Száz százalék hamisítatlan olasz életérzés a konyhádban – Budapestre jött a Veneta Cucine

Budapest szívében, a Kertész utcában nyílt meg három szinten, ötszáz négyzetméteren Olaszország elsőszámú konyhabútorgyártójának, a pazar anyag- és színkombinációiról azonnal felismerhető Veneta Cucine showroomja, mely nem csupán a szűk felső rétegnek kínál elképesztően stílusos és minden ízében olasz konyhai megoldásokat. A megnyitón elkaptuk Andrea Giorginit, a cég Export Sales Managerét, hogy megtudjuk, mi a Veneta Cucine legnagyobb erőssége, mitől igazán jó és olasz egy konyha, és azt is, miért kell egy konyhában mindig magasabbra törni.

Ön szerint mi a Veneta Cucine legnagyobb erőssége?

A Veneta Cucine legnagyobb versenyelőnye, hogy a gyártási folyamat szinte száz százalékban házon belül van. A konyhagyártók általában megvásárolt alapanyagokból gyártják le a konyhákat, mi viszont a gyártási folyamathoz szinte minden szükséges komponenst vállalaton belül gyártunk le, így maximalizálva a minőséget. Nálunk minden száz százalékban olasz: Trevisóban – ami egy nagyon szép város Velence mellett –, öt gyárunk van, ahol a konyhák mellett az összes anyag is készül, épp ezért

2020-ban mi lettünk az első olasz konyhabútorgyár, amely megkapta a Made in Italy minősítést: ez azt jelenti, hogy teljes egészében Olaszországban gyártunk.

Hogyan definiálná a Veneta Cucine konyhák DNS-ét?

A Veneta Cucinénél a kezdetektől nagy energiát fordítunk kutatás és fejlesztésre. A céget 1967-ben alapították, több mint 55 éve. A legnagyobb dicsőség amellett, hogy elsők vagyunk Olaszországban, mégis megmaradtunk családi vállalkozásnak. Multinacionális vállalattá nőttük ki magunkat, több mint 800 alkalmazottunk van, de mégis családi maradt a cég, az alapító a mai napig a cég elnöke. Ez az egyik legfőbb előnyünk a termékeink mellett.

A konyha az egyik legfontosabb hely lett az emberek otthonában, éppen ezért mindig az a célunk, hogy a vásárlóinkhoz illő konyhát tervezzünk.

Emellett kiemelten fontos számunkra, hogy a bútoraink mindenki számára elérhetőek legyenek, a Veneta Cucine mottója, „a dizájnt elérhető értékké tenni” is sugallja ezt. De nagyon változatos az ügyfélkörünk: olyan építészekkel és világhírű fejlesztőkkel dolgozunk együtt, akik például 3-400 lakásos toronyházakba terveznek Veneta Cucine konyhákat.

Az 1967-es alapítás óta milyen változásokon ment át a cég?

Akkoriban egy konyha még nagyon egyszerű volt. Nem voltak integrált konyhák, többnyire különálló szekrényeket terveztek. Az azóta végbement fejlesztések a trendeket és az ügyféligényeket követték le: azért is vagyunk Olaszország elsőszámú konyhabútorgyártói, mert mindig olyan bútorokat igyekszünk tervezni, amire most van szüksége az embereknek.

Az első évtizedekben klasszikus konyhákat gyártottunk, csak Olaszországnak, tömörfából, de mostmár a portfóliónk csupán két százaléka klasszikus konyhabútor.

Mindig egyensúlyban tartjuk a trendkövetést és a hagyománytiszteletet; a vásárlók ízléséhez igazodva változnak a konyháink, az aktuális divat pedig folyamatosan újabb és újabb inspirációt ad a tervezéshez: ha például körülnézel, láthatod, hogyan csempésztük a terekbe a zöld és a piros nem túl rikító, de nagyon megkapó árnyalatait.

Honnan lehet azonnal felismerni egy Veneta Cucine konyhát?

