Divatikonokkal, fenntarthatósági programokkal és minden eddiginél több nemzetközi együttműködéssel ünnepel a 15. BCEFW.
Magyarország mellett további hat ország közel félszász feltörekvő és már ismert divattervezőjének őszi-téli kollekcióját vonultatja fel a 15. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) 2025. február 10 és 16 között. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a jubileum alkalmából minden eddiginél több nemzetközi szervezettel működött együtt, hogy Közép-Európa kortárs divatipari gazdagságát egy platformon mutassa be a divatipari szakemberek, forgalmazók, újságírók és a nagyközönség előtt. A BCEFW AW2526 emellett divatikonokkal, tudatos divatipari szemléletet támogató programokkal és számos izgalmas kísérőprogrammal teszi felejthetetlenné a jubileumot.
Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és kreatívipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, így szezonról-szezonra kiemelten kezeli a kétoldalú nemzetközi együttműködések erősítését. A 15. BCEFW-t minden eddiginél több nemzetközi partnerség övezi, mely révén hazánkon kívül hat ország - Románia, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország, Szlovénia és Csehország – tervezői is bemutatják legújabb kollekcióikat.
„A 15. szezon egyik különlegessége, hogy az eddigiek mellett a Czech Fashion Councillal és a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Weekkel is együttműködésre léptünk. A divathét így nemcsak kulturális, hanem egyre nagyobb gazdasági értéket is teremt. Egyrészt a divat diplomácia révén támogatja a régiós országok közötti párbeszéd kialakulását, másrészt a nemzetközi szakmát széleskörben vonzza Budapestre, építi az országimázst és új gazdasági lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. A kétoldalú együttműködéseknek köszönhetően a magyar márkák is részt vehetnek a nemzetközi partnerek eseményein, így a kreatívipari szereplők piacszerzését növelik ezek a partnerségek. Ezzel a tudatos építkezéssel a BCEFW mára a régió meghatározó divateseményéve nőtte ki magát és több sikeres kollaborációt tudott megvalósítani” - emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
A nagyszámú tervezői jelentkezés miatt ismét háromnapos divathétvégére készülhetnek az érdeklődők, így már pénteken kezdetét veszik a divatbemutatók. A nagy múltú Corvin Palace épületében található Apollo Galériában megrendezett kollektív show-k a régiós tervezők látásmódját és stílusát ismertetik meg a közönséggel a pénteki napon. Szombaton és vasárnap pedig a magyar és közép-európai márkák legújabb kollekciójával találkozhatnak az érdeklődők a Millenáris G épületében.
Az MDDÜ nagy hangsúlyt fektet a fiatal tehetségek láhatóságának növelésére, így 16 feltörekvő tervezőnek nyújt lehetőséget, hogy prezentáción, illetve a Young Talents vagy a New Generation kategóriákban kollektív divatbemutatón keresztül mutassa be alkotásait.
A látványos showkon túl a divat- és szépségipar iránt érdeklődők számára a Fashion Hub ingyenes magyar és angol nyelvű előadásai, színes workshopjai és kerekasztal-beszélgetései szolgálnak hétvégi programmal a Nemzeti Táncszínházban. Továbbá számos magyar divat kiegészítő és szépségipari márka termékeiből is lehet válogatni a helyszínen.
Jakab Zsófia kiemelte, hogy a jubileumi alkalommal nemcsak az eddigi sikeres programelemeket folytatják, hanem újakkal is bővítik a divathét programját. „A 15. BCEFW során az iparág nagyjaira is szeretnénk jobban felhívni a figyelmet. Többek között elindítunk egy életútinterjú-sorozatot, hogy a példaképként szolgáló, divat-, vagy szépségipari ikonok inspiráló történetét a pályakezdők számára is megismerhetővé tegyük. Sőt, minden eddiginél több nagy múltú szakembert tervezünk meghívni az első sorokba” – hangsúlyozta a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója. Továbbá hozzátette: „A divathét egy olyan platform, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a legújabb innovációkat, körkörös megoldásokat bemutassuk a divatiparban. Ezért ez alkalommal is fontos hívószó lesz a fenntarthatóság.”
Az előző szezonban elindított Conscious by BCEFW kategóriával a BCEFW AW2526 szezonban is kiemelésre kerülnek a környezettudatos tervezésre fókuszáló márkák a programnaptárban és ismét textilgyűjtő konténerek várják a Millenárison az újrahasznosításra felajánlott ruhákat a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. -vel kötött együttműködés révén.
A szervezők célja, hogy 2025. február 10-16 között a divat-és kreatívipari programoktól pezsdüljön fel a főváros, ezért a hazai és a nemzetközi közönséget egyszerre vonzó, változatos kísérőprogramok színesítik a divathetet a hét minden napján. A helyszínek könnyű megtalálását nyomtatott Fashion Map térképek segítik majd.
fashion week | hfda | bcefw | divat | budapest
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!