Close
Ezeket az autókat várjuk 2019-ben

Ezeket az autókat várjuk 2019-ben

A német prémiumgyártók mind gyártásba küldik teljesen elektromos autóikat, de nem csak ezért lesz érdekes az idei év autóipari szempontból. Kiválasztottunk néhány típust, amelyet különösen várunk.

Audi e-tron

Az összes német prémiummárka szerepel az összeállításban egy-egy új, teljesen elektromos modellel: az Audi az e-tront küldi gyártásba. Messziről csak egy újabb Audi szabadidő-autó, közelebbről is, furcsa külső visszapillantóval. Ennek oka, hogy nem tükör, hanem kamera van a kar végén, a képét monitoron nézheti a vezető.

Interior

408 lóerő az első és a hátsó kerekeket hajtó villanymotor összteljesítménye, hat másodperc alatt gyorsul százra, hatótávja 400 kilométer feletti.

BMW 8 Gran Coupé

Az évtizedek után feltámasztott 8-as sorozat első darabja a kupé volt, de következnek az újabb karosszériaváltozatok. A kabrióváltozat mellett idén érkezik az M8 Gran Coupé is, és őszintén reméljük, hogy nagyon fog hasonlítani a már többször látott sötétzöld koncepcióautóra, mert az a képekről is szinte leugrik, annyira vad.

Ha a 8-as kupé tetszik, de a dísznél funkcionálisabb hátsó ülésekre lenne szükség, a Gran Coupé lesz a megváltás.

BMW iX3

Van az i almárka, vannak a hibrid BMW-k, de teljesen elektromos BMW-ből az iX3 lesz az első. Nem az i3– és i8-féle futurisztikus vonalat követi, azoknak szól, akik hagyományosnak tűnő autóban szeretnének belépni a villanyautók korába.

Az alapformát értelemszerűen az X3-as adja, de gondoskodnak róla, hogy a villanyos változat ne csak a szinte nem létező hangjával és a teljesen hiányzó kipufogójáról tűnjön fel. A márkajellemző vesemaszk módosul leginkább, ezenkívül is több egyedi részletet kap az iX3. Teljesítménye 270 lóerő, hatótávja úgy 400 kilométer lesz.

Fiat 500

Az olasz retro-kisautó formája olyan tökéletes lett, hogy 2007 óta nem is nagyon tudtak-akartak hozzányúlni. Lassan viszont már kell – ezt az ellentmondást egy műszakilag friss, dizájnban is új, de alapvetően hasonló 500-assal lehet feloldani (a kép egy lehetséges elképzelés erről).

Villanymotoros változata biztosan készül, a belsőégésű motorokról egyelőre nem sok konkrétumot tudunk azonkívül, hogy lesznek.

Mercedes-Benz EQC

A világ legrégebbi autómárkája is odateszi magát az első igazán sikeresnek ígérkező elektromos típusával. Az EQC kisebb crossover lesz – a C jelöli a kategóriát – újszerű orrkialakítással, öt ajtóval, tengelyenként egy elektromotorral.

Az összteljesítmény több mint 400 lóerő, a gyorsulás ennek megfelelően parádés, alig öt másodperc, az EQC egy tele töltéssel 400 kilométert tud megtenni.

Porsche Taycan

Csak azért nem a Varga Péter által “hatalmas bombának” nevezett új 911-est említjük a márkától, mert autótörténeti szempontból lényegesebb az első szériagyártású elektromos Porsche megjelenése. A Taycan – amelynek a kiejtését is megtanítja a cég – olyan, ahogyan elképzeljük a világ egyik legnevesebb sportkocsigyártójának bemutatkozását egy új piaci szegmensben.

Lenyűgöző forma, 600 lóerős teljesítmény, három és fél másodperces százra gyorsulás, 500 kilométeres hatótáv és akár 15 perces gyorstöltés – egy élményautó adatokban.

Toyota Supra

Az új Z4-es BMW-vel közös műszaki alapokra épül, sőt, közös gyárban készült majd a Supra, és jónak kell lennie, ha a Toyota úgy döntött, ezzel hozza vissza a legendás típusnevet. A motort a BMW adja, háromliteres, soros hathengerese lesz a nagyobb, 300 lóerő feletti változat.

Hosszú orr, rövid far, hátsókerék-meghajtás: ígéretes roadster.

Volkswagen Golf

Bár nem a Golf teremtette a kategóriát, mindig esemény, amikor megjelenik az új generáció, hiába nem jut eszünkbe egyetlen forradalmi megoldása sem az elmúlt hét szériából. A nyolcadikról egyelőre csak renderelt képeket láttunk, azt viszont biztosra vehetjük, hogy illeszkedni fog a márka arculatába, megosztó részletek nélkül.

Érdekesebbnek ígérkezik a műszaki tartalom: csak hibrid lesz belőle. Ez persze nem önálló elektromos hajtást és zöld rendszámot jelent, hanem ún. lágy hibrid rendszert, fékenergia-visszanyeréssel. A digitális műszerfal nem újdonság az autóiparban, de a kategóriában még ritkaság, talán gyorsabban megszokják majd a vevői, mint a négyes Golf kék műszerfal-világítását.

Close