Azt mondanám, hogy kulcsfaktor az az érzés, ami átjár, mikor belépsz egy olyan Veneta Cucine flagship store-ba mint itt Budapesten: azonnal megérted, hogy mi az a Veneta Cucine. Mindenhol az otthonosság meleg atmoszféráját szeretnénk megteremteni. Sok helyen feketével és hideg színekkel dolgoznak a showroomokban, ezt szerintem mindenki meg tudja csinálni.

Nekünk a kezdetektől az a filozófiánk, hogy kombináljuk a különböző anyagokat, a változatos érzeteket, a színeket, a professzionális kivitelezést úgy, hogy hangulatos tereket teremtsünk.

2005 óta dolgozik a cégnél. Mire a legbüszkébb a Veneta Cucine életében?

Az a helyzet, hogy sosem vagyunk teljesen elégedettek: folyamatosan küzdünk a kihívásokkal, és minden nap a céljaink elérésén dolgozunk. Amire nagyon büszke vagyok, az az, hogy elsők vagyunk konyhabútorgyártásban Olaszországban – ezen nagyon sokat dolgoztunk. A következő nagy célunk, hogy Európában az első öt konyhabútorgyártó közé kerüljünk.

Amellett, hogy száz százalékban olasz a bútorgyártás, mi adja a Veneta Cucine konyhák hamisítatlan, olasz stílusát?

A mi bútorainkban az olasz design úgy jelenik meg, hogy mindig megtaláljuk a legszebb kombinációkat, mind anyagban, mind pedig színben úgy, hogy egyszerre tartjuk fejben azt, mit szeretnek a vásárlóink, de mégis a saját utunkat járjuk, folyton új ötletekkel rukkolunk elő.
Nagyon fontos számunkra az egészség is: bútoraink fafelületeit mindig vízfestékkel festjük meg, melyek amellett, hogy letisztultak és szépek, ezáltal semmilyen mérgező anyagot nem tartalmaznak, ezért sincs mondjuk egy Veneta Cucine ajtónak szaga. Emellett minden konyhánk teljesen egészében, minden részletében egyedi: a kerámia munkaállomásoktól az üvegajtókon át a szekrényekig minden csakis egyetlen konyhához készül.

A pandémiából tanulva elindítottuk a Spazio Aumentato koncepciót, melyben a konyhák funkcionalitásáé a főszerep.

A katalógusunkban található konyhák túlmutatnak a hagyományos konyhai funkción: kompakt tereket hozunk létre, ami egyaránt megfelel gyerekeknek és felnőtteknek, munkához és játékhoz is.

Úgy, hogy lényegtelen, milyen apró maga a konyhai tér, ugyanis ha nem tudunk hosszabbra menni, akkor megyünk magasabbra, és ugyanazokat a funkciókat felfelé terjeszkedve is be tudjuk építeni stílusosan a konyhákba.

Milyen jövőbeli terveket lát maga előtt a cég?

Jelenleg, mivel számtalan váratlan problémával néz szembe a világ, nekünk is nagyon nehéz hosszútávra jósolni.

De elsősorban az a célunk, hogy nagyon sok olyan napunk legyen, mint ez a mai Budapesten: olyan erős partnerségeket szeretnénk kiépíteni, mint ez a mostani a Solinfo Grouppal.

Magyarország nagyon fontos számunkra: már régóta szerettünk volna itt a piacon lenni, de nem találtunk megfelelő partnert, egészen mostanáig. Nagyon büszkék vagyunk erre a budapesti zászlóshajó-üzletre, és tudom, hogy gyümölcsöző lesz ez a közös kollaboráció.

Megtetszett? Akkor látogass el a showroomba! Cím: 1073 Budapest, Kertész u. 50, további információkat itt találsz, Instagramon pedig itt tudod bekövetni őket!

(Fotók: Solinfo Group, Gosztom Gergő)

Veneta Cucine | flagship store | olasz | konyha | bútor

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom