Close
Nem csak az utazásra és az éttermekre éheztünk ki a covid alatt: történelmi rekorddal zárt a világ legnagyobb művészeti fesztiválja

Nem csak az utazásra és az éttermekre éheztünk ki a covid alatt: történelmi rekorddal zárt a világ legnagyobb művészeti fesztiválja

Úgy tűnik, a covid alatt nagyon kiéheztünk a művészetre.

Történelmi rekorddal zárt a november 27-én befejeződött 59. Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Biennále, melynek kiállításait hét hónap alatt több mint 800 ezren keresték fel;

ez a biennále 127 éves történelmében az eddigi legmagasabb látogatószám.

Az idei Velencei Biennálén nyolcvan ország vett részt nemzeti kiállítással. Az Arany Oroszlán életműdíjat Katharina Fritsch német és Cecilia Vicuna chilei művész kapta. A legjobb nemzeti részvételért járó Arany Oroszlán díjat a zsűri Nagy-Britannia pavilonjának, Sonia Boyce kiállításának ítélte oda.

Roberto Cicutto, a Velencei Biennále elnöke a zárás alkalmából méltatta az idei főkurátor, Cecilia Alemani érdemeit, aki a világjárvány két legrosszabb éve által emelt korlátok ellenére egy ilyen fontos és gazdag kiállítást hozott létre. Kiemelte azt is, hogy a biennále nagy hangsúlyt helyezett az ukrán művészek jelenlétére, egy szabadtéri kiállításon helyet biztosítva számukra a Giardini parkban.

A magyar pavilonban a Ludwig Múzeum Keresztes Zsófia Az álmok után: Merek dacolni a károkkal című kiállítását mutatta be, melynek kurátora Zsikla Mónika volt.

“Az idei kiállítást a nagyszámú női részvétel miatt ‘nőbiennálénak’ is szokás nevezni, és kétségtelen, hogy a női aspektusok ilyen erősen még soha nem jelentek meg a biennálén. Keresztes Zsófia kiállítása, mondhatni, telitalálat volt, abszolút beleillet a fősodorba, ugyanakkor egyéni hangot képviselt. Mozaikszobrai, amorf testfragmentumai, a múlt és jelen jövőhöz való ambivalens viszonyát és az identitáskeresés stációit megjelenítő installációja korunk bizonytalanságait, életérzését közvetítették. A múltban mélyen gyökerező, ugyanakkor nagyon is aktuális művei a közönség széles rétegeit tudták megszólítani” – összegezett Fabényi Julia nemzeti biztos, a Ludwig Múzeum igazgatója.

A biennálén idén a The Milk of Dreams (Álomtej) címet viselő központi kiállításon két magyar származású művész, Agnes Denes és Molnár Vera munkái is helyet kaptak, egy muranói társult rendezvényen pedig szintén Molnár Vera tárlata volt látható. A magyar pavilon kiállítása Velence után Budapesten is bemutatkozik: a Ludwig Múzeumban december 16-tól 2023. február 26-ig lesz látogatható.

(Fotók: Velencei Biennálé Facebook)

velencei biennálé | velence | képzőművészeti biennálé | művészet | olaszország

FOLYTASD EZZEL

Madonnától próbál kölcsönkérni egy elveszettnek hitt festményt a francia város

Kiderült, mi kell az igazi boldogsághoz

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram