható, hogy az utazás olyan könnyűvé és egyszerűen hozzáférhetővé váljon, mint azelőtt. Ráadásul nemcsak az utazók részéről van szükség hatalmas erőfeszítésre, hanem a légitársaságoktól, és a turisztikai ügynökségektől is folyamatos elérhetőséget igényel az, hogy az utazókat tájékoztassák a lehetőségeikről.
(Fotók: Pixabay)
pandémia | optimizmus | utazás | motiváció | covid | felmérés
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